Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hogyan szerezzünk vásárlókat a webáruházunkra?

  •  Tippek
  • 2015-09-29 17:50:00
  • www.webshopexperts.hu
Mitől lesz egy webáruház látogatott? Alapvető ismeretek webáruház tulajdonosoknak oldaluk forgalmának növeléséhez

 

Nem dőlhetünk elégedetten hátra, miután sikeresen befejeztük honlap-fejlesztési projektünket, hiszen korántsem biztos, hogy potenciális vevőink, vagy egyéb célcsoportunk képviselői meg is fogják találni azt. A világhálón elképzelhetetlen mennyiségű adat található és számtalan, a miénkhez hasonló honlap is működik világszerte. Mégis miképpen tudjuk azt biztosítani, hogy vevőink a mi honlapunkat találják meg és ne versenytársainkét?

Először is vegyük számba a honlapunk hagyományos reklámozási lehetőségeit. Weblapunk címének szerepelnie kell minden nyomtatott kiadványunkon, hagyományos direkt marketing leveleinkben, számláinkon, névjegyeinken, fax üzeneteinken, esetleg az Arany Oldalakban vagy hasonló nyomtatott szakmai telefonkönyvben.

Számos internetes eszköz is rendelkezésünkre állhat, hogy felhívjuk az emberek figyelmét a mi honlapunkra. Ahhoz, hogy honlapunkat meg lehessen találni, fel kell a létezésére hívni célközönségünk figyelmét. Az interneten megszámlálhatatlanul sok honlap létezik, de már várhatóan versenytársaink nagyobb része is rendelkezik netes jelenléttel. Az online világ számtalan marketingkommunikációs lehetőséget biztosít, de elsősorban a következő ötöt érdemes azonban megfontolnunk:

 

1. Keresőprogramok és linkgyűjtemények
2. E-mail
3. Fizetett hirdetések
4. Szakmai cikkek, on-line újság
5. Domainnév

 

1. Keresők és linkgyűjtemények

Az Internetes keresőprogramok (pl. Google, Yahoo, Vizsla stb.) alapján az érdeklődők szabad szavak, keresőkifejezések megadásával tudnak keresni, míg a katalógusok, linkgyűjtemények (pl. Startlap) tematikusan csoportosítják a honlapokat. A vevők nagy része keresőkön keresztül jut el egy honlapra, nem mindegy tehát, hogy egy adott keresés eredményeként megjelenő találatok között milyen helyet foglal el cégünk, mert iparágtól, illetve a begépelt kulcsszavaktól függően akár több ezer, sőt több millió találat is lehetséges. Az érdeklődők nagy része azonban csak az első találati oldalt (azaz az első tíz találatot) nézi meg, és nagyon kevesen szánnak időt az első három oldalnál több áttekintésére. Ha tehát nem vagyunk ezeken az oldalakon, akkor gyakorlatilag nincs esélyünk arra, hogy keresőkből érkezzenek honlapunkra vevők. A helyezéseken azonban szerencsére van lehetőségünk javítani, sőt, ma már egész szakma foglalkozik a „keresőoptimalizációval”, illetve „keresőmarketinggel”.

Mivel azonban iparágtól függően számtalan cég is szeretne az elsők közé kerülni, ezért komoly, folyamatos versenyre kell felkészülnünk, ami rengeteg pénz és erőforrást emészthet fel. Mérlegelnünk kell tehát, hogy mennyit vagyunk hajlandóak áldozni keresőoptimalizációra. Ha úgy döntünk, hogy belevágunk, akkor az első eldöntendő kérdésaz lesz, hogy házon belül kívánjuk-e végezni, vagy külső tanácsadó bevonásával. Az előbbi ellen szóló érv, hogy a keresőoptimalizáció magas szintű (mind a marketing, mind az informatikai) szakértelmet igényel, és sok időt és pénzt emészthet fel, amíg valamelyik alkalmazottunkat kiképezzük.

A keresők saját szoftverrel, úgynevezett „pókokkal” járják és térképezik fel az internetet, majd bonyolult, általában titkos algoritmusok segítségével rangsorolják a honlapokat a lehetséges kulcsszavak mindegyikére, a sorrendet  pedig csak úgy tudjuk befolyásolni, ha honlapunkat „keresőbaráttá” tesszük. Ez nagyrészt technikai részleteket jelent, de az is számít, hogy hány külső link mutat honlapunkra.

Látszólag triviális, de mégis bonyolult és gondolkodást igénylő feladat annak kitalálása, hogy potenciális vevőink milyen kulcsszavakat is fognak használni. Az egész keresőoptimalizáció nem ér semmit, ha ezeket a kulcsszavakat nem tudjuk beazonosítani.

 

2. Az e-mail, mint marketing eszköz

Az e-mail nyújtotta lehetőségek hatalmasak, és ezeket egyelőre nagyon kevés hazai cégnek sikerült megfelelően kihasználnia. Az e-mail, ha megfelelően használják, akkor gyors, költséghatékony és könnyen nyomonkövethető marketingeszközt biztosít cégünk számára. Nem küldhetünk azonban e-mailt bárkinek, csak annak, aki korábban engedélyt adott erre.

 

Néhány ötlet az e-mail adatbázis építéséhez:

  • Helyezzünk el hírlevél-regisztrációs felületet a honlapunkon. Ne kérjünk azonban túl sok adatot a regisztrálóktól!
  • Bízzuk meg értékesítőinket azzal, hogy beszéljenek rá minél több ügyfelet, vagy potenciális ügyfelet a feliratkozásra.
  • Kiállításokon a standunkat felkeresőket is felírhatjuk, bár itt néhány dologra figyelnünk kell!
  • A feliratkozásért cserébe ajánljunk a regisztrálóknak valamilyen, számunkra értéket nyújtó információt, tanulmányt, vagy akár ajándéktárgyat.
  • Alkalmazottaink e-mailjei végére is helyezhetünk feliratkozási linket. Egyébként is hasznos, ha minél több, a honlapunkra mutató linket helyezünk el. Ez nemcsak azért fontos, mert ezeken keresztül is jöhetnek érdeklődők site-unkra, hanem azért is, mert növelik helyezésünket a keresőkben.

 

3. Fizetett hirdetések

Természetesen lehetőségünk van fizetett hirdetéseket is közzétenni, bár ezek hatékonyságáról megoszlanak a vélemények. Elsőként a banner hirdetéseket érdemes említeni. A banner egy olyan, viszonylag kisméretű kép vagy animáció, amelyet más, nagy látogatottsággal rendelkező honlapokon elhelyezve terelhetjük az érdeklődőket saját website-unkra. Olyan portálokon (ipari hírportálok, epiacterek, on-line újságok, de akár más cégek hírlevelei is, stb.) érdemes bannerünket elhelyezni, ahol várhatóan a célcsoportunkba tartozó érdeklődők fordulnak meg, különben nagyon alacsony lesz a hatékonysága.

 

4. Szakmai cikkek, on-line újság

Értéket nyújthatunk látogatóinknak, ha honlapunkon szakmai tanulmányokat, cikkeket helyezünk el, esetleg indítunk egy rendszeresen frissített, saját on-line újságot. A megfelelő hatás eléréséhez azonban fontos, hogy a cikkek/újság jó minőségűek legyenek, magas szakmai színvonalat képviseljenek. Az új cikkeket hírlevelünkben is kiküldhetjük, ezzel is ösztönözve az érdeklődőket a feliratkozásra. Akár átvesszük másoktól az anyagokat, akár magunk írjuk őket, mindenképp sok erőforrást igényel egy megfelelő minőségű on-line újság rendszeres frissítése. Ezért kisebb cégek számára várhatóan a szakmai cikkek viszonylag rendszertelenebb megjelentetése lehet inkább a járható út. Szintén járható út lehet más cég, szövetség újságában, hírlevelében reklámozni magunkat.

 

5. Domainnév

A jó on-line marketing stratégia része a megfelelő domainnév kiválasztása. A domainnév az a cím, amelynek beírásával az adott honlapot el lehet érni, pl. www.mezogazdasag.hu. Minden domainnév egy egyedi szám-azonosítót, úgynevezett Internet Protocol (IP) címet takar. A domainneveket a könnyebb megjegyezhetőség érdekében hozták létre, és használják a számok helyett.

 

A domainnév megválasztásánál több dologra is érdemes odafigyelni. A domainnév legyen:

  • Könnyen megjegyezhető
  • Könnyen azonosítható
  • Jól hangzó név legyen, akár más nyelveken is
  • Védje a cég on-line identitását
  • Kapcsolódjon a vállalkozáshoz és/vagy a termékéhez

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Miért hagyják félbe a vevők a vásárlást, avagy a bevásárlókocsi-elhagyás csökkentése
A webáruházunkban megkezdett vásárlásoknak akár 75 százalékát is félbehagyják a vevők, ezzel alaposan lecsökkentve a konverziós rátánkat. Miért csinálják ezt, és mit tehetünk ellene?
   2015-10-09    Webes varázslatok
Milyen színű legyen a weblapom? Jó tanácsok a profi színválasztáshoz!
Egy weboldal tervezése során fontos sarokpont az oldal színvilágának meghatározása. A feladat egyszerűnek tűnhet, hiszen megannyi színárnyalat közül lehet választani, de ugyanez okozza a nehézséget is.
   2015-10-07    Webes varázslatok
Legyen céges blogod!
A tartalomfejlesztés jelentőségéről és a lehetőségeiről már sokszor beszéltünk, de külön szót érdemel az úgynevezett céges blogolás, ami minden kis- és középvállalkozás számára remek marketing eszközt jelent.
   2015-09-24    Webes varázslatok