Mire jó a marketingtervezés?
Mire jó a marketing terv? Leginkább arra, hogy átfogó képet kapj azon promóciós és marketing stratégiákról, amiket alkalmaznod kell. Ezek kellenek majd ahhoz, hogy betörjetek a piacra, és domináljatok is ott.
Az alábbi egy marketing terv sablon, vagy minta, a segítségével átláthatod azokat a pontokat, melyek a sikered felé vezető úton segítségedre lesznek!
És miért fontos a marketing? A stratégia megválaszolja nekünk a mit?, kinek?, mennyiért? kérdéseket, valamint hogy hogyan juttatjuk el termékeinket/szolgáltatásainkat a leendő vevőinkhez, azaz, hogy hol és hogyan fogunk értékesíteni a piacon?
Mire jó a marketing tervezés?
- A tevékenységeid koordináltak lesznek.
- A várható fejlődési irányod világossá válik.
- Növeli a teljes szervezeti struktúra felkészülését a piac állandó változásra.
- Az előreláthatatlan események számát lecsökkenti.
- A vállalkozás haladásával kapcsolatos konfliktusokat (vevőkezelés, konkurenciaharcok, piaci terjeszkedés okozta problémák) csökkenti,
- A kommunikációs tevékenységeket horizontálisan és vertikálisan is növeli,
- A vezetést arra készteti, hogy szisztematikusan, logikusan gondolkodjon előre,
- Jobban hasznosíthatóvá válnak az elérhető források,
- A beruházásoknak tervezhetőbb, jobb megtérülést eredményez.
A marketing általános funkciója, hogy szemléletet adjon, valamint, támogassa a vállalkozás stratégiájának végrehajtását. Ez utóbbit nevezzük marketing menedzsmentnek.
A marketing menedzsment folyamata az alábbi lépésekből áll össze:
A fentiek tudatos és folyamatos tervezést és ráhatást feltételeznek.
A marketing alap modellek a stratégiai tervezést szolgálják; segítenek a marketing mix kialakításában.
Sikeres tervezést kívánok!
Gál Andrea
"Nem szabad gyakran ugyanazzal az ellenséggel harcolnod, mert kitanulja a taktikáidat." - Bonaparte Napoleon Arra gondoltam, hogy beszéljünk a marketing hadviselési stratégiákról (sokan sokféle változatát ismeri, jómagam ezt a csoportosítást részesítem előnyben)..
Hatalmas a verseny, mindenki igyekszik a legagresszívabban az emberek arcába tolni a reklámozni kívánt terméket, szolgáltatást, önmagát. Ebben a helyzetben hatalmas munka, de megkerülhetetlen, hogy te is jelen légy az őrületben, különben nem vesznek tudomást rólad, az ügyfelek nagy...