Marketing hadviselési stratégiák
Arra gondoltam, hogy beszéljünk a marketing hadviselési stratégiákról (sokan sokféle változatát ismeri, jómagam ezt a csoportosítást részesítem előnyben)..
A hadviselési stratégiának négy formáját különböztetjük meg:
- Védekező stratégia
- Támadó stratégia
- Oldaltámadás stratégia
- Gerilla stratégia
A védekező stratégiát azok a vállalatok alkalmazhatják, akik piacvezető pozíciót töltenek be. Nekik is feltétlenül be kell tartani három fő szabályt.
1. Csak a piacvezetőknek szabad védekező háborúban gondolkodnia.
Ez azt tükrözi, hogy a piacvezető vállalatnak figyelemmel kell kísérnie a versenytársak mozgolódását és azok lépéseire reagálnia kell. Ha a költségek oldaláról közelítjük meg ezt az állítást, akkor kijelenthetjük, hogy a védekezésre felhasznált költség sokkal alacsonyabb, mint ami a támadáshoz szükséges.
2. 2. A legjobb védekező stratégia, ha egy vállalatnak van bátorsága önmagát támadni.
Piacvezetőként egy védekező cég erős pozícióval rendelkezik a vevők fejében. Ha ezt a pozíciót javítani szeretné, akkor erre a legjobb módszer az állandó támadás. Ezt úgy tudja megvalósítani, hogy mindig újabb termékeket illetve szolgáltatásokat dob piacra, amely felváltja az elavultakat. Ennek eredményeképpen azt éri el, hogy a versenytársak állandóan azért fognak küzdeni, hogy utolérjék a vállalat termékeit. Ez egy nagy előnye a piacvezetőnek, mert így van ideje az új technológiák és termékek kifejlesztésére.
3. A versenytársak erőteljes megmozdulásait mindig blokkolni kell.
Általában a legtöbb vállalatnak egyetlen esélye van a győzelemre, a piacvezetőnek kettő. Ha a piacvezető nem alkalmazza a már általam említett kettes szabályt, akkor is elég számára, ha utánozza a versenytársak lépéseit. Nagyon fontos, hogy a piacvezető mindig tartsa szemmel a versenytársakat, és ne engedje meg nekik, hogy stabil támadó pozíciót építsenek ki maguknak.
Mit Tanácsolunk számodra a siker érdekében? Legyen márkád, legyél egyedi! És ezt hogyan tudod elérni? Mi a márkaazonosság legfontosabb elemei?
A márkaazonosság legfontosabb elemei:
- márkanév – rövid, tömör, kiejthető(!) és kifejező, lényegre törő (pl. Sláger Rádió)
- logó - a márka lelke, olyan, mint egy igazolványkép (pl. Apple alma)
- foglalt szavak - a következetes márkaépítés és – teljesítmény eredményeként egy-egy jelző elválaszthatatlanul társul a márkához (pl. AVON – szépség)
- dallamok - a márka hangazonosítója (pl. Nokia szignál)
- csomagolás - a márkajegyek legfontosabb hordozója termékek esetén.
- szimbólumok, figurák és emblémák - ide tartoznak a márka szóvivői, kabalaállatai is (pl. Maggi tyúk)
- színek - támogatják a márka felismerését (pl. T-mobile – magento )
- szlogenek – röviden, de velősen kapcsolódnak a márkanévhez (pl. Háda az én stílusom)
Bízom, hogy a cikk hasznos volt!
Sok Sikert Neked!
Gál Andrea
Ó igen! A marketingtervezés kapcsán megoszlanak a vélemények, hogy szükséges-e illetve mire is való. Most ehhez szeretnék egy kis segítséget nyújtani Neked!
A legtöbb vállalkozás számára a közösségi médiában való szereplés nem mindig egyértelmű. Mit is csináljon ott? Mit lájkoltasson és mit ne? Olvasd el a tipikus hibákat, akkor megkapod a választ!
Nemrég került elém egy becslés, miszerint a világon eddig 4,4 milliárd dollárt fektettek a cégek tartalommarketingbe. Ez elgondolkodtató.