Hogyan generálj több lead-et?
Vajon létezett 10-20 éve is tartalommarketing?
A válasz az, hogy a tartalom marketing mindig is létezett, és mindig az aktuális technikai szinthez idomult. 30-40 éve a tartalommarketing nem az interneten zajlott, hanem napilapokban, levelekben, hetilapokban, rádióban, mozikban, televízióban. Aztán az idő múlása megváltoztatta a tartalom szállítóeszközeit, ma már e-mailt, közösségi médiát, SEO-t használunk a közvetítendő üzenetek célba juttatására millióféle platformra és eszközre.
A tartalommarketing elsődleges célja ma is a lead generálás (>>> Mi az a lead?) Mivel fizikai korlátok nem léteznek, így végtelen mennyiségű videó, infógrafika, blog, webinárium, grafikon hozható létre és osztható meg milliónyi emberrel. Mindennek alapját a célcsoport, a célzott személyiségtípus megértése képezi, hiszen a számukra leginkább vonzó tartalommal lehet őket elérni.
Lead: már csak a billentyűt kell leütni
Hogyan generálj több lead-et?
1. Rendszerezd a lead forrásokat!
Ha a tartalommarketinged elsődleges célja a lead generálás, többféle csatornára tervezz kampányokat! A kaotikus állapotok elkerülése érdekében használj CRM rendszert, mert sok időt és idegeskedést fogsz vele megspórolni, főleg ha webináriumokat tartasz, blogokat vezetsz, hírlevelezel, sajtóközelményeket küldözgetsz, telefonálgatsz…
2. Tervezd előre meg a ROI-t!
Önmagában csak a lead generálás nem lehet cél, hiszen mire jó napi 500 lead, ha aztán egyikük sem konvertálódik át ügyféllé Tervezd meg előre, hogy mekkora az a ROI (>>> Mi az a ROI?), ami mellett megéri tartalommarketingbe fektetni.
A különböző típusú tartalmak különböző minőségű és mennyiségű lead-et generálnak. Kövesd szorosan, hogy melyik csatorna milyen hatékonyságot, ROI-t hoz, és arra fektess hangsúlyt, amelyik a várakozásoknak megfelelően teljesít. Ha pl. a Facebook megosztások nem hoznak vevőket, de a blogolás igen, akkor a blogolásba fektess több időt és pénzt! Ha több helyen is blogolsz, akár belső céges blogod van, akár külső, mindkettő hatékonyságát elemezd, és hozd meg a szükséges döntéseket a jövőt illetően.
3. Emberi arculat kell
A tartalommarketing egyik legfontosabb reklámcsatornája az igazi közösségi média lett. Például hiába van 5000 Twitter követőd, ha ezek nem igaziak, hanem “vásárolt” követők. A nagy szám jól mutat a monitoron, de ezen kívül nem jó semmire. Ha igazi követőid vannak, akkor támogasd, segítsd őket, kezdeményezz beszélgetéseket a problémáikról.
A tartalommarketing olyan, mint egy kirakós játék: hírlevelek, blogok, PR cikkek, videók, ebook-ok, pdf-ek együttesen adják meg a tökéletes képet, és szállítják hatékonyan a lead-eket.
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
"Nem szabad gyakran ugyanazzal az ellenséggel harcolnod, mert kitanulja a taktikáidat." - Bonaparte Napoleon Arra gondoltam, hogy beszéljünk a marketing hadviselési stratégiákról (sokan sokféle változatát ismeri, jómagam ezt a csoportosítást részesítem előnyben)..
Hagyományos értelemben véve a marketing adja el a különféle információkat az embereknek. Marketingesként prospektusokat készítünk, hírleveleket küldünk, értékesítői cikkeket írunk, reklámokat tervezünk, vagy csak szenvedélyből írogatunk hasznos tippeket a neten (mint amilyen...
Nem könnyű eldönteni, hogy egy cég mivel kedveskedjen az egész évben hűséges törzsvásárlóinak, kiemelt ügyfeleinek, és a sikerért velük együtt küzdő partnereknek, kollégáknak.