Ne izgulj! A nagy márkák sem mindig értik a közösségi média működését
Sok nagy márka nem veszi figyelembe a közösségi médiát, mert nem tudja, hogy mit is jelent. Ezért inkább nem is használja! Pedig ezeken az oldalakon népszerűsítheted a márkádat, a termékeidet, a fejlesztéseidet – legyen szó akár egy bögréről vagy egy könyvről.
Sokkal gondolják azt, hogy egy új lájkoló egyet jelent egy újabb potenciális vásárlóval, de ez nem igaz!
A lájk megerősítést jelent – tetszik neki a kép, a hozzászólás vagy a megjelentetett cikk. De nem fog miatt vásárolni!
A vásárlásra ösztönzéshez sokkal több kell, mint posztolgatás. Ha csak ezért alakítottad ki a közösségi oldaladat, akkor inkább ne is foglalkozz az egésszel. A közösség építése azért fontos, hogy minél több lehetséges ügyféllel ismertesd meg a márkádat, a cégedet, kiépítsd a hírnevedet – ha már a bizalom meg van, akkor fognak keresni vásárlás céljából ezek az „ismerőseid”.
Az sem jó, ha túl sokat beszélsz, mert akkor csak a te hangod hallatszik, a véleményezőké nem! Az egyoldalú kommunikáció nem a közösségi oldalak sajátossága, itt a kétoldalú kommunikáción van a hangsúly.
Néha be kell csukni a szádat, hogy mások is megszólalhassanak. Inkább kérdezz tőlük valamit, és várd meg, amíg reagálnak rá!
A céges közösségi megjelenés elvárja azt, hogy rendszeresen megjelenj a követőid előtt, hogy beszélgess velük. Ha csapodár módjára napokig nem jelentkezel, majd két héten át naponta ötször osztasz meg valamit, akkor a követőid elmaradnak mellőled.
Ugyanez igaz a megfogalmazásaidra: ha egyszer nagyon komolyan beszélsz, aztán vicceket kezdesz gyártani, egyszerűen nem vesznek komolyan. Döntsd el, hogy ki vagy, aztán jelenj meg a közösségi oldalakon!
Sok sikert!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Valószínű, hogy ez az a fejezet, amin mennél is tovább, felkiáltva: Én ezt tudom és semmi újdonságot nem tudtok írni Nekünk! De biztos, hogy tudod és értesz is a digitális marketinghez, online marketinghez, offline marketinghez, linkmarketinghez, közösségi marketinghez, keresőmarketinghez,...
"Nem szabad gyakran ugyanazzal az ellenséggel harcolnod, mert kitanulja a taktikáidat." - Bonaparte Napoleon Arra gondoltam, hogy beszéljünk a marketing hadviselési stratégiákról (sokan sokféle változatát ismeri, jómagam ezt a csoportosítást részesítem előnyben)..