Sikerrecept: Légy gyors, hiszen a vevő nem vár!
A 21. században az emberek életvitele és felfogása változott meg, mindig mindenki siet valahova. Ugyanez a gondolkodásmód jellemző a vásárlásra is: egyik nap még a vásárlás gondolata sincs meg a fejünkben, másnap viszont már égető szükségét érezzük, hogy birtokba vegyük a terméket.
Kiszállítás 8 napon belül? Rossz vicc, ami garantált bukást jelent. A mai piaci verseny és a konkurencia földbe döngöl bennünket, ha ilyen kiszállítási időt kínálunk.
A vásárló nem rendelkezik türelemmel. Természetesen ez ellen nem tehetünk semmit és nem is próbálunk meg 10 millió embert türelemre nevelni, viszont alkalmazkodhatunk a megváltozott vásárlói igényekhez.
Ha ezt nem tesszük meg, a vásárló gondolkodás nélkül a konkurenciánkhoz fut csak azért, mert ő gyorsabb kiszállítást vagy munkavégzést garantál számára. 2014-ben már nem lehet elég gyorsan kézhez juttatni a terméket vagy elvégezni egy szolgáltatást. Minden tegnapra kellett volna.
Vállalkozóként, kereskedőként és szolgáltatóként kötelezően meg kell tanulnunk gyorsan cselekedni. Ha webshopot üzemeltetünk, garantáljuk, hogy a terméket azonnal útjára bocsájtjuk! Ha pedig szolgáltatást végzünk, akkor próbáljuk úgy időzíteni a munkavégzést, hogy azt a lehető leggyorsabban elkezdhessük és befejezhessük.
Mindennek van jó oldala is, hiszen a gyorsaságnak híre megy. Mi lehetünk az a kereskedő a piacon, akinek a termékei késedelem nélkül megérkeznek, és aki a leggyorsabb szolgáltatást kínálja.
Ha kapunk egy megbízást egy munka elvégzésére, ne tétlenkedjünk és azonnal kezdjünk neki! Sőt, az ajánlatkéréseket is hasonló módon kezeljük. Ha e-mailben befut egy ajánlatkérés, válaszoljunk rá azonnal! Ha kellően megnyerő az ajánlatunk, az ajánlatkérő nagy valószínűséggel nem fog tétlenkedni és nem rabolja tovább a saját idejét, akár azonnal megbízhat bennünket a munkával.
A gyorsaság maga egy lehetőség is. Rámozdulni a lehetőségekre, kihasználni a kínálkozó alkalmakat csak akkor lehetséges, ha kellően hatékonyan és dinamikusan állunk hozzá a magunk és az ügyfelek idejéhez.
A siker egyik alappillére az, hogy mindig cselekedjünk azonnal, ha teendőt látunk. Így maximalizáljuk a hatékonyságunkat és így érjük el, hogy adott idő alatt a legtöbb ügyfél igényeit ki tudjuk elégíteni.
Minél gyorsabban cselekszünk, annál több megrendelést vonzunk magunkhoz, több munkát tudunk elvállalni és ezáltal több pénzt keresünk. A munkában a dinamizmus olyan erény, amely garantáltan megnöveli a profitképességet.
Vannak olyan emberek is természetesen, akik szeretik elodázni a munkavégzést, mindent úgy időzítenek, hogy határidőre elkészüljön. Ám ebben az esetben a munkavégzés során kínálkozó alkalmakat már nem tudják kihasználni, így jelentős profittól esnek el.
A gyorsasággal olyan pályán is az élvonalban találhatjuk magunkat, ahol telített verseny folyik a nagyrészt hasonló potenciált képviselő versenytársak között. Minél több dinamizmust és tettre készséget mutatunk, annál több lehetőségünk lesz az élbolyhoz tartozni.
Sok sikert!
Rácz-Akácosi Attilától
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Egy cégvezetőnek – beszéljünk akár aprócska családi vállalkozásról, akár egy gigavállalatról – számtalan szempontból meg kell felelnie elvárásoknak, így fontos a tervezőkészsége, az alkalmazkodóképessége, valamint számtalan egyéb tulajdonsága is.
Az egyre gyorsabban fejlődő világban vezetőnek lenni nem egyszerű kihívás.
A Forbes gazdasági magazin novemberi számában megjelent a 33 leggazdagabb magyar listája, amiről hiányoznak a nők.