Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Te Vállalkozó vagy, vagy csak egy sima blogger?

  •  Webes varázslatok
  • 2015-12-21 19:25:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Megoldást találtál egy problémára? Olyat tudsz, amit senki más? Meg is írtad a blogodon? De ha nem váltod át pénzre a tudásodat, nem aknázod ki a lehetőségeket te magad, akkor csak egy blogger vagy, nem pedig vállalkozó. Elmagyarázom miért.

 

Ha körbenézel a magyar, pénzkeresési, üzleti témájú blogokon, rengeteg ilyen példát fogsz találni:

 

  • Hogyan keress havi 150.000 forintot? Megmutatom!” – miközben az író jó, ha 1000 forintot keres.
  • Hogyan adj el napi 10 ebook-ot?” – miközben az írója havi 15-öt sem ad el.
  • Hogyan legyen sok ezer látogatód naponta?” – de a blogon látszik, hogy szinte a kutya sem olvassa…

 

Ezt vajon minek lehetne nevezni?

 

Építs vállalkozást a blogod köré!

A blogolás eredményességéhez vagy széles, vagy precízen targetált célközönség kell, akik számára lehet szolgáltatásokat, termékeket értékesíteni. Ha ezt még nem érted el, ne add fel! Inkább tervezd meg a háttérszolgáltatásokat, építs fel egy üzleti modellt, és felelős vezetőként próbálj meg gondolkodni.

 

Nemzetközi szinten sok egyszerű blogger vált milliomossá, de itthon is lehet jó példákat látni a sikerre. Ez persze nem egyik napról a másikra ment, de nekik mind-mind volt víziójuk, és ez a siker titka. Ha úgy ülsz le a géped elé, hogy “na, írok valami cikket”, akkor csak egy sima blogger vagy.

 

Aki a blogjából szeretne megélni, az nem így gondolkodik, és ez nem az az út, amin egy vállalkozó jár. Ha a blogodból sok profitot szeretnél, az egész szemléletmódodat meg kell változtatnod.

 

Szenvedély

Szenvedély nélkül nem fog menni. Ha nem érzed a szenvedélyt már akkor, amikor csak a célodat keresed, mi lesz később? A sikeres vállalkozások tulajdonosai szenvedélyesen szeretik a munkájukat, és ezért sikeresek, ez jelenti az életüket…

 

Szervezés és kiszervezés

Elég a napi 24 óra arra, hogy nagy dolgokat érhess el, miközben a magánéleted is teljesen rendben van? Talán igen, talán nem. Az idő több, mint pénz, de a vállalkozók mégsem imádkoznak több időért Istenhez, egyszerűen kiszervezik a feladatokat, amiket ők maguk nem tudnak elvégezni.

 

A munkák nagy részét persze maguk végzik el, ügyfeleket például soha nem “szervezik ki”, de egyes szűk szakterületű projekteket, feladatokat igen, egyszerűen azért, mert a speciális szakterület speciális tudást és kapcsolatokat igényel.

 

Bármivel is foglalkozol, neked is ugyanezt kell megcsinálni a blogodon. Ha Bill Gates, vagy Donald Trump önző módon minden pénzt maguknak akartak volna megtartani, semmilyen feladatot nem szerveztek volna ki másnak, ma sem lennének gazdagok. Ők is tengődnének a középosztály polgáraival együtt.

 

Ha a blogod aktív, ha a munkák/megrendelések/vásárlások elindulnak, akkor tedd könnyen kezelhetővé az egészet, mindig írd le a legfontosabb célokat. Ne szabd meg szigorúan a blogod témáját, hagyd, hogy az olvasók is irányítsák kissé. Ha pedig már nagyon beindult, a szakcikkek nagy részét hozzáértőkkel írasd meg, bővítsd a témáidat, és indíts újabb szolgáltatásokat, amiket a blogodon értékesíteni tudsz.

 

Ez az, ami egy vállalkozót megkülönböztet egy bloggertől.

 

mindig szépen működhet az üzleti blogolás

Amikor az első blogomat indítottam, csak egy sima kis blog volt, internetes érdekességekkel. Aztán vettem egy mély lélegzetet, értékeltem mindent. Miután összeraktam egy üzleti tervet és nekiálltam dolgozni a sikerért (nem pedig csak írni róla), elkezdte a blog kiköpködni a pénzt, nagyjából úgy, mint egy félig hibás pénzautomata. Persze ma sem vagyok belőle multimilliomos, de a kezdeti apró bevételek már régen a múlt homályába vesztek, és a tendencia növekvő.

 

Mit csináltam?

A válasz egyszerű: megkerestem az utamat, leírtam, hogyan lehet ezt pénzre váltani, és nekiálltam megvalósítani.

 

Írd le a célodat!

Igen, írd le a célodat, a világos és reális célodat. Ezután ne csinálj semmit azon kívül, ami már egyértelművé tettél az üzleti tervedben – gondold át, és csináld.

 

A vállalkozók így készülnek – szenvedéllyel dolgoznak a céljaik megvalósításáért. Ez a siker titka.

 

Szóval: te csak egy blogger vagy, vagy vállalkozó? A döntés rajtad áll.

 

(Az inspirációért köszönet J. Chow-nak.)

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

 

Megosztás
Linképítés: mit szeret a Google és mit büntet?
A Searchmetrics felmérése alapján a külső linkek száma a negyedik legfontosabb SEO faktor a több százból. (Az első három, sorban: átkattintási arány, releváns kifejezések, Google +1-ek száma). Emiatt nem csoda, hogy a legtöbb honlap tulajdonost foglalkoztatja a linképítés témaköre.
   2016-01-25    Webes varázslatok
9 ok, amiért a vevők hajlandóak többet költeni webáruházunkban
Manapság sokan az elhúzódó válságot teszik felelőssé azért, mert kevesebb a bevételük, és amiért "mindenki csak az olcsó termékeket keresi". Ezért részben valóban a válság a felelős, viszont ez ellen lehet tenni. Ha az emberek indokoltnak tartják a magasabb árat, például egy...
   2016-01-25    Webes varázslatok
Valós veszély-e a negatív SEO
A Google minőségi irányelvei olyan mértékben szigorodtak az utóbbi években, ami már lehetővé teszi a konkurensek honlapjainak gyengítését. A Google természetesen a jelenséget tagadja, illetve eszközt biztosít a veszély elhárítására, de menjünk kicsit mélyebbre az erdőben!
   2015-11-23    Webes varázslatok