Üzleti kudarc: íme a fék, amit nem taposnod kell, hanem kidobnod a fenébe!
Az ok egyszerű, csak be kell vallanod.
Mondd ki bátran: “Félek a visszautasítástól”. Ennyi. Máris könnyebb.
Azért kell ezt helyre tenned magadban, mert a visszautasítástól való félelem tudatalatti fékként működik, egy az egyben belassít, és a tényleges teljesítményed pocsék lesz tőle.
A rutinosabbaknak persze van bőven más kifogásuk arra, hogy éppen miért nem megy jól a szekerük, de a háttérben bizony mindig ott bujkál a visszautasítástól való rettegés.
Lássuk a medvét egy példában
Ma már nem nagy dolog beszerezni különféle valós idejű marketinges adatbázisokat, így gyakorlatilag bármiből is csinálsz pénzt, potenciális ügyfelek hadseregét tudod egyetlen táblázatba összerakni/összerakatni.
Most képzeld el, hogy egy álomlistát szerzel 100 olyan lehetséges vevővel, partnerrel, akiket már csak meg kell szólítanod: fel kell hívnod egy jó ajánlattal, meg kell fogalmaznod egy jó üzenetet nekik.
Tegyük fel, hogy miután ez a lista a kezedbe kerül, 1-2 napod van arra, hogy felhasználd, és 50%-os esélye van annak, hogy a rajta szereplők nálad költik el a pénzüket.
Mihez kezdesz reggel?
1. Egyből elkezded hajtani a lehetőségeket, amint lehet? Rohansz az irodába? Tűkön ülve várod, hogy becserkészhesd végre a vadakat?
VAAAGY:
2. Felkelsz nyugodtan. Kényelmesen megreggelizel. Komótosan elindulsz otthonról az irodába, közben szokás szerint bámészkodsz, vagy a mobilodat nyomkodod. Aztán beérve az irodába még kicsit trécselsz, iszol még egy kávét (esetleg egy cigit is elszívsz), majd felnézel a Facebook-ra, LinkedIn-re és elolvasgatod még az izgalmasabbnak tűnő cikkeket…
Na most képzeld el, hogy mi lenne akkor, ha tudnád, hogy a listán szereplők nem 50%-os, hanem 100%-os biztonsággal fognak veled üzletet kötni. Ugye, hogy mindjárt más lenne a kép? Akkor már lenne kapkodás, rohangálás, folyamatos telefonálás…
Ugye, hogy ott van a háttérben az elutasítástól való félelem?
Nincs olyan sikeres üzletember, nincs olyan menő vállalkozó, akinek ne kellett volna legyőznie egykor az elutasítástól való félelmet. De megtették. Tudják, hogy nem minden termék/szolgáltatás kell mindenkinek.
Az önbecsülésüket nem az elutasításoktól, vagy sikerektől teszik függővé, így ha valaki “nem”-et mond nekik, nem lesznek rosszkedvűek, nem sértődnek végig. Nem menekülnek el fülüket-farkukat behúzva, hanem haladnak tovább.
A visszautasítás lényege csupán ennyi. A visszautasítás nem a személyed ellen van!! Semmi, de semmi köze hozzád!! Olyan ez mint az eső:
“Örülj ha esik, mert akkor is esik, ha nem örülsz.”
Vedd tudomásul, hogy a visszautasítás lehetősége mindig fenn áll!
Legyen MINDIG ez a mottód: “Ha most nem sikerül, a következő összejön!” Ez a siker titka, úgyhogy ne taposd a féket, hanem dobd ki a fenébe mielőbb!!
Sok sikert!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Rengeteg időt, 4 óra 46 percet töltött a televíziókészülékek előtt a tavalyi évben a teljes népesség naponta átlagosan - tudtuk meg a Nielsen Közönségmérés adatiból. A 2014 februárjában közzétett felmérés alapján 2013-ban rekordot jelentő, 4,46 millió reklám volt a képernyőn.
Pozitív Vs. Negatív Emberek
NYERTESEK ÉS VESZTESEK – CSAK A GONDOLKODÁSON MÚLIK