Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

20 eset, amikor egyszerűen MUSZÁJ landing oldalt használnod 1.rész

  •  Webes varázslatok
  • 2016-01-19 18:00:00
  • Házi Csaba
  • http://blog.abstractgroup.hu/
Azok a marketingesek (és honlaptulajdonosok) látnak 5%-nál magasabb konverziót, akik tesztelnek. Azonban ahhoz, hogy tesztelni tudj, szükség van egy olyan felületre, ahol büntetlenül kísérletezhetsz és nem baj, ha változtatgatod = tehát NEM a honlapod.

 

Ez a cikk néhány - egészen pontosan húsz - módját mutatja be, amikor érdemes, sőt öngyilkosság nem landing oldalt használni. Ha már képben vagy a landing oldalakkal és azt várod, mutassak neked valami újat, akkor vágjunk bele!

 

1. Facebook hirdetésekhez

A Facebook és az Adwords kerül itt említésre, azonban fontos, hogy akármilyen online hirdetési felületet is használj, a pénztárcád bánja, ha nem készítesz hozzá landing oldalakat.

 

Miért?

 

  • Mert ha a látogatóid csak a "sima" weboldaladra érkeznek, akkor nincs lehetőséged testreszabni az ajánlataidat, szövegezésedet, így csak azt kapják, amit mindenki más, mert landing oldal nélkül nem tudod teljesen összhangba hozni a hirdetés és a honlap tartalmát - viszlát AdWords jó minőségi mutató!
  • Mert nem tudod könnyen A/B tesztelni, hogy egyre jobb legyen a felület, ahová érkeznek a látogatók és emelkedjen a konverzió

 

Tehát érdemes minden kampányhoz, akár minden hirdetéshez külön landing oldalt készíteni. Így össze tudod illeszteni a hirdetést az oldallal, jobb felhasználói élményt és konzisztenciát biztosítva.

 

2. Google Adwords kampány

A minőségi mutatóról és AdWords-ös landing oldalakról ajánlom Gál Kristóf (Klikkmarketing) írásait. Hasonlóan a Facebook-hoz, itt is nagyon fontos, hogy a hirdetéshez passzoló landing oldalt készíts.

 

Ráadásul Adwords-ben a minőségi mutató egy kritikus pontja az oldal relevancia, tehát, hogy mennyire tükrözi az oldal a hirdetés tartalmát. Ezt nehéz biztosítani, ha többféle terméked, hirdetésed van, a honlapodat pedig nem alakítgathatod át szüntelenül.

 

3. Honlap aloldalának A/B tesztelése és hibák kijavítása

Az A/B tesztelés elengedhetetlen ahhoz, hogy kellemes, könnyen használható és nem utolsó sorban eredményes honlapod legyen.

 

Ha javítani szeretnéd egy oldal eredményességét, akkor átalakításokra lesz szükség, amelyeket tesztelhetsz. Itt jó szolgáltatot tesznek a landing oldalak, amelyekkel le tudsz tesztelni egy alternatív megjelenést, vagy struktúrát. Majd, ha jól teljesítenek, akkor leválhatod, beépítheted a jelenlegi oldaladba.

 

4. Egyetlen termékre vagy szolgáltatásra koncetráló landing oldal

Klasszikus eset, ha webshopod van és valahol promotálni akarod a termékeidet. Ahelyett, hogy a webshopot hirdetnéd, érdemesebb a jobban menő termékeidre landing oldalt készítened.

 

Miért?

 

  • mert így van lehetőség egy terméket részletesen bemutatni (ami előnyt jelent a konkurencia századik termékoldalával szemben).
  • lehetőséged van vásárlásra ösztönözni (jól elhelyezett call-to-action-ökkel és felépítéssel)
  • nem vonja el más a figyelmét, vagy vásárol, vagy meglép (statisztikailag alátámasztott, hogy ha egyetlen dolgot vársz el és nem hagyod elkalandozni, az pozitív hatással van a konverzióra)
  • nyugodtan kipróbálhatsz a honlapodtól/webshopodtól eltérő designt

 

5. YouTube videó kampányhoz készített landing oldal

YouTube-os videóknál (pl promóciós videó, videospot, vagy akár video content) is érdemes landing oldalt használni, hogy maximalizáld a hatékonyságukat.

 

Ha pl. promóciós videót készítesz, érdemes a videó közben és a végén is valami végrehajtható CTA-t (call-to-action) adni. Magyarul egy linket ahová kattinthat, amíg még izzásban tartod.

 

TIPP: Nem várhatod el, hogy valamilyen leírásból kiböngésszen egy URL-t, vagy hogy a Google-ben keressen rád. Helyezz el linkeket, amelyek nem pusztán a weboldaladra mutatnak, hanem annak a célközönségnek szólnak, akik a videódat megnézték.

 

  • ha készek az ajánlatra -> adj nekik lehetőséget, hogy rögtön vásárolhassanak, esetleg különleges, csak nekik szóló ajánlattal készülj
  • ha még nem készek a vásárlásra -> iratkoztasd fel őket, egy nekik szóló landing oldalon

 

Ezzel ráadásul mérheted, hogy melyik videó, milyen sikeres volt. Ez különösen értékes lehet, ha videó tartalmakat készítesz, ugyanis itt jelentős időbefektetés a tartalmat előállítani, így pontosan szeretnéd tudni, milyen irányba érdemes továbbhaladnod.

 

Lehet, hogy sokan megéznek egy videót. De bevételed is származik belőle? Feliratkozókat is hoz az email kampányaidhoz? Ha van landing oldalad, akkor ezekre mind tudsz válaszolni.

 

6. Ha a piacod/közönséged egyetlen, szűk szegmenséhez akarsz szólni

Többféle piaccal dolgozol? Akkor nyilván felmerült már benned, hogyan szólíts meg nagyon különböző érdeklődésű, tulajdonságú embereket.

 

Például, ha idegenvezetéssel foglalkozol, akkor az ajánlatod szempontjából nem mindegy, hogy egyedül, vagy csoportban utazókhoz szólsz, kulturális, vagy inkább élménytúrázók a látogatóid, nem is beszélve a demográfiai eltérésekről (nem, kor, földrajzi hely).

 

Mi a közös egy 50 év fölötti jól szituált európai csoportban, akiket a magas kultúra érdekel és egy fiatal amerikai baráti társaságban, akik egy város rejtett zugaira kíváncsiak? Nem sok.

 

De ha külön landing oldalt készítesz demográfia, vagy érdeklődés alapján, akkor mindenkinek azt ajánlhatod amire vágynak és úgy szólíthatod meg őket, ahogyan a legjobb.

 

7. Ha meg akarod tudni, hogyan teljesítenek az egyes forgalmi csatornáid

Miért, ezt nem mondja meg a Google Analytics? Nos, azt megmondja, hogyan szegmentálódnak a látogatóid, ki honnan érkezik és haladóbbak már az egyes csatornák konverzióját is meg tudják állapítani.

 

Viszont az, hogy hogyan TELJESÍTENEK a forgalmi csatornák (mekkora az elköteleződés, a vásárlási erő és milyen eladási stratégia működik náluk) csak akkor derül ki, ha külön-külön tudod őket fogadni és mérni az eredményeket.

 

A landing oldalak lehetőséget adnak neked arra, hogy kitapasztald,

  • mekkora a vásárlóereje az egyes csatornáknak,
  • milyen fajta kommunikáció a nyerő náluk,
  • mennyi és milyen információkra van szükségük ahhoz, hogy vásároljanak tőled,
  • milyen ajánlatokra ugranak,
  • milyen marketing eszközök, vagy további csatornák működnek náluk (exit popup? hírlevél feliratkozás?)
  • A forgalmi csatornák szegmentációja lehetőséged ad neked, hogy arra koncentrálj, ami működik és kidobhasd, ami nem.

 

8. Egy termék bemutatása (launch) előtt

Mielőtt piacra dobsz egy új terméket, vagy szolgáltatást, érdemes előre bemelegítened a meglévő vásárlóidat és új érdeklődőket is gyűjteni, hogy amikor élesedik és rendelhetővé válik, minél nagyobb durranás legyen.

 

Klasszikus példa, amikor egy termék előrendelhető, vagy bétaverziós szoftverre lehet feliratkozni. Itt az értékesítés a termék előtt indul, így szinte az első pillanatoktól kezdve érkeznek megrendelések, vásárlások.

 

Egy jól felépített landing oldal segít felkelteni az érdeklődést és megfelelő motiváció mellett segíthet a vásárlói tábor kialakításában. 

 

Ráadásul több figyelmet és komolyságot is kap a termék (amit például egy webshopba feltöltött új termék nem kap meg).

 

9. Ha több lehetséges termék közül ki akarod választani a piac számára legvonzóbbat

Okozott már gondot, hogy eldöntsd, melyik termékedet promotáld? Esetleg választanod kellett több forgalmazandó termék közül? A legtöbb vállalkozónak nincsen korlátlan anyagi forrása, amelyből minden termékét/szolgáltatását promotálhatná, se ideje, hogy ezeket menedzselje.

 

Ezért fontos, hogy jól válaszd meg a célpiacod számára vonzó termékeket, szolgáltatásokat (akár kiegészítő szolgáltatásokat!). Ehhez hatalmas segítséget nyújtanak a landing oldalak, ugyanis ez a legolcsóbb módja, hogy megtudd, melyik terméket/szolgáltatást találja vonzóbbnak a célpiacod.

 

10. Feliratkoztatáshoz (email subscribe), hogy meggyőzd őket csalival, mindenképp megéri feliratkozni

Néha elég egy-egy ütős mondat, vagy olyan feliratkoztató popup, amely egy ebookért, kuponért, vagy más nyalánkságért cserébe elkéri a látogatók emailcímét. Azonban néha nem hoznak kielégítő eredményt és több erőfeszítésre van szükség, hogy feliratkoztasd az embereket.

 

Ekkor hasznos egy landing oldal, amely kifejezetten a feliratkoztatásról szól, főleg abból a szempontból, hogy miért olyan nagyon jó és mi mindent kap, ha a látogató megadja az emailjét.

 

Itt lehetőséged nyílik addig trükközni, igazítani a szöveget, designt, a csalit, amire ráharapnak, ameddig fokozatosan emelkedésre bírod a konverziót.

 

Házi Csaba

http://blog.abstractgroup.hu/

Megosztás
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni! 2. rész
A múlt héten elkezdett 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat. Bizonyára, ha eljutottál oda, hogy webáruházat szeretnél üzemeltetni, tisztába vagy azzal, hogy milyen termékeket, milyen áron, milyen célcsoportnak, milyen...
   2016-02-01    Webes varázslatok
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni 1. rész
A ma kezdődő 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat.
   2016-01-29    Webes varázslatok
20 eset, amikor egyszerűen MUSZÁJ landing oldalt használnod 2. rész
Azok a marketingesek (és honlaptulajdonosok) látnak 5%-nál magasabb konverziót, akik tesztelnek. Azonban ahhoz, hogy tesztelni tudj, szükség van egy olyan felületre, ahol büntetlenül kísérletezhetsz és nem baj, ha változtatgatod = tehát NEM a honlapod.
   2016-01-20    Webes varázslatok