Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni 1. rész

  •  Webes varázslatok
  • 2016-01-29 20:00:00
  • Gál Andrea
A ma kezdődő 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat.

 

Bizonyára, ha eljutottál oda, hogy webáruházat szeretnél üzemeltetni, tisztába vagy azzal, hogy milyen termékeket, milyen áron, milyen célcsoportnak, milyen értékesítési csatornákat felhasználva legyél sikeres.

 

Nem elrontani szeretnénk a kedvedet a vállalkozásodtól, SŐT!

 

Kérlek, a sikered érdekében a lenti tanácsokat, vállalkozásod vonalzójaként is használd, mert nagyon sok kellemetlen tapasztalattól óvod meg magad!

 

Hát jöjjön az első rész!

 

1. Pár fontos kérdés, amit érdemes tisztázni indulás előtt a webáruházat fejlesztő céggel:

 

  • Ki és milyen módon fejleszti a webáruházunk által használt rendszert?
  • Milyen módon lesz a webáruház befrissítve az új verziókkal?
  • Mennyibe fog ez kerülni?
  • Milyen support fog járni hozzá, és az mennyibe fog kerülni?
  • Ki fogja végezni ezt a supportot? Igen rossz előjel, ha egy 1-2 fős csapattal dolgozunk együtt, ahol ugyanaz az ember az értékesítő, a projekt menedzser és a supportos (vagy pláne még a fejlesztő is): ott bizony bármi közbejöhet (túlterheltség, betegség, karrierváltás, stb.), és a webáruházunk támogatása gyakorlatilag megszűnt.

 

2. Mire érdemes odafigyelni egy webáruház élesítése előtt?

Külső

Ez az egyik leglátványosabb része a boltnak. Lehet, hogy más funkciók fontosabbak, de odáig el sem jut a vásárló, ha a boltunk nem néz ki megfelelően. Vizsgáljuk meg, hogy minden egységes; minden oldal ugyanazt az üzenetet sugározza, minden termék úgy néz ki, ahogy mi szeretnénk.

 

A felhasználók kezelése

A tesztelésnél a következőkre figyeljünk:

 

  • Van-e különböző ügyféltípus (pl magánszemély és cég)? Ha igen, mindegyikre külön nézzük meg a regisztrációt!
  • Adjunk meg direkt rossz adatokat, a lehető legtöbb variációban, hogy lássuk, azokat kiszűri-e a rendszer.
  • Ha kiszűri, nézzük meg, hogyan figyelmezteti a felhasználót! Jelzi-e neki, hogy mit csinált rosszul, és hogyan kell jól.
  • A folyamat végén jön az utolsó lépés: jó adatokat megadva sikeresen a bolt ügyfélkörébe kerülni.
  • Ha a rendszerben a regisztrációhoz megerősítő email(ek) is tartoznak, azokat is feltétlen ellenőrizzük!
  • Mindezek után természetesen a ki- és belépést is tesztelnünk kell, azaz lépjünk be, lépjünk ki, újra és újra!

 

A vásárlási folyamatot

Végül teszteljük le a webáruház keresőjét! Ehhez írjunk be kulcsszavunkat a következők szerint:

 

  • teljes terméknév
  • a termék nevének egy része
  • a termék cikkszáma
  • kisebb szöveg a termék leírásában
  • egy kategória neve
  • stb.

 

A rendelés

A termékek sikeres kosárba rakását követően a rendszer egyik legfontosabb részét, a rendelést kell átnéznünk.

 

A kötelező információk

Ez szintén egy gyors teszt lehet, hiszen csak pár oldalt kell megnézni. Ezek leggyakrabban a következők:

 

  • vásárlási feltételek
  • szállítási és fizetési feltételek
  • adatvédelmi nyilatkozat
  • kapcsolat oldal

 

A keresőoptimalizálást

Minden tesztelendő funkció közül ez a legészrevétlenebb. Bármilyen jó is egy optimalizálás, a hatását csak hetek múlva fejti ki teljesen, de éppen ezért fontos, hogy már az induláskor jó adatok jelenjenek meg, és ne csak hónapok múlva derüljön ki, hogy valami nem stimmel. Azt, hogy az áruházunk keresőbarát legegyszerűbben az alábbi módon tudjuk letesztelni:

 

  • Látogassuk végig az oldalakat, és vegyük szemügyre azok forráskódját! Ehhez nem kell nagyon értenünk, csak megkeresni az elején a következő adatokat: meta name=”keywords”, meta name=”title”, meta name=”description”. Ellenőrizzük, hogy ezek tartalmaznak-e adatokat, és ha igen azok mennyire relevánsak az adott oldal tartalmát tekintve.
  • Szintén az oldalak forráskódjában keressük meg a meta name="robots" tagot és győzödjünk meg arról, hogy annak tartalma "index, follow" legyen. Továbbá célszerű megvizsgálni még oldalunk robots.txt nevű fájlját is, hogy ne tartalmazzon olyan kizáró Disallow: / sort, mellyel a teljes weboldalunkat kizárjuk a keresőből. Ezek ugyanis szintén hatással vannak az oldal indexelhetőségére, és egy rossz beállítás meggátolhatja oldalunk feltérképezését és indexelését.

 

Bízom, hogy a cikk hasznos volt, tarts velünk jövő héten is, amikor folytatjuk!

 

Gál Andrea

vallalkozzitthon.hu

Megosztás
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni! 5. rész
A múlt héten elkezdett 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat. Nem elrontani szeretnénk a kedvedet a vállalkozásodtól, SŐT! Kérlek, a sikered érdekében a lenti tanácsokat, vállalkozásod vonalzójaként is használd, mert...
   2016-02-04    Webes varázslatok
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni! 4. rész
A múlt héten elkezdett 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat. Nem elrontani szeretnénk a kedvedet a vállalkozásodtól, SŐT! Kérlek, a sikered érdekében a lenti tanácsokat, vállalkozásod vonalzójaként is használd, mert...
   2016-02-03    Webes varázslatok
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni! 2. rész
A múlt héten elkezdett 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat. Bizonyára, ha eljutottál oda, hogy webáruházat szeretnél üzemeltetni, tisztába vagy azzal, hogy milyen termékeket, milyen áron, milyen célcsoportnak, milyen...
   2016-02-01    Webes varázslatok
20 eset, amikor egyszerűen MUSZÁJ landing oldalt használnod 1.rész
Azok a marketingesek (és honlaptulajdonosok) látnak 5%-nál magasabb konverziót, akik tesztelnek. Azonban ahhoz, hogy tesztelni tudj, szükség van egy olyan felületre, ahol büntetlenül kísérletezhetsz és nem baj, ha változtatgatod = tehát NEM a honlapod.
   2016-01-19    Webes varázslatok
Hogyan értékelje webáruháza/cége teljesítményét?
Év végén a webáruház tulajdonosok (optimális esetben) áttekintik az adott év teljesítményét. Ilyen címszóval azonban nem csupán az év végi leltárt érdemes letudni, hanem jóval több mindent. Ilyenkor célszerű félre tenni az érzelmeinket, és némi önkritikát gyakorolva megválaszolni...
   2015-12-28    Webes varázslatok