Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni! 2. rész

  •  Webes varázslatok
  • 2016-02-01 20:05:00
A múlt héten elkezdett 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat. Bizonyára, ha eljutottál oda, hogy webáruházat szeretnél üzemeltetni, tisztába vagy azzal, hogy milyen termékeket, milyen áron, milyen célcsoportnak, milyen értékesítési csatornákat felhasználva legyél sikeres.

 

Nem elrontani szeretnénk a kedvedet a vállalkozásodtól, SŐT! Kérlek, a sikered érdekében a lenti tanácsokat, vállalkozásod vonalzójaként is használd, mert nagyon sok kellemetlen tapasztalattól óvod meg magad!

 

Íme a 2. rész, amely szintén hasznos tanácsokkal lát el, ha webáruházat akarsz nyitni!

 

3. Webáruház kezdeti költségei

A kezdeti költségek általában a következő 3 nagy csoportba sorolhatóak:

 

  • Licensz díj: A szoftver vételi díj, amennyiben egy lincenszdíjas szoftvert vásárolunk. Ez lehet 0 Ft is, ha egy nyílt forráskódú rendszert kezdünk el használni, viszont ebben az esetben általában az üzemeltetési kölségek lesznek magasabbak.
  • Testreszabási költségek: Idetartozik a webáruház megtervezésének (vásárlási folyamat, grafika, stb.) és az egyedi igények megvalósításával (egyedi fejlesztések, integráció, stb.) járó költségek.
  • Feltöltéssel járó költségek: A legtöbben alábecsülik, de a minőségi termékadatbázis rendkívül nagy jelentőségű, és bizony több ezer terméknél ez hatalmas munka és költség tud lenni.

 

4. Folyamatos, üzemeltetési költségek

A folyamatos költségeket szintén 3 nagyobb csoportra lehet bontani:

 

  • Domain, tárhely/szerver: Egy egyedi domainre mindenképp szükség van, de ennek költsége elhanyagolható. Plusz amennyiben egy saját rendszert üzemeltetünk, akkor ott mindenképp kell egy saját tárhely vagy szerver (ha már nagyobb a forgalom).
  • Tartalmi karbantartás: Egy webáruház tartalmi karbantartása gyakran legalább olyan időigényes, mint maga a feltöltés. Csak egy pár tennivaló a sok közül: új termékek feltöltése, meglévők törlése, árak és raktárkészlet aktualizálása, új termékcsoportok, gyártók feltöltése, hírek, vásárlási feltételek, elérhetőségi adatok frissítése, akciók, hirdetések, kiemelt termékek frissítése, stb.
  • Informatikai karbantartás: Amire a legkevesebben gondolnak, pedig hosszútávon az egyik legjelentősebb költségvonzattal járhat, az az informatikai karbantartás. A webáruházak világa egy rendkívül gyorsan változó terület, e-kereskedőként kénytelenek vagyunk évről-évre megújulni és fejlődni. Új vevői csatornák és kapcsolattartási módok jönnek be, új technológiák jönnek (vagy a meglévők változnak, pl. frissülnek a böngészők), és persze maguk az üzleti igények is változnak, és ez mind-mind számos informatikai változtatási igénnyel jár együtt.

 

5.    Min érdemes spórolni webáruház indításakor

 

  • Webshop kialakítása: A webshop kialakításának a költsége általában a következőkből áll össze: a licensz költség, az egyedi design költsége és az egyedi fejlesztések költségei. Ezek mindegyikén lehet spórolni, sőt igazából mindegyik el is hagyható. A licensz költség azzal, ha felhő alapú rendszert választunk (lásd 4. pont), vagy ha valamilyen ingyenes webáruház motorra kezdünk el építkezni - viszont ez utóbbi esetben az informatikai karbantartás költségei emelkednek jelentősen. Az egyedi designon és az egyedi funkciókon szintén lehetséges spórolni, de erről bővebben az 5. és 6. pontban beszélünk!
  • Kezdeti termékfeltöltés: A kezdeti termékfeltöltést kihagyni természetesen nem lehet, és szerintünk a "minőségen" sem érdemes spórolni - pl. hogy nem írunk termékleírásokat, vagy gyengébb minőségű adatokat adunk a termékekhez. Amin itt spórolhatunk, ha egy olyan webáruház rendszert választunk, mely gyors és kényelmes tömeges feltöltési lehetőséget biztosít mondjuk Excel fájlból, és ezáltal csökkeni a ráfordítandó munkaigényt.
  • Folyamatos üzemeltetés: A folyamatos üzemeltetést megint csak nem lehet elhagyni, itt is inkább csak hatékonyságbeli javulás lehet, ha egy olyan rendszert válaszunk, amely a folyamatok minél nagyobb százalékát automatizálja vagy egyszerűsíti. Illetve jelentős könnyítés lehet, ha egy meglévő ügyviteli rendszerünkkel integráljuk össze a webáruházat (és innentől kezdve pl. a termékadatok automatikusan frissülnek a webshopban), ez viszont a kezdeti költségeket növeli jelentősen.
  • Informatikai karbantartás: A webshopoknak folyamatosan fejlődniük kell, új vevői csatornák, új marketing megoldások, új vevői igények jönnek be, melyekhez alkalmazkodni kell. Természetesen megtehetjük, hogy nem fejlesztjük az áruházunkat, ez viszont csak rövid távon működőképes, hosszú távon a versenyképességünket áldozzuk fel vele. Itt a legjobb spórolási megoldás a felhő alapú, bérelhető webáruházak alkalmazása.

 

Bízom, hogy a cikk hasznos volt, tarts velünk a héten!

 

Gál Andrea

Vállalkozz Itthon!

Megosztás
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni! 4. rész
A múlt héten elkezdett 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat. Nem elrontani szeretnénk a kedvedet a vállalkozásodtól, SŐT! Kérlek, a sikered érdekében a lenti tanácsokat, vállalkozásod vonalzójaként is használd, mert...
   2016-02-03    Webes varázslatok
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni! 3. rész
A múlt héten elkezdett 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat. Nem elrontani szeretnénk a kedvedet a vállalkozásodtól, SŐT! Kérlek, a sikered érdekében a lenti tanácsokat, vállalkozásod vonalzójaként is használd, mert...
   2016-02-02    Webes varázslatok
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni 1. rész
A ma kezdődő 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat.
   2016-01-29    Webes varázslatok
20 eset, amikor egyszerűen MUSZÁJ landing oldalt használnod 1.rész
Azok a marketingesek (és honlaptulajdonosok) látnak 5%-nál magasabb konverziót, akik tesztelnek. Azonban ahhoz, hogy tesztelni tudj, szükség van egy olyan felületre, ahol büntetlenül kísérletezhetsz és nem baj, ha változtatgatod = tehát NEM a honlapod.
   2016-01-19    Webes varázslatok