Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni! 4. rész

  •  Webes varázslatok
  • 2016-02-03 17:00:00
  • Gál Andrea
A múlt héten elkezdett 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat. Nem elrontani szeretnénk a kedvedet a vállalkozásodtól, SŐT! Kérlek, a sikered érdekében a lenti tanácsokat, vállalkozásod vonalzójaként is használd, mert nagyon sok kellemetlen tapasztalattól óvod meg magad!

 

Íme a 4. rész, amely szintén hasznos tanácsokkal lát el, ha webáruházat akarsz nyitni!

 

Milyen az igazán ütős termékoldal?

 

1. Magas minőségű termékfotók: A webáruházban a vizuális információk szerepe különösen felértékelődik, hiszen nincs lehetőség egyéb érzékszervi (tapintás, szaglás, stb.) információ begyűjtésére. Sok-sok bizonyíték van rá, hogy a minőségi termékfotók szerepe óriási!

 

2. Kedvezmények kiemelt kommunikációja: Az akciókat mindig érdemes kiemelten kommunikálni, az eredeti árral (lehúzva), a kedvezmény mértékével (százalékosan vagy összegben) együtt!

 

3. Termék nagyítási funkció: Értelemszerű, hogy a termékképet lehessen nagyítani. Mivel manapság ez olyan egyértelmű, ezért nem is feltétlenül szükséges a nagyítás ikon!

 

4. Több termékkép egy termékhez: Minél több irányból tudjuk bemutatni a termékeket, annál jobb - a többlet információ csak hasznunkra lehet!

 

5. Termék videók: A termék videók a vizuális információknak egy még magasabb szintjét képviselik, akárcsak a 360 fokos termékfotók, melyek elterjedése a közeljövőben várható!

 

6. Felhasználóbarát navigáció: A usability szempontból hatékony navigáció nem csak a termékoldalon, de a webáruház minden pontján fontos!

 

7. Egyértelmű "akcióra hívás": A kosárba rakás gomb legyen hangsúlyos, kontrasztos és figyelemfelhívó - és lehetőleg a látványvonal fölött!

 

8. Termékkereső funkció: Egy hatékony szabadszavas termékkereső minden webáruház kötelező eleme!

 

9. Ütős termékleírás: A termékleírás a termékképek mellett a másik kulcsfontosságú tényező - az információ hatalom. Bizonyos termékeknél a paraméterek táblázatos bemutatása is fontos lehet, minél több az információ, annál jobb!

 

10. Ingyenes szállítás: Ha ingyenesen szállítunk házhoz, akkor ezt mindenképp érdemes kommunikálni. Ha csak bizonyos értékhatár fölött, akkor pedig azt - ne csak a pénztárnál derüljön ki a vevő számára a dolog!

 

11. Jól olvasható betűtípusok: A jól olvasható tipográfia sokat javít az oldal használhatóságán és a vásárlói élményen - használjunk talpatlan, webes fontokat (Arial, Verdana, Tahoma)!

 

12. Előnyök kiemelése: Amit minimálisan javasolnánk, hogy minden termékhez legyen legalább egy 1 mondatos vágykeltő bemutató, hogy miért érdemes az adott terméket megvenni (és ezt érdemes az értékesítőkkel és az ügyfélszolgálattal is betaníttatni)!

 

13. Ajánljunk termék testreszabási lehetőséget: Ha lehetőség van rá, akkor biztosítsunk a termékeinkhez testreszabási lehetőséget (pl. feliratozás)!

 

14. Vevői vélemények: Más vásárlók véleménye mindig is nagyon sokat számított a vásárlási döntésben, ezért érdemes azokat megjeleníteni (akkor is, ha nem csak pozitív véleményekről van szó)!

 

15. Ajánljunk hasonló termékeket: Ha az adott termék valamilyen oknál fogva nem tökéletes a vásárló számára, akkor kínáljunk neki továbbhaladási lehetőséget, ahol a legjobb eséllyel fogja megtalálni a számításait!

 

16. Közösségi média megosztás: Biztosítsunk lehetőséget a termékeink közösségi oldalakon történő egyszerű megosztására - ezzel remek vírusmarketing lehetőséget biztosíthatunk az áruházunknak!

 

17. Elküldöm egy ismerősömnek lehetőség: A közösségi média megosztás "oldschool" verziója, de legalább úgy működik a mai napig is - érdemes használni!

 

18. Élő chat lehetőség: Ha a felhasználó elbizonytalanodik, akkor vagy telefonál (1%), vagy otthagyja a webáruházat (99%). Ezen utóbbi réteg egy részének a "megmentésére" lehet hasznos az élő online chat.

 

19. Garancia kommunikációja: Rendkívül komoly bizalomépítő elem a garancia, és annak a kommunikációja. Mivel amúgy is törvényi kötelezettsége minden e-kereskedőnek a 8 napos elállási jog biztosítása, miért ne kovácsolnánk ebből némi hasznot!

 

20. Bizalomépítő elemek: Érdemes kitenni bármilyen egyéb bizalomépítő elem, ami a felhasználó számára sugallja az oldal, a szolgáltatások és a termékek minőségét!

 

21. Felesleges elemek eltávolítása: És a végére: ami nem kapcsolódik az adott termékhez, azt érdemes eltávolítani, ne fogja a helyet, és ne vigye el a figyelmet a termékekről!

 

Bízom, hogy a cikk hasznos volt, tarts velünk a héten!

 

Gál Andrea

Vállalkozz Itthon!

Megosztás
Mérhető email marketing? 5 pontban összeszedtük, mire figyelj, és mire ne
Az email nem halott, ne higgy annak, aki ezt állítja. Nagyon hasznos csatorna lehet, ha jól használod. Arról már sok írás született, hogy hogyan tudod hatékonyabbá tenni az email marketinged. Mi most egy lépéssel tovább megyünk: mi történik, azután, hogy kiküldted a leveleket? Honnan...
   2016-02-04    Webes varázslatok
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni! 2. rész
A múlt héten elkezdett 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat. Bizonyára, ha eljutottál oda, hogy webáruházat szeretnél üzemeltetni, tisztába vagy azzal, hogy milyen termékeket, milyen áron, milyen célcsoportnak, milyen...
   2016-02-01    Webes varázslatok
Erre érdemes odafigyelned, ha webáruházat akarsz nyitni 1. rész
A ma kezdődő 6 részes sorozatunk célja, hogy ha webáruház indításra adod a fejed, érdemes megfogadnod tanácsainkat.
   2016-01-29    Webes varázslatok