Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

21 tipp a sikeres bloghoz 1. rész

  •  Webes varázslatok
  • 2015-09-02 09:45:00
  • www.webshopexperts.hu
Egy blogot többféle célból is használhatunk. Leírhatjuk benne véleményünket, számtalan témában képeket és videókat készíthetünk, vagy megoszthatjuk tudásunkat és akár oktathatunk is.

Legyen az akár a webáruházunk termékeiről szóló cikkek otthona, vagy szolgáltatásunk minél részletesebb bemutatásának színhelye, a blog képes szinte bármit kiegészíteni.

Aki vezetett már blogot az tudja, hogy nagyon sok időt és energiát lehet belefektetni. Viszont ezt az időt mind csak pazaroljuk, ha senki sem olvassa bejegyzéseinket. Éppen ezért fontos már az elején tisztázni, hogy egy blog sosem lesz népszerű magától, tenni is kell a sikerért.

Íme, egy csoportba gyűjtve 21 tipp a ThinkTraffic cikke alapján, hogy miként is tudjuk népszerűvé tenni azt.

Íme az első 5,  amit még a kezdet kezdetén el kell végezni...

Az itt szereplő tanácsokat, teendőket a blog indulása előtt célszerű elintézni. Természetesen később is megléphetőek, de mindegyikük hasznos egy erős induláshoz.

 

1 – Építsünk e-mail listát! (kb 60 perc)

Az e-mail címlistával látogatóinkat egy belsőbb körbe invitálhatjuk. Egyrészt ezáltal kevéssé függünk majd csak a blog forgalmától, másrészt remek lehetőség nyílik a blog követőivel való alternatív kapcsolattartásra is. (Elég csak a blogon nem, de hírlevélben küldött extra tartalmakra gondolni.)

 

2 – Adjunk hozzá a közösségi megosztáshoz szükséges gombokat! (20 perc)

Az oka végtelenül egyszerű: nem lehet kikerülni a közösségi portálokat, mivel gyakorlatilag majdnem mindenki megtalálható rajtuk. A Like és +1 gomb egyszerűen használható, és könnyen felrakható az oldalunkra. Cserébe az oldalt lájkolók automatikusan megosztják blogunkat a saját ismerősi köreikkel, sőt a bejegyzésekről is információt szerezhetnek, így igen figyelemfelkeltőek lehetnek.

Ráadásul ezek a megosztások a keresőoptimalizálás miatt is rendkívül hasznosak.

 

3 – Tűntessük el a reklámokat! (5 perc)

Egy új blog esetén a legrosszabb, amit tehetünk, az a reklámok kiaggatása mindenhova. Induláskor minden blognak kicsi a látogatottsága, ami azt is jelenti, hogy a reklámokból csak elenyésző bevételre tehetünk szert. Ezzel együtt az oldalunk olcsónak, pénzhajhásznak tűnik, amitől a látogatók menekülnek.

Ha a blog eléri azt a szintet, hogy nagy a látogatóköre, akkor arra már lehet reklámozást építeni; persze csak az átgondolt, célzott módon.

Így ha a tehetjük, reklámmentes blogot válasszunk, saját magunk pedig ne tegyünk be semmilyen reklám modult.

 

4 – Készítsünk barátlistát! (30 perc)

Hacsak nem a leglehetetlenebb témáról akarunk írni, szinte biztos, hogy létezik már olyan blog, amely foglalkozik vele. Ezekkel igyekezzünk minél jobb ismeretségben, barátságban lenni.

Hogy miért? Azért, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy az ilyen blogok összefogva sokkal hatékonyabban működnek, mint egyenként (bármennyire is ellentmondásosan hangzik).

A trükk az, hogy ne ellenségként, és ne versenytársként tekintsünk a többiekre. A célunk ebben a lépésben az, hogy összeállítsunk egy olyan listát, amelyeken a hasonló blogok vannak. Ne a csak népszerű, élvonalbelieket válasszuk, hanem mindenkit, akire mi magunk rákattintanánk.

A nehezebb része csak ezután jön: igyekezzünk a lehető legjobb viszonyt kialakítani velük.

 

5 – Legyen a blogunk egyedi!

Ahogy azt az előző pontban is írtuk, kevés az esélye, hogy az adott témával csak mi foglalkozunk. A kérdés a látogató szempontjából a következő: „Miért pont ezt a blogot olvassam a többi helyett?”

A választ nekünk kell kitalálnunk; és ez eleinte nem is annyira egyszerű, mint amilyennek hangzik. Nem csak az a fontos, hogy a valamiképpen különbözzünk a többitől, de lehetőleg úgy, hogy ez a látogatóknak is tetsszen.

Az egyediség számtalan módon megjelenhet: a designban, az írásstílusban, de akár a bejegyzések hosszában, gyakoriságában, egy szóval bármiben.

Ha megvan ez az egyediség, akkor igyekezzünk ezt a lehető legtöbb helyen kiemelni, és kommunikálni.

 

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

 

Megosztás
21 tipp a sikeres bloghoz 4. rész
A befejező részben bemutatjuk, hogy miért kell jegyzetelni, ötletelni már egy héttel a bejegyzés előtt és, hogy miért is fontos, hogy folyamatosan foglalkozzunk a blogunkkal...
   2015-09-07    Webes varázslatok
21 tipp a sikeres bloghoz 3. rész
Sorozatunk harmadik részében többek közt lesz szó interjúkról, önelemezésről is.
   2015-09-04    Webes varázslatok
21 tipp a sikeres bloghoz 2. rész
Íme a tegnapi nap után, a következő 5, még a blog indulása előtt ...
   2015-09-03    Webes varázslatok