Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

21 tipp a sikeres bloghoz 2. rész

  •  Webes varázslatok
  • 2015-09-03 14:40:00
  • www.webshopexperts.hu
Íme a tegnapi nap után, a következő 5, még a blog indulása előtt ...

Az itt szereplő tanácsokat, teendőket a blog indulása előtt célszerű elintézni. Természetesen később is megléphetőek, de mindegyikük hasznos egy erős induláshoz.

 

6 – Tanuljunk meg a SEO alapjait! (60 perc)

A SEO szakterülete mára már annyira összetetté vált, hogy csak több éves tapasztalattal lehet teljesen átlátni és kiaknázni, viszont az alapjai még most is nagyon egyszerűek. Ezek az alapok önmagukban is segíthetnek abban, hogy a írásaink látogatottságát jelentősen megnöveljék.

A blog "keresőbaráttá tétele" nem túlzottan bonyolult. Mivel két részre bontható (általános- és bejegyzés szintű), ezért az elején egy részét előre elkészíthetjük; később már csak a bejegyzéseket kell keresőoptimalizálnunk.

 

7 – Kérdezzük meg az olvasóinkat!

Ne felejtsük el, hogy a blog az olvasóinknak szól, így az a legtermészetesebb, hogy megkérdezzük őket. Ennek legjobb módja a bejegyzések hozzászólásának engedélyezése. Ezáltal ők is szót kapnak, és nemcsak velünk, de a többi olvasóval is érdekes párbeszédet alakíthatnak ki.

Azon túl, hogy a téma több oldalról kerül megvilágításra, a közösséget is formálja. Ha ügyesek vagyunk, sok ötletet szerezhetünk ezekből a hozzászólásokból: új bejegyzéseket, új termékeket, szolgáltatásokat.

Más módon is megkérdezhetjük olvasóinkat, akár irányított módon – például szavazással – vagy teljesen szabadon; ilyenkor egy adott témáról adott vitát, vagy egyszerűen csak véleményt kérjünk egy chaten, vagy fórumon.

A lényeg, hogy engedjünk teret a minket követőknek, hogy véleményüket elmondják, és kérdéseiket feltegyék.

Menet közben ...

A blog sikeressé tétele nem egy lépésben történik, azaz nem lehet mindent az elején beállítani, megadni, leírni. A továbbiakban fontos, hogy mindig a már elért, stabil – és jól kinéző – eredményekre támaszkodva új módszereket alkalmazzunk.

 

8 – Készítsünk Facebook rajongói oldalt! (60 perc)

A Facebook rajongói oldal ugyanazt a célt szolgálja, mint a Like, vagy a Retweet gomb: egy plusz helyet, amelyen elérhetjük a követőinket, és az új érdeklődőket. Sem a beállítása, sem a frissítése nem tart sok ideig. Létrehozáskor csak végig kell menni a beállítási lépéseken, majd ezután a saját igényeinkhez alakíthatjuk a rajongói oldalt.

Ez utóbbinál hasznos, ha hasonlóvá tesszük a blogunkhoz. A frissítése pedig szintén nem túl bonyolult, a legegyszerűbb, ha minden blogbejegyzés létrehozása után itt is megírjuk, hogy oda új tartalom került fel. Nem szükséges az egész tartalmat beírni, a linkelés sokkal gyorsabb.

 

9 – Írjunk szónoklatot! (60 perc)

A szónoklat egy bizonyos kérdésre, vagy problémára adott vélemény. Ez miért fontos?

A közös nézőpont mindig közös válaszokat, megállapítást jelent. Ha gyorsabban akarunk nőni a többi blognál, akkor egyedi véleményre, és nézőpontra van szükségünk, amellyel kitűnünk. Ha valamiről nagyon határozott elképzelésünk van, akkor itt az ideje, hogy ezt megosszuk és tudatosítsuk követőinkben és olvasóinkban.

A következőképpen írhatunk hatásos szónoklatot (és itt a hangsúly a hatásos szón van):

  • Gondoljunk a témára. Mi az, ami a hagyományos ismeretekben zavar minket, ami nem oda való, vagy rosszul értelmezik?
  • Bizonyosodjunk meg, hogy amiről írunk, valóban komolyan érdekli a követőket. Ha csak olyan dologról írunk, amiről van valami ismeretünk, de nem is foglalkoztat, nem lesz a szónoklatunkban benne az a plusz.
  • Írjuk le a vezérelveket először, majd hagyjuk, hogy a téma kifejtse önmagát. Ne foglalkozzunk ilyenkor a külalakkal, vagy semmilyen más szerkesztői elvvel. A lényeg, hogy a mondandónkat az érzelmeink is hassák át.
  • Figyeljük meg, hogy a szónoklat milyen reakciót vált ki! Ha nem fogadják el, vagy nagyon negatívan veszik, akkor se keseredjünk el! Próbálkozzunk egy másik témával később.

 

10 – Mutassuk meg a látogatóknak a legjobb anyagainkat! (15 perc)

Ha valaki az oldalra érkezik, nem biztos, hogy mindent egyből megtalál. Ezért fontos, hogy a legjobb, legolvasottabb, legfontosabb bejegyzéseket mindig lássa.

Ez több szempontból is hasznos, hiszen így egy helyre gyűjthetőek azok a bejegyzések, amelyek a blog legsikeresebbjei, a legjobb oldalát mutatva annak. Ez mind az új, mind a visszatérő látogatónak hasznos, hiszen nagy valószínűséggel ezeket a tartalmakat keresik. 

Reméljük tetszett a cikk! Viszont minden blog más és más, ezért várjuk a további ötleteket is!

 WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
21 tipp a sikeres bloghoz 4. rész
A befejező részben bemutatjuk, hogy miért kell jegyzetelni, ötletelni már egy héttel a bejegyzés előtt és, hogy miért is fontos, hogy folyamatosan foglalkozzunk a blogunkkal...
   2015-09-07    Webes varázslatok
21 tipp a sikeres bloghoz 3. rész
Sorozatunk harmadik részében többek közt lesz szó interjúkról, önelemezésről is.
   2015-09-04    Webes varázslatok
21 tipp a sikeres bloghoz 1. rész
Egy blogot többféle célból is használhatunk. Leírhatjuk benne véleményünket, számtalan témában képeket és videókat készíthetünk, vagy megoszthatjuk tudásunkat és akár oktathatunk is.
   2015-09-02    Webes varázslatok