Webanalitika: Első lépések
Cikksorozat célja, hogy bemutassuk a Google, Facebook és egyéb fontos hirdetései rendszerek alap lépéseit, lehetőségeit és buktatóit. Mielőtt bele vágnánk a hirdetés témába, azonban elő kell készülnünk.
Az online hirdetések legnagyobb előnye az ATL kommunikációval szemben, hogy mindent mérni tudunk feltéve, ha beállítjuk. Ezért azt javaslom, hogy mielőtt bárki hirdetni vagy valamilyen formában kommunikálni kezdene, készítse fel weboldalát a mérésre.
A piacon már több webanalitikai szoftver is rendelkezésre áll
(Google Analytics ,Omniture, Gemius stb). Mi alapvetően a Google Analytics-el fogunk foglalkozni. A mérés nem bonyolult, regisztráció után egy követő kód lekérdezésére van szükség, ezt a követő kódot kell a weboldal minden egyes aloldalába beépíteni.
Mire jó ez, miért használjatok mérést?
A webanalitika segítségével többek között meg tudjuk állapítani, hogy mennyi felhasználó érkezik a weboldalunkra, mennyi időt töltenek ott, melyik aloldalakat nézik meg a leginkább. Továbbá azt is mérni tudjuk, hogy a felhasználóink hány százaléka érdeklődik mobilon keresztül. Ha például azt látjuk, hogy a userek (felhasználók) 35%-a már mobilon érdeklődik, akkor érdemes elgondolkodni, hogy az ő felhasználói élményüket javítva mobil kompatibilis site-ot hozunk létre.
De a Google Analytics segítségével mérni tudjuk azt is, hogy melyik weboldalakról érkezik a legtöbb forgalom a mi weboldalunkra, vagy össze tudjuk hasonlítani, hogy a Google keresőből érkező forgalom értékesebb számunkra vagy a Facebook-ról ide érkezők.
Értékesebb forgalom?
Minden weboldalnak megvannak a maga kulcs interakciói, pontjai. Ha a honlap látogatója valamilyen, a számunkra értékkel bíró dolgot tesz a weboldalunkon, például megrendel egy terméket, feliratkozik a hírlevélre, kitölti a kapcsoltfelvételi formot stb akkor ezt konverziónak nevezzük.
Példáknál maradva webanalitika nélkül annyit látunk, hogy történik havi 100 konverzió, de semmit nem tudunk róluk.
Hirdetünk a Google keresőbe, jelen vagyunk Facebook-on, mondogatjuk az ismerősöknek az új céget, hírlevelet küldünk ki és az egyik ismerősünk blog posztjaiban is rendszeresen megemlíti weboldalunkat.
De honnan jött ez a 100 konverzió? Webanalitika nélkül nem látjuk. Webanalitika segítségével azonban meg tudjuk mondani, hogy ezek a felhasználók melyik kommunikációnk hatására érkeztek a weboldalunkra. Látjuk például, hogy 80 vásárló a Google keresőjéből érkezett, 10 a hírlevélből és másik 10 a Facebook kommunikációnk hatására. Ez esetben már mindenki át tudja gondolni, hogy melyik csatornára mennyit költ, és azok mennyire térülnek meg számára.
Következő cikkem segítségével be fogjátok tudni állítani a különböző konverziókat, és el tudunk indulni a hirdetések irányába.
Írta: Fürjes Ádám / HelloDigital
elérhetőség: furjes.adam@hellodigital.hu
Ebben a cikkben a legnagyobb internetes siker sztorikról olvashattok, olyan weboldalakról, amik azóta fantasztikusan működnek, amióta csak elindították őket. Mindenképp figyelemreméltó, hogy mindegyikük csak egy egyszerű ötletből indult el, és érdemes megnézni, hogy mi lett belőlük!...
Sokan kommunikálják ma a magyar piacon, hogy csak sok százezres csomagokból lehet megszerezni a vevőszerzés titkos tudását, de ez nem igaz! Pláne, hogy ezen sok százezres csomagok tartalma is összeszedhető ma már teljesen ingyen.
A konverzió optimalizálás minden egyes weboldalon fontos, de leginkább a webáruházak esetében látható, hogy pár százalékos javulás is komoly profitnövekedést hoz. Milyen eszközökkel lehet a konverziót növelni?
Korábban már esett szó arról, hogy nem a látogatottság, hanem a konverzió növelés a legfontosabb a webmarketing kapcsán. Ehhez nem árt tudni, hogy egy egy látogatóban mi is játszódik le, mielőtt a vásárlás mellett dönt.
A legbiztosabb módja annak, hogy weboldaladnak forgalmat generálj, ha népszerű, sok megosztást elérő posztot hozol létre a közösségi médiában. Ha pedig sikerül megnöveled a látogatottságot, akkor bizony az eladásaid is nőni fognak!