Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

5 tipp a hatékonyabb termékbemutatásért

  •  Tippek
  • 2015-10-19 15:55:00
  • www.webshopexperts.hu
A csábító és egyértelmű termékleírás a siker egyik legfőbb kulcsa. És ha az „ezüstszínű ház” és a „5ms-es képfrissítés” a legizgalmasabb része a termékleírásának, akkor ideje másként gondolni a termékleírásokra.

 

1. Írjon csábító termékleírásokat

A vásárlók döntései elsősorban érzelmi alapúak, mely döntést utólag persze próbálják racionalizálni. Ezért a leírásokban rendkívül fontos, hogy egyrészt hasson a vevők érzelmeire, másrészt adjon nekik olyan indokokat, amiért érdemes az adott terméket megvenni (azaz ne nekik kelljen kitalálni ezen indokokat).

 

A gyakorlatban ez elsősorban abból áll, hogy ne ragaszkodjunk a „száraz” és tényszerű leírásokhoz, helyette ecseteljük színes jelzőkkel a termék erősségeit, koncentráljunk a használatából eredő előnyökre és a termék használatával megoldható problémákra! a cél az, hogy vevőnk szinte lássa lelki szemeivel a terméket, ahogy a kezében fogja (benne ül, stb.), használja, illetve előre élvezze annak előnyét (kényelem, szépség, megtakarított pénz, stb.)!

 

2. Emelje ki a döntő információkat

Minden terméknél vannak olyan információk, melyek a döntés szempontjából különösen lényegesek. Egy monitornál ilyen információ pl. a képmérete és képfrissítése, a nyomtatónál a nyomtatási sebesség és a használt színek száma, egy ruhánál az anyaga, mérete, stb.

 

Ezen paramétereket semmiképp nem célszerű egy nagy, ömlesztett leírásba „elsüllyeszteni” a vásárlóra bízva, hogy majd kikeresi, ha akarja. Ezen kiemelt paramétereket célszerű külön hangsúlyozni, akár valamilyen egyedi megoldással megjeleníteni. A lényeg, hogy a vásárlók minél egyszerűbben megtalálják őket, és ne kelljen egy pillanatig se keresniük ezen adatokat.

 

3. Mutassa be a kevésbé fontos paramétereket is

Az emberek különbözőek, vannak , akiknek a döntéshez több információ szükséges. Épp ezért fontos, hogy a terméknek lehetőleg a legjelentéktelenebb paramétereit is tüntessük fel, persze nem túlhangsúlyozva őket! Célszerű őket legalulra rakni, hogy tényleg csak azok találkozzanak velük, akiket ez érdekel. Ők viszont találják meg őket!

 

Továbbá célszerű lehet ezen paramétereket táblázatos formában, vagy felsorolásszerűen feltüntetni, ezzel is egyszerűbbé téve a „fogyasztásukat”. Rendkívül kellemetlen tud lenni, ha számos technikai adat „ömlesztve”, vesszővel elválasztva van felsorolva egy szövegben.

 

4. Ne megvegyük, hanem kosárba rakjuk a termékeket

A termékek kosárba rakásánál a gomb szövege a „kosárba rakom”, vagy ehhez hasonló legyen, és ne a „megveszem” kifejezés! Így ugyanis csökkenthető az elkötelezettség-érzése a műveletnek, hiszen a kosárba tevés után még meggondolhatják magukat a látogatók, míg vásárlás után általában nem!

 

Továbbá a „megvásárlás” azt sugallja, hogy a látogató már megy is a pénztárhoz fizetni, ami lehet, hogy így is történik, de lehet, hogy még tovább vásárolgatna. Miért ösztönöznénk őket az azonnali fizetésre, amikor a kosárba rakással további „shoppingolásra” bátoríthatjuk őket?

 

5. Mindig kerüljön a látványvonal fölé a kosárba rakás gomb

Apró különbség, de néha jelentős eredményromlást tud jelenteni, ha a konverziót ösztönző gombok (általában kosárba rakás gomb, a fizetés megkezdése gomb, a rendelés véglegesítése gomb, stb.) a látványvonal alá kerül (azaz a látogatóknak görgetniük kell az oldalt a használatukhoz).

 

Egyes statisztikák szerint 10, mások szerint akár jóval nagyobb százalékkal is javulhat a konverziós ráta, ha ezen konverziós eszközöket felhozzuk a látványvonal fölé…

 

Ha kérdésed van, keress minket!

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Sok kicsi sokra megy
Biztosan mindenki hallotta már a következő szólást: "Sok kicsi sokra megy!" Ez pláne igaz online értékesítés esetében is. Cikkünkből megtudhatjuk, hogy hogyan is érvényesül ez a szinergia hatás a long tail marketingben.
   2015-10-22    Tippek
Inkább így csomagold a termékedet, ha el akarod adni!
Mára egy olyan izgalmas példát tettem félre, ami a csomagolás fontosságáról szól. Ha megnézed a sütemények, kekszek csomagolását a boltban, vagy a webáruházakban, azt látod, hogy szinte csak a termékek képét teszik rá. Azonban az ízvilágot úgy is ki lehet fejezni, ha a termék...
   2015-10-17    Tippek
Hírlevelezés: légy empatikus mindhalálig!
A kapcsolatépítésben a stílus kétségtelenül az egyik legfontosabb tényező, egy hullámhosszra kell kerülnöd a hírlevél olvasóival, magad mellé kell állítanod őket! Ehhez viszont szükséges, hogy ismerd őket…
   2015-10-15    Tippek