Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Sok kicsi sokra megy

  •  Tippek
  • 2015-10-22 09:15:00
  • www.webshopexperts.hu
avagy a long tail marketing ereje webáruházaknál
Biztosan mindenki hallotta már a következő szólást: "Sok kicsi sokra megy!" Ez pláne igaz online értékesítés esetében is. Cikkünkből megtudhatjuk, hogy hogyan is érvényesül ez a szinergia hatás a long tail marketingben.

 

Lehetséges vajon csekély ráfordítással gyors növekedést elérni webáruházunk árbevételében? Mindezt úgy, hogy ez csak havi egy-két óránkba kerül? A válasz: igen. Hogy ehhez mit is kell pontosan tennünk? A cikk végére érve választ kapunk majd a kérdésre, és meglátjuk, hogy milyen egyszerűen és gyorsan többszörözhetjük meg webáruházunk forgalmát.

 

Még mielőtt rátérnénk a lényegre, egy, az üzleti életben gyakran előforduló problémát mutatunk be, amely segítségével könnyebben megérhetünk egy nálunk még kevésbé alkalmazott marketing módszer – a long tail marketing – lényegét, amely a kulcsa lesz a további sikereinknek.

 

1. Offline versus online boltok költséghatékonysága

A kis- és nagykereskedők gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy bizonyos termékeik kereslete nagyon alacsony, mondhatni majdnem nullával egyenlő. Ez esetben arra kényszerülnek, hogy az adott termék forgalmazását megszüntessék, mivel nem éri meg számukra fenntartani a csekély forgalom miatt. Sok költségük merül fel ezzel kapcsolatosan, ami elviszi a profitot, sőt ezen kívül veszteséget is jelent számukra. Ilyenek például a raktározási költségek, polcköltségek, beruházott tőke. Offline boltok esetében tehát csak olyan termékeket érdemes árulni, amelyek iránt nagy a kereslet, megfelelő mennyiségű igény van rá.

 

Tisztán online webáruházak esetében ez a probléma teljesen megszüntethető, pontosabban fogalmazva nem is létezik. Mivel a boltok többsége nem rendelkezik raktárkészlettel a termékekből (vagy jó részéből), ezért neki nem merül fel plusz költsége ezzel kapcsolatosan. Nekik ugyanannyiba kerül 1000 terméket forgalmazni, mint 2000-et, 5000-et, 10000-et vagy akár még ennél is többet, függetlenül a termékek forgalmától.

 

2. Hogyan profitálhatunk a long tail kulcsszavakból?

De hogyan is kapcsolódik ez a long tail marketinghez? A válasz egyszerű. Ez teszi lehetővé a webshopnak, hogy ne csak a legkeresettebb termékeket értékesítésével növeljük a profitunkat, hanem a csekély forgalommal rendelkező termékekből is kihozzuk a maximumot. De hogy is lehetséges ez

 

Ez úgy lehetséges például a Google Adwords fizetett hirdetési rendszert tekintve, hogy nem csak a termékünkkel kapcsolatosan legkeresettebb kulcsszavakra koncentrálunk, hanem figyelembe vesszük a ritkán keresett szavakat és kifejezéseket is. Ez segít abban, hogy minimális anyagi ráfordítással maximalizáljuk forgalmunkat a ritkán keresett termékek esetében is. Fizetnünk ugyanis CPC esetén csak a kattintásokért kell, valamint ez esetben nagy a valószínűsége, hogy kevés pénzért is az elsők között leszünk a szponzorált hirdetések között, mivel itt nem nagy verseny, vagy jobb esetben nincs is, és monopol helyzetben vagyunk. A sokat keresett kulcsszavak esetében sokat kell fizetnünk, ha jó helyen szeretnénk szerepelni a fizetett hirdetések között. Az elején kell csak egy kis időt rászánnunk és végiggondolni, hogy mely szavakat, illetve szókapcsolatokat érdemes long tail kulcsszóként megjelölni. Bele kell képzelnünk magunkat a fogyasztó helyébe, hogy mi milyen szavakat írnánk be, ha az adott terméket keresnénk.

 

3. Miért is éri ez meg nekünk?

Nézzünk erre egy példát! Tegyük fel, hogy számítógép forgalmazásával foglalkozik a webáruházunk. Ez esetben a monitor, LCD monitor szavak a gyakran keresett kulcsszavak közé tartoznak, és erre valószínűleg nehezen tudunk jó helyezést elérni a nagy verseny miatt. A következő ritkábban keresett kulcsszavakat tekintve, azonban egy olyan résre lyukadhatunk ki, ahol már kicsi a verseny, vagy nincs is: 19" Samsung 943NW, 19" Fujitsu-Siemens L19W 5ms LCD monitor. Ez esetben nagy a valószínűsége annak, hogy a mi webáruházunkkal találkozik először a potenciális vásárló, valamit célirányos keresése jelzi azt, hogy konkrét vásárlási szándékkal keresett fel minket.

 

Az előző példát tovább folytatva nézzük meg, hogy miért is éri meg nekünk egy kis időt szentelni annak, hogy a main stream szavak mellett a lehető legtöbb long tail kulcsszóra is licitáljunk! Tegyük fel, hogy a monitor szó esetén a Google által meghatározott minimális licit összeg 120 Ft, míg ez az érték a 19" Samsung 943NW long tail kulcsszó esetén mindössze csak 20 Ft. Valamint tegyük fel még azt is, hogy a 120 Ft-ért sokadik helyen szerepelünk, a 20 Ft-ért pedig első helyen. 100 kattintást tekintve, a monitor szó esetében 12 000 Ft-ba kerül nekünk, míg a másik szóra csak 2 000 Ft-ot költünk. Ugyanolyan árakat és konverziós rátát feltételezve, látható hogy nagyobb profitra számíthatunk long tail kulcsszavak esetében, valamint ezzel tisztán plusz bevételt tudunk elérni.

 

Az előzőekből láthatjuk, hogy nincs veszteni valónk, mi mindenképpen csak nyertesen kerülhetünk ki. A long tail marketing lényegét az Adwords-ön keresztül mutattuk meg, de ez természetesen más hirdetési rendszernél is ugyanígy működik. Lényegében csak egyszer kell egy kis időt rászánni a módosításokra, de azt tanácsoljuk, hogy megéri minden hónapban vagy kéthavonta átolvasni, hogy amennyiben szükséges, frissítsük a kulcsszavaink bázisát. Minél hamarabb megéri átalakítani a reklámkampányunkat ennek szellemében, és megígérjük, hogy az eredmény nem fog elmaradni.

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

 

Megosztás
Tartalommarketing, avagy biztosan nem használod ki eléggé
A tartalommarketing sokkal többet hoz a konyhádra, mint azt gondolnád. Miért? Olvasd el az alábbi összefoglalót az online tartalommal kapcsolatban és választ kapsz a kérdésre!
   2015-11-24    Tippek
5 tipp a hatékonyabb termékbemutatásért
A csábító és egyértelmű termékleírás a siker egyik legfőbb kulcsa. És ha az „ezüstszínű ház” és a „5ms-es képfrissítés” a legizgalmasabb része a termékleírásának, akkor ideje másként gondolni a termékleírásokra.
   2015-10-19    Tippek
Hírlevelezés: légy empatikus mindhalálig!
A kapcsolatépítésben a stílus kétségtelenül az egyik legfontosabb tényező, egy hullámhosszra kell kerülnöd a hírlevél olvasóival, magad mellé kell állítanod őket! Ehhez viszont szükséges, hogy ismerd őket…
   2015-10-15    Tippek