Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hírlevelezés: légy empatikus mindhalálig!

  •  Tippek
  • 2015-10-15 14:05:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A kapcsolatépítésben a stílus kétségtelenül az egyik legfontosabb tényező, egy hullámhosszra kell kerülnöd a hírlevél olvasóival, magad mellé kell állítanod őket! Ehhez viszont szükséges, hogy ismerd őket…

 

A hírlevelezéshez kapcsolódó előző cikkben arról olvashattál, hogy hogyan is tudod egy kis odafigyeléssel érzelmileg is magadhoz kötni az olvasóidat. Most arról olvashatsz részletesebben, hogy milyen stílusban írj nekik. 

 

Légy empatikus,

próbáld meg átérezni a vágyaikat, céljaikat, problémáikat! Nem gépeknek, vagy két lábon járó pénztárcáknak küldesz elektronikus leveleket, hanem érző, hús-vér embereknek, akik tele vannak elképzelésekkel, tervekkel, de néha rossz kedvűek, vagy éppen félnek valamitől.

 

Emiatt fontos a kapcsolatépítés. Akkor lesznek leginkább nyitottak, ha látják, hogy odafigyelsz rájuk, és érzik a törődést. Ha erőre kapnak az írásaidtól, ha értéket közvetítesz, akkor nem csak egy-egy vásárlás erejéig számíthatsz rájuk, hanem akár életül végéig.

 

Kiknek nem való a hírlevelezés?

Sokan követik el azt a hibát, hogy csak a termékeiket hirdetésére koncentrálnak. Aztán amikor elmarad a siker, mindenfelé azt mondják, “áááá… felejtsd el, a hírlevelezés már nem ér semmit”, “ma már a kutya sem olvassa”, “meg sem nyitják”, “régen jobb volt”

Emiatt, ha valóban szeretnél minél szorosabb kötődést megteremteni a feliratkozóiddal, akkor ne egy email címet láss bennük, hanem egy-egy élő embert, és minden levél előtt érezd át a helyzetüket! Ha tudatod velük, hogy megérted őket, és a problémáikat átérzed, sokkal több leszel a szemükben, mint  konkurenseid!

 

A hírlevél nem egyirányú kommunikáció

Elsőre úgy tűnhet, hogy a hírlevél egyirányú csatorna, de ez nem igaz. Minden elolvasott leveledre érkezik számodra láthatatlan, és látható válasz is. Olvasás alatt, közben, és után az olvasó érez valamit, talán ötletet adsz neki, talán jó kedve lesz az olvasottaktól, jó esetben megrendel, talán szkeptikussá válik, vagy dühösen leiratkozik a hírlevél listáról.

Minden egyes ilyen reakció válasz az üzenetedre. Vagyis minden üzenetkiküldéskor az emberre fókuszálj először! Emiatt is emeltem ki, hogy légy empatikus, és ha ez sikerül, csak utána következhet minden más.

 

Jó hírlevélírást!

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Sok kicsi sokra megy
Biztosan mindenki hallotta már a következő szólást: "Sok kicsi sokra megy!" Ez pláne igaz online értékesítés esetében is. Cikkünkből megtudhatjuk, hogy hogyan is érvényesül ez a szinergia hatás a long tail marketingben.
   2015-10-22    Tippek
5 tipp a hatékonyabb termékbemutatásért
A csábító és egyértelmű termékleírás a siker egyik legfőbb kulcsa. És ha az „ezüstszínű ház” és a „5ms-es képfrissítés” a legizgalmasabb része a termékleírásának, akkor ideje másként gondolni a termékleírásokra.
   2015-10-19    Tippek
Retro marketing: Hogyan buzdított gyengéden a szocializmus alkoholizmusra?
A nagy múlttal rendelkező Kőbányai Sörgyárak igen erős PR tevékenységet folytathatott anno a '60-as években, legalább is a plakátok erről beszélnek.
   2015-09-20    Tippek