Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

5 tipp, amivel felkavarhatod a karácsony utáni állóvizet

  •  Vállalkozz!
  • 2016-01-20 12:45:00
Pillanatok kérdése és a karácsonyi roham véget ér és egy nyugodtabb időszak veszi kezdetét. Megmutatjuk, hogy karácsony után hogyan lehet életet lehelni az e-kereskedelembe. Mikor kezdjünk bele, milyen stratégiákat válasszunk és milyen vonal mentén haladjunk az év ezen nyugodtabbnak tűnő szakában.

 

#1 Tipp: Tervezés

Ki kell választani, hogy milyen marketing csatornákat akarunk használni, milyen költségvetéssel szeretnénk az egyes helyeken megjelenni és nem utolsósorban azt sem árt leszögezni, hogy mi a cél.

 

#2 Tipp: Egyedi ajánlat

Valamilyen ajánlatot az összes bolt ad, de ezek általában csak árakciók, ezzel nem lehet kitűnni a tömegből, ennél kreatívabb megoldásra lesz szükség.

 

Át kell gondolni, hogy mi az az egyedi dolog, amivel mások fölé tudunk keveredni és persze be is tudjuk azt vállalni. Egy nemzetközi webáruház (www.toms.com) a következőt csinálja: minden egyes megrendelt termékhez lehet venni egy másikat, amit ők segélyszervezeteken keresztül eljuttatnak a rászorulók részére. Ez egy olyan kezdeményezés, ami elég nagy médiavisszhangot kaphat, és ennek következtében megnövelheti a webáruház forgalmát.

 

De természetesen ennél egyszerűbb megoldást is lehet választani, például a második termék féláron való értékesítése. Vagy a jól megszokott törzsvásárlói pontok nyújtása, viszont ebben az időszakban dupla pontot kapna mindenki.

 

#3 Tipp: Szegmentálás

A kisebb webáruházak többsége réspiacokat céloz meg, így tud az adott területen versenytársa lenni akár a multi cégeknek is, vagyis „gyárilag” szegmentumokra épít, viszont jelen esetben még ennél is tovább megyünk.

 

Tételezzük fel, hogy alkalmi ruhákat értékesítő webáruházat üzemeltetünk. A karácsonyi időszakot követően rajtunk maradt egy kisebb mennyiségű női alkalmi ruha. Ezt nem érdemes kiküldeni mindenkinek, aki a listánkon szerepel. A legjobb az lesz, ha szegmentálunk és csak a célcsoportnak küldünk egyedi ajánlatot, jelen esetben célozzuk meg a női vásárlóinkat.

 

De szegmentálhatunk a vásárlási statisztika alapján, ha kisebb méretű ruhák maradtak raktáron, akkor azok felé kommunikáljunk, akik eddig is hasonló méretből választottak.

 

Ennek az a nagy előnye, hogy nem kell feltétlenül óriási árakciót kommunikálnunk feléjük, mivel az adott terméket direkt neki ajánljuk és feltehetőleg szüksége is lesz rá.

 

#4 Tipp: Óriási leárazások

Nagyon ritkán szükség lehet ilyen lépésre is, amikor minimális nyereséggel, vagy akár veszteséggel is, de túl kell adni az adott terméken.

 

Ilyenek lehetne az élelmiszerek, amelyeknek van egy adott lejárati dátuma, ami után nem lehet forgalomba hozni. Vagy egy olyan termék, aminek magasak a raktározási költségei, illetve ha az adott termék újabb verziójából sokkal nagyobb haszonra lehetne szert tenni.

 

Ilyenkor megeshet, hogy az adott tranzakción keresztül nem könyvelünk el nyereséget, sőt akár veszteség is érhet minket, de ha nem lépjük meg ezeket, akkor még nagyobb lehet a kár.

 

Mindenképpen érdemes ezt átgondolni, és ha szükséges végre is hajtani. Ha ritkán csináljuk, akkor nem fogják elvárni tőlünk a folyamatos óriási árakciókat és még akár új vásárlókra is szert tehetünk.

 

#5 Tipp: Óvatosan az ígéretekkel

Amikor nagy a roham, akkor szinte szó nélkül vásárolnak tőlünk. Viszont a karácsony utáni időszak nem ilyen. Ilyenkor nehezebb meggyőzni az érdeklődőket, hogy nálunk vásároljanak. Ekkor jönnek a nagy ígéretek, amelyek jól hangzanak, de nem biztos, hogy be tudjuk tartani.

 

Nagyon fontos betartható ígéreteket tenni, mert a vásárlók számon kérik. Ha nem tudjuk teljesíteni, akkor az egy nagy negatív lavinát indíthat el. Viszont ha megfontoltan fogalmazzuk meg az ígéreteinket, akkor nagy esélyünk van a lojális ügyfeleink számát növelni.

 

Összegzés

Ahhoz, hogy a nagy karácsonyi rohamot követően is legyenek bevételeink érdemes már most foglalkozni a kérdéssel. Meg kell tervezni, hogy milyen vonal mentén alakítjuk ki a marketingünket az e-kereskedelem szempontjából csendesebb év végi-év eleji időszakban. Meg kell alkotni a stratégiát, ami alapján vásárolni fognak tőlünk. Így nem lesz akkora visszaesés a november-decemberi és a január-februári időszak között. 

Megosztás
Így kampányoljunk 2016-ban
Az e-kereskedelemben a bevételi adatokat nézve mindig az utolsó negyedév a legerősebb. Ebben nincs is semmi meglepő, hiszen a karácsonyt megelőző időszakban a webáruházak is erőteljes ünnepi marketing kampányt folytatnak, és ajánlatok sokaságával bombázzák a fogyasztókat.
   2016-01-28    Tippek
Orvosi marketing: ne akarj minden beteget megszerezni!!
A logika alapján azzal járnál jól, ha a világ összes betege hozzád járna. De erre nem érdemes törekedni. Elsősorban azért nem, mert ez nem lehetséges, továbbá csakis azokkal a betegekkel szabad foglalkoznod, akiknek valóban hatékonyan tudsz segítséget nyújtani! Egy elégedett páciens...
   2016-01-20    Vállalkozz!