Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

6 biztos jel, hogy eljött egy redesign ideje

  •  Webes varázslatok
  • 2015-10-27 16:30:00
  • www.webshopexperts.hu
Az interneten rendkívül gyorsan változnak a dolgok, és bizony az egyik nap még "fullmodern" webáruházunk a másik napra könnyen elavulttá válhat. Ugyanakkor tévhit, hogy mindenáron redesign-olni kell egy áruházat, csak azért, mert már több, mint egy éves a megjelenése. A vevők általában nem szeretik a változást, így jobb, ha nyomós érvünk van a váltásra. Lássuk mi lehet az a 6 fő ok, ami indokolhat egy redesign-t!

 

Kezdjük először is azzal, hogy mit értünk redesign alatt? Nem csak azt jelenti, hogy csinálunk egy másfajta kinézetet az oldalnak (modernebb színekkel, lekerekítésekkel, stb.), hanem fontos, hogy az oldalt tartalmában, folyamataiban is gondoljuk újra.

 

Egy redesign mindig macerával jár, de ha már hozzányúlunk, akkor érdemes végiggondolni, hogy mitől lesz az a webáruház jobb, mint korábban volt. És bármilyen furcsa, a legfontosabb szempont ilyekor nem az, hogy a lehető legtöbb új dolgot "belezsúfoljuk" a korábbi oldalba - sokkal fontosabb a "nemet" mondás képessége, vagyis, hogy a korábban meglévő, de felesleges elemektől megtisztítsuk az oldalt. Egy jó redesign után szinte mindig egyszerűsödik, "tisztul" az oldal!

 

Lássuk tehát, hogy mely esetekben érdemes redesignolni a webáruházunkat!

 

1. Ha romlanak a metrikák
A legnyomósabb érv, ami a redesign mellett szólhat, ha romlanak a számok! Csökkenő konverzió, növekvő lepattanási ráta (bounce rate), esetlegesen csökkenő látogatottság (bár ez valószínűleg inkább a marketingünk hatékonyságának romlását jelenti).

 

A metrikák látványos romlása már egy igen hosszú folyamat vége, a legjobb, ha nem jutunk el idáig, és figyelünk az egyéb "jelekre".

 

2. Ha a konkurens oldala már jelentősen modernebb
Sajnos vagy nem sajnos vannak konkurensek, és ők bizony szintén fejlesztik az oldalt. Legjobb, ha lépéselőnyben vagyunk, de ha az oldalunk jelentősen alulmarad velük szemben, akkor az nyomós érv lehet a redesignra.

 

Ugyanakkor az igazsághoz hozzátartozik, hogy a felhasználók sokkal kevésbé tudják megítélni, hogy mennyire modern egy adott webáruház, ők inkább csak az általános felhasználói élményt értékelik, tehát pusztán egy kicsit "avultabb" design miatt még nem feltétlenül kell újratervezni az egészet, ha amúgy a vevők szeretik, és jól működnek a dolgok.

 

3. Ha a vevőktől érkezik panasz

Más a helyzet, ha a vevők jelzik, hogy a mi áruházunkban "miért nincs XY funkció". Ez már általában akkor szokott előjönni, mikor egy adott funkció vagy lehetőség annyira elterjedt, hogy a vevők már hozzá vannak szokva - ebben az esetben mindenképpen érdemes elgondolkozni, és nem csak "lerázni" az igényt.

 

Persze ilyenkor is meg kell vizsgálni, hogy nem-e lehet egyszerűen beépíteni a hiányolt funkciót a meglévő webáruházba, és mindenképpen kell-e emiatt egy teljes redesign.

 

4. Ha új felületekre kell felkészíteni

Szintén nyomós érv lehet a redesignra a tablet-re és mobil-ra történő optimalizáció - sokáig már nem lehet húzni ezt a dolgot, lassan többen fogják ilyen felületekről nézni a webshopunkat, mint normál képernyőről.

 

Ugyanakkor közel sem biztos, hogy emiatt újra kell tervezni az egész webáruházat, könnyen lehet, hogy viszonylag egyszerűen kiegészíthető a meglévő webáruház is egy mobilra optimalizált kinézettel, illetve kisebb változtatásokkal tabletre is optimalizálttá tehető.

 

5. Ha a TODO lista nem fér ki egy képernyőre

Ha gyűlnek az új funkciók, ötletek, és nem győzzük a megvalósításukat, akkor egy bizonyos szint után lehet, hogy már jobban megéri teljes egészében "lecserélni" a webáruházat egy újabb, modernebb rendszerre. Itt természetesen mérlegelni kell, hogy mikor jön el az a pont, hogy egy csere jobban megérje, mint a folyamatos csiszolgatás.

 

6. Ha az oldal már nagyon "öregnek" néz ki

A végére tartogattam azt a pontot, ami a legszubjektívebb az összes közül, de mégis, gyakran ez a fő oka egy redesignnak: egyszerűen nagyon öregnek és elavultnak néz ki a régi oldal! Ha a konkurencia előtt szeretnénk maradni, akkor nem érdemes gyakran megvárni, hogy ő jöjjön ki először egy szebb, használhatóbb, modernebb áruházzal, hanem érdemes lehet elébe menni a folyamatoknak, és először váltani.

 

7. Konklúzió

Mint látható számos ok lehet arra, hogy megújítsuk a webáruházunkat, de azért nem érdemes hirtelen beleugrani. Mindig gondoljuk át, hogy vajon a redesignnal járó plusz költségek (pénz és idő) megéri-e azt a plusz nyereséget, amit a redesign hozni fog!

 

Ha pedig végül úgy döntünk, belevágunk, azt tegyük nagyon körültekintően!

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
10 remarketing ötlet webshopoknak
A remarketing egy egyszerű koncepción alapul: minél többször találkozik egy adott ember az üzenetünkkel, annál nagyobb eséllyel fog tőlünk vásárolni. Ha viszont nincs a multikhoz hasonló reklámbüdzsénk, akkor célszerű csak azok felé kommunikálni intenzíven, akik már a termékeink...
   2015-10-30    Webes varázslatok
Csekklista: mire kell odafigyelni egy webáruház cseréjénél?
Bárki, aki régebb óta foglalkozik az e-kereskedelemmel szembesült azzal a problémával, amikor le kell cserélni egy webáruházat. Rosszabb esetben maga a domain is változik, jobb esetben "csak" a webshop motor és a design, legjobb esetben csak a design. Minél több minden változik, annál...
   2015-10-28    Webes varázslatok
Hogyan vegyük rá a látogatókat az azonnali vásárlásra: 5 gyors tipp
Mutatunk 5 egyszerű módszert az ajánlatunk hatékonyságának a növelésére, mellyel akár 100-200 százalékkal is nőhet a termék oldalunk hatékonysága!
   2015-10-20    Webes varázslatok