Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

10 remarketing ötlet webshopoknak

  •  Webes varázslatok
  • 2015-10-30 19:45:00
  • www.webshopexperts.hu
A remarketing egy egyszerű koncepción alapul: minél többször találkozik egy adott ember az üzenetünkkel, annál nagyobb eséllyel fog tőlünk vásárolni. Ha viszont nincs a multikhoz hasonló reklámbüdzsénk, akkor célszerű csak azok felé kommunikálni intenzíven, akik már a termékeink iránti érdeklődés jeleit mutatták – például eljöttek a weboldalunkra, vagy kosárba tettek egy terméket!

 

Lássuk először, hogy milyen technikai lehetőségek vannak jelenleg a remarketing lehetőségek kiaknázására egy webshop számára:

 

  • Látogató retargetálás: Az egyik legegyszerűbb és legkézenfekvőbb dolog, ha a Google Remarketinget beüzemelve megcímkézünk minden látogatót, aki a weboldalunkon járt korábban, és utána őket display jellegű hirdetésekkel bombázzuk (a Google Display hálózat oldalain).
  • Keresés retargetálás: Már lehetőség van arra is, hogy a Google-ben a kulcsszavukra kereső, de a hirdetésünkre nem kattintó látogatókat megcélozzuk hirdetésekkel.
  • Emailes retargetálás: Habár hangzatos a neve, de a koncepció ősrégi: akik már megadták az email címüket a weboldalunkon (pl. feliratkoztak hírlevélre, vagy regisztráltak, netalántán elkezdtek, de nem fejeztek be egy vásárlást), azokat utólag el tudjuk érni emailben.
  • Facebook retargetálás: A Google-s remarketinghez hasonlóan megtehető az, hogy aki már egyszer járt a weboldalunkon, de nem csinált semmit, annak utána tudunk Facebook hirdetéseket megjeleníteni.

 

És akkor most lássunk 10 tippet arra, hogy, hogy konkrétan hogyan hozhatjuk ki ezekből az eszközökből a maximumot!

 

  • Címkézzük a látogatókat: Címkézzük a látogatókat attól függően, hogy milyen kategóriát, vagy terméket néztek meg a webáruházunkban – és utána ezen termékekhez vagy kategóriákhoz  tartozó hirdetéseket jelenítsünk meg nekik! Pl. ha valaki kutyatápokat nézett az oldalunkon, akkor érdemes lehet neki egy akciós kutyatáp hirdetést megjeleníteni! Minél specifikusabb hirdetést tudunk nekik megjeleníteni, annál jobb lesz a konverzió!
  • Időzítsük a hirdetéseket: Érdemes lehet egyre jobb ajánlatot tenni, ahogy telik az idő. Ha valaki megnézte a termékünket, de nem vette meg, annak másnap lehet a normál  áras hirdetést megjeleníteni, míg egy hét múlva már lehet egy akciósabb ajánlatot hirdetni nekik.
  • Kosár visszaállítás: Ha valaki félbehagyott egy vásárlást, azt érdemes utólag egy (vagy több) email-el utókövetni, hogy nem-e szeretné mégis befejezni a vásárlást. Tehetünk akár valamilyen kupont is ezekbe az emailekbe!
  • Iparág specifikus hirdetések: Ha dugulás elhárítást árulunk, akkor biztos nincs értelme egy hónappal a látogatás után hirdetni. Igazítsuk a hirdetéseket és az időzítéseket a piacunk sajátosságaihoz!
  • Upsell: Használhatjuk a retargetinget arra, hogy a megvett alapszintű termékünknek valamilyen nagyobb verzióját hirdessük a vásárlóknak, vagy valamilyen hozzá kapcsolódó kiegészítő terméket.
  • Speciális ajánlatok: Csináljunk olyan ajánlatokat, melyek nem érhetőek el az oldalunkon – ezzel rávéve a korábbi látogatókat, hogy újból eljöjjenek az oldalunkra!
  • Hirdessünk valamilyen csalit: Nem feltétlenül a vásárlás lehet az egyedüli célja a remarketingnek – érdemes lehet időnként csak valamilyen „csalit”, pl. egy ingyenes tanulmányt vagy kupont hirdetni, és inkább a listaépítésre koncentrálni!
  • Új termékek hirdetése: Ha megjelenik valamilyen termékünk új verziója, érdemes lehet hirdetni mindenkinek, aki a korábbi verziót megvásárolta, vagy akár csak megtekintette.
  • Hirdetés a rajongóknak: A Facebook oldalunk rajongói kifejezetten jó vevői réteget jelentenek, a jobb ajánlatokat nekik érdemes lehet kiemelten is hirdetni.
  • Csak a tényleg érdeklődőnek hirdessünk: Az Analytics adatok alapján is lehet már remarketingezni, érdemes költségcsökkentésként pl. csak azoknak hirdetni, akik legalább 10 másodpercet eltöltöttek az oldalunkon – ők valószínűleg tényleg érdeklődnek, és nem csak véletlenül kattintottak át.

 

Ha kérdésed van, keress minket!

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

 

Megosztás
Így nevezze el a termékeket, hogy a Google imádja őket!
Gyakori hiba keresőoptimalizáció során, hogy csak pár főbb kulcsszóra koncentrálunk (amire tudatosan keresőoptimalizáljuk a főoldalt vagy 1-2 kategóriaoldalt), és figyelmen kívül hagyjuk a rengeteg termék - és kategória - oldalt, melyek egy jó webáruház rendszerben – automatikusan...
   2015-11-06    Webes varázslatok
10 ünnepi tanács webáruház tulajdonosoknak
Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Cikkünkben tíz egyszerűen alkalmazható tippet olvashat, melyek segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
   2015-11-02    Webes varázslatok
6 biztos jel, hogy eljött egy redesign ideje
Az interneten rendkívül gyorsan változnak a dolgok, és bizony az egyik nap még "fullmodern" webáruházunk a másik napra könnyen elavulttá válhat. Ugyanakkor tévhit, hogy mindenáron redesign-olni kell egy áruházat, csak azért, mert már több, mint egy éves a megjelenése. A vevők általában...
   2015-10-27    Webes varázslatok