Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

10 ünnepi tanács webáruház tulajdonosoknak

  •  Webes varázslatok
  • 2015-11-02 16:25:00
  • www.webshopexperts.hu
Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Cikkünkben tíz egyszerűen alkalmazható tippet olvashat, melyek segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!

 

Nem igen van olyan e-kereskedő, aki ne ismerné az ünnepi vásárlási szezon fontosságát. A kereskedők számára, áruljanak akár online akár hagyományos módon, különleges jelentőséggel bír az év utolsó negyede. Egyes ágazatoknál akár az éves forgalom felét is kiteheti a november és december.

 

A karácsonyi szezon egy e-kereskedő számára két szempontból is igen fontos. Egyrészt ilyenkor sokkal nagyobb a vásárlási hajlandóság az emberekben, és többet is költenek áruházunkban. Másrészt statisztikák szerint ilyenkor különösen megugrik az Interneten érdeklődő, de végül offline vásárolók száma. Azaz még az Internetes vásárlástól ódzkodó látogatók is információgyűjtés gyanánt körbenézegetnek az Interneten, és ezen potenciális vásárlók megnyerésére is igen hatékony tud lenni az ünnepekre felkészített webáruházunk.

 

Hogy igazán ki tudja használni az ünnepi vásárlási lázat olvassa el a következő tippeket, melyekkel online áruházából is ugyanolyan barátságos, hangulatos és persze vevőcsalogató bolt lehet, mint valódi üzletéből. Persze az eredményekhez szükséges, hogy ne csak olvassa, csinálja is!

 

1. tipp: Karácsonyi dekoráció

A karácsonyi dekoráció növeli a látogatók vásárlási kedvét, felerősíti bennük a különleges alkalom érzését. Dekorálja ki webáruházát igényesen, de ne vigye túlzásba. Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég, ha egy-két fenyőfa ágat vagy díszgömböt belecsempészünk az áruházunk fejlécébe. Az áruház elsődleges feladata továbbra is, hogy egyszerűen és tisztán bemutassa az Ön termékeit és az árakat, ne rejtse el a legkeresettebb termékeit a Télapó szánja mögé.

 

2. tipp: Slágertermékek előre!

Egy webáruház nagy előnye a korlátlan polckapacitás, hátránya viszont, hogy elég kicsi a kirakat. Épp ezért a főoldalra (a kirakatba) célszerű a várhatóan legnagyobb népszerűségnek örvendő termékeket kirakni, hogy minél nagyobb valószínűséggel marasztalja oldalán a látogatókat. Ne kényszerítse rá a vásárlóit, hogy több tucat oldalon keresztül rágják át magukat, mire megtalálják azt az épp divatos árut, amit ők is szeretnének megvenni. Látogatói gyors és kényelmes kiszolgálást szeretnének, és ha Ön nem tudja ezt megadni, csak néhány kattintásra van a következő bolt!

 

3. tipp: Mire jók ezek a termékek?

Adjon tippeket látogatóinak, hogyan miért érdemes a termékeit megvásárolni. Amennyiben webshopja rendelkezik e-mail hírlevéllel, akkor itt az ideje néhány ajándék ötletet küldeni a régi vásárlóinak. Válassza ki a legnépszerűbb termékeit és csináljon belőlük egy látványos listát. Fontos, hogy egyértelműen tüntesse fel az árakat, a becsült szállítási költségeket és időtartamot, valamint, hogy a webáruházon belül hol találhatják meg ezeket (célszerű minden terméket a hozzá mutató linkkel együtt elküldeni a hírlevélben). Érdemes két levelet is kiküldeni, egyet december elseje előtt, egy másikat december 17. előtt. Az email marketing erre való, használja ki!

 

4. tipp: Hasson az érzelmekre!

Sose volt és sose lesz nagyobb szerepe a vásárlási döntésekben az érzelmeknek, mint Karácsonykor. Ilyenkor az emberek hajlamosak félredobni a logikát és racionalizmust, és megvenni bármit, ami szép és vonzó. Ezt úgy tudja legjobban kihasználni, ha „felturbózza” egy kicsit a termékek képeit, de legalábbis a főoldalon lévő termékekét. Ha le tudja őket egy fenyőfa alatt vagy egy faág mellett fotózni már az is jó, de legjobb, ha teljes kis díszletet körít hozzájuk, díszdobozzal meg masnikkal. Ne feledje: a látványnak mindig is fontos szerepe volt a vásárlásokban, de ilyenkor különösen nagy.

 

5. tipp: Megérkezik még Karácsony előtt?

Ahogy közeledik a Karácsony, úgy lesz egyre fontosabb a szállítási határidő kérdése. Fontos, hogy legalább a főoldalakon bemutatott termékei legyenek mindig azonnal szállíthatóak. A szállítási időtartamot, szállítási díjat és a kedvezményeket mindig egyértelműen tüntesse fel. Alkalmazottai is minden esetben tartsák magukat a weboldalon leírtakhoz, ne okozzon csalódást se törzsvásárlóinak, se új klienseinek. Ha bármilyen váratlan probléma lép fel, igyekezzen minél hamarabb értesíteni vásárlóit, akik értékelni fogják, hogy időben megkapta a rossz hírt, így megteheti a szükséges lépéseket még az ünnepek előtt.

 

6. tipp: Növelje az árakat, csináljon csomagokat!

A karácsonyi vásárlásokkor az embereket elsősorban nem az ár érdekli. Sőt gyakran nem is szeretik az olcsó termékeket, mert ugye „ilyen olcsó dolgot nem adhatok ajándékba”. Célszerű ezért speciális „csomagokat” létrehozni, melyek esetleg több népszerű termékből állnak, vagy egy-két termék kiegészítve olyan apróságokkal, mint díszdoboz, ajándék pohár vagy akár egy plüss mikulás. Ajánlott ezen csomagokra magasabb árakat érvényesíteni, mint az összetevők összege, hiszen az emberek úgyis a csomag különlegességét, ajándék-tartalmát veszik majd meg, és nem az összetevőket külön-külön.

 

7. tipp: Kínáljon ünnepi szolgáltatásokat!

Az ünnepek közeledtével az emberek nem csak vásárlás terén rugalmasabbak, de rendkívül fogékonyak a plusz szolgáltatásokra. Célszerű ilyenkor inkább magasabb árakon árulni a termékeket, és ingyenes házhozszállítást kínálni, mint olcsó termékek mellé borsos házhozszállítási díjakat felszámolni. Vagy kínálhat díszcsomagolást egy bizonyos értékhatár fölötti vásárlás esetén, mely az átlagos vásárlási értéket fogja megnöveli.

 

8. tipp: Hatékonyabb vevőszolgálat!

Mindenki tudja, hogy milyen fontos a vásárlókat egyértelműen tájékoztatni, hogy hol és milyen módon érhetik el Önt (vagy vevőszolgálatát), de még fontosabb az ünnepi szezon idején. Helyezze el az oldal jól látható részeire az ügyfélszolgálati telefonszámát és e-mail címét és tüntesse fel pontosan az ügyfélfogadási időket is.Az alkalmazottait pedig ösztönözze a minél gyorsabb és hatékonyabb reagálásra, ugyanis Karácsony közeledtével egyre türelmetlenebbek a vásárlók.

 

9. tipp: Legyen őszinte!

Az ünnepek közeledtével nagy lehet a kísértés, hogy többet ígérjen, mint amit teljesíteni tud. Semmi sem árthat azonban jobban boltjának, mint a csalódott vevők. Ezt elkerülendő, mindig tartsa be amit ígért. Ha nem lehet megoldani egy problémát, például, nem tud ingyenesen házhoz szállítani, akkor legalább bizonyosodjon meg, hogy ezt tisztán és érthetően jelzi a webáruházán. A hamis információ a legelső ok, amiért a vásárlók otthagyják a bevásárlókocsikat. Ne hagyja, hogy téves vagy hiányos információk miatt legyen sikertelen karácsonyi szezonja.

 

10. tipp: Reklám, reklám, reklám.

Mivel a vásárlók ilyenkor a legfogékonyabbak a pénzköltésre, célszerű Önnek is ilyenkor reklámozni a legintenzívebben. Ha korlátozottak anyagi lehetőségei, akkor inkább hirdessen aktívabban ilyenkor, és tartsa alacsonyabban a marketing kiadásokat a holtszezonban. Fontos, hogy minden egyes poszteren, rádiós és tévés reklámban, minden egyes internetes ablakban megemlítse webáruházának címét, sőt lehetőleg a fizikai boltjába betérő vásárlóknak is mondja el, milyen újdonságokat találhatnak az oldalán.

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
5 SEO lecke vállalkozóknak
A SEO (keresőoptimalizálás) tartalmi jelentése tudod mi? Senkinek a weboldala nem lehet … Előrébb, mint az én … Oldalam.
   2015-11-11    Webes varázslatok
5 eszköz, amivel kideríthetjük, miért nem vásárolnak a vevők
Minden webáruház általános jellemzője, hogy napi sok száz vagy ezer látogatóból alig páran vásárolnak, és a látogatók többsége vásárlás nélkül hagyja el az oldalt. Ki ne szeretné megtudni, hogy ezen vevők végül miért nem vásároltak? Ha megtudjuk az okokat, lehetőségünk...
   2015-11-03    Webes varázslatok
10 remarketing ötlet webshopoknak
A remarketing egy egyszerű koncepción alapul: minél többször találkozik egy adott ember az üzenetünkkel, annál nagyobb eséllyel fog tőlünk vásárolni. Ha viszont nincs a multikhoz hasonló reklámbüdzsénk, akkor célszerű csak azok felé kommunikálni intenzíven, akik már a termékeink...
   2015-10-30    Webes varázslatok