Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

6 ötlet a webáruház tartalmának színesítésére

  •  Webes varázslatok
  • 2015-08-19 11:15:00
  • www.webshopexperts.hu
Egy webáruház legnagyobb hátránya az, hogy vásárlóinkkal nem találkozunk ténylegesen szemtől-szembe. Ez mindkét oldal helyzetét megnehezíti, de szerencsére a web számtalan lehetőséget biztosít számunkra, hogy ezt bőségesen ellensúlyozzuk.

Legtöbbször a termékképek, és jó kategóriarendszer kialakítással szoktak példálózni, ám ezeken túl is sok lehetőség áll előttünk.

Ha a fent említett alapokon túl kívánunk lépni, akkor olyan tartalmat kell adnunk, ami személyesen tőlünk jön. Egy profi termékkép nagyon hasznos az áruházba, de nem feltétlenül kezdenek el beszélni róla az emberek. Hasonló a helyzet a kategorizálással vagy egyéb, valójában alapvető beállítással. Olyat kell adnunk nekik, amelyeket ők maguk adnak, vagy adhatnak tovább.

Minden webáruházban fontos kérdés, hogy mi legyen az a plusz, amitől több mint a vetélytársak. Az egyszerű válasz az, hogy adjunk többet.

Persze ez nem azt jelenti, hogy az árakon, vagy más webáruházas beállításon kell alakítani. Ennél sokkal kreatívabb és egyszerűbb dologról van szó.

1. "Unboxing" videó

Amerikából – honnan máshonnan – indult el az a trend, hogy a termékeket megvéve, a vásárlók kibontják annak csomagolását a kamera előtt, és a videót megtekintőnek elmagyarázzák, hogy mi is található a csomagban.

Ki mondta, hogy ezt egy webáruház nem teheti meg? Az eszközök elég egyszerűek, egy videókamera kell hozzá, egy videó feltöltő oldal, illetve idő és maga a termék. Az elkészült videót aztán feltöltés után belinkelhetjük a termék oldalára.

A videóban elmondhatjuk, hogy mit tapasztaltunk a termékről, mielőtt megnéznénk a csomag tartalmát, így talán olyan információt is megoszthatunk a vásárlókkal, amelyekről ők talán sosem értesülhetnének.

Ez a fajta kommunikáció több szempontból is előnyös: nagyon jól növeli a bizalmat, hiszen kitesszük a terméket a vásárlók elé, gyakorlatilag „nem árulunk zsákbamacskát”, sőt néha ez még informatívabb, mint egy bolt. (Próbáljunk meg egy boltban kibontani mindenféle dobozt.)

Az ilyen videóban elmondhatjuk a saját – leginkább szakmai – véleményünket is; így máris mennyivel többet tartalmaz, mint egy egyszerű leírás! Ezzel sokat segíthetünk a kétkedőkön, illetve megmutathatjuk, hogy mennyire értünk termékeinkhez. Minthogy önálló videóként a neten is fellelhetőek, az ilyen videót többen megoszthatják, így önmagától terjedhet.

A teljesség kedvéért szeretném az ilyen videók igényeit sorba venni. Először is a videó készítése nem annyira egyszerű, mint első látásra tűnik. Előfordulhat, hogy többször is fel kell venni azt, hiszen egy baki, vagy egy hosszabb csend nem a legvonzóbb. Épp ezért – főleg az elején – több időt szánjunk rá, mert egy pár perces videó is készülhet akár több órán keresztül is. Később javulni fog a technikánk, és akkor már egyre hamarabb elkészülünk egy-egy videóval.

A videóhoz természetesen ki kell bontanunk egy terméket, ezt mindenképpen vegyük figyelembe. Nem szükséges minden terméket kibontani, de a népszerűbb – vagy csak jobban promotálni kívánt – termékeknél ez nagyon jól működik.

2. Szakmai cikkek

Egy webáruházat nem csak hozzáértők látogatják, hanem új, reménybeli vásárlók, akinek legtöbbször nincs meg a kellő tudásuk, vagy csak bizonytalanok akár alapvető kérdésekben.

Számukra indíthatunk akár egy cikksorozatot, amelyben gyorstalpalót adunk az azt igénylők számára. Ez többszörösen is megtérül: kevesebb kérdés (mellesleg az ügyfél sem fél, hogy „hülyeséget kérdez”), sokkal hatékonyabb választás a részükről, illetve ezáltal a szakmai bizalom kialakítása. Arról már nem is szólva, hogy csak egyszer kell megírni őket.

Hasonló módon cikkekkel tarthatjuk az oldalakon – és láthatjuk el információval – a hozzáértő vásárlókat is. Nem csak a hírekkel, hanem az általunk ismert – vagy csak hallott – összetettebb szakmai ismereteket is átadhatjuk számukra.

Így válhat a webáruházunk egyben tudástárrá is. És ha ezekben fel tudjuk kelteni az érdeklődést egy módszer iránt, vagy a kezdőket felvilágosítottuk, hogy mit kell tudniuk, akkor máris helyben rendelkezésre áll egy bolt, ahol a szükséges eszközöket beszerezhetik.

3. Egyéni stílus a szokványos szövegekben

Ha nagyon ismerjük magunkat, és különleges kapcsolatot kívánunk fenntartani látogatóinkkal, akkor az áruház minden részén fellelhető tartalmakat is a magunk képére formálhatjuk.

Ha van az oldalon bármilyen „gyakori kérdések” oldal, kapcsolat űrlap, köszönő oldalak vagy bármilyen más tartalom, akkor ezek szövegét írjuk mi.

A lehetőségek végtelenek, két fontos szabályt kell csak betartanunk:

  1. A tartalom informatív legyen, azaz ne a stílus, hanem az információ kerüljön hangsúlyozásra,
  2. Olyan stílust válasszunk, amely közel áll a vásárlóinkhoz.

Ha például fiataloknak szánt webáruházunk van, akkor mindenképpen érdemes lazább hangvételű szövegeket írni, és ez nem csak a termékleírásokra, hanem minden másra is érvényes.

Ugyanígy, ha áruházunk látogatói általában valamilyen csoport tagjai – pl. a barkácsboltok, túra-, és kerékpáros boltok – akkor a szövegezést vehetjük olyanra, ami tartalmazza az általuk használt szlenget, vagy szófordulatokat (de tartsuk szem előtt a 2-es pontban írtakat!)

Egy fontos kivétel van: az Általános Szerződési Feltételek részt hagyjuk meg a szokványos hivatalos formájában. Ez a hivatalos szerződési alapja a vásárlásnak, nem lehet vele „kreatívkodni”.

4. Hírek, újdonságok

A tartalomközlés leggyakoribb formái közé tartozik. A bolt termékvilágában történt változásokat mindenképpen jó ötlet kommunikálni; akárcsak azokat az eseményeket, amelyek a boltban történtek.

Ezt a két hírfolyamot együttesen – amennyiben kevés hír van – vagy külön-külön is kezelhetjük (ez utóbbi esetben több hír van). Ahogy a korábbiaknál is írtam, itt mind a saját stílus és fogalmazásmód, mind a saját plusz hozzáadott vélemény, nézőpont jó lehet. A legtöbb helyen csak összeszedik a mások által írt híreket, és ezzel vége is, mi lehetünk kicsit kreatívabbak, adhatunk saját tanácsokat, véleményeket is.

Ez utóbbival ügyesen bánva fokozatosan haladhatunk a véleményvezérség felé. A termékeink világából hozott hírek mindenképpen bennünk is keltenek új gondolatokat. Ezeket osszuk meg nyugodtan.

5. Termékértékelések válaszai

Ritka, de nagyon ütős megoldás, ha a termékértékeléseinkre válaszolunk. Ugyan nem minden rendszer támogatja, de segítségével nagyban növelhetjük nemcsak a rólunk alkotott bizalmi képet, mint kereskedő, hanem mint szakember.

A legegyszerűbb megoldás, amit csak láttam, az egy egyszerű sablonszöveg volt, a következő tartalommal: „Köszönjük, hogy értékelte a terméket!”. Ha jobban belegondolunk, ez igazából automatizáltan is megoldható, és mégis több, mint ha nem reagálnánk egyáltalán.

Ennél tartalmasabbak is lehetünk, ha az adott értékelésekre egyéni választ is adunk. Itt legtöbbször elegendő egy-két mondat, amely viszont teljes egészében a véleményre válaszol. Akkor is, ha az negatív. Ilyenek mindig is lesznek, de a megfelelő válasz nagyon sokszor pozitívan járul hozzá a többi látogató – és a véleményeket elolvasó – reménybeli vásárló hozzáállásához.

Ezért érdemes nem kimoderálni a negatív véleményt – amely egyébként sem életszerű – hanem mindegyikre reagálni, és saját választ adni rájuk.

6. Termékoldal csak őszintén

A termékoldalakon elhelyezett információ a magyar webáruház piacon eléggé gyengélkedik. A termékekről legtöbbször csak az alapinformációk találhatóak meg, vagy még azok sem.

Sokkal gyakoribb a gyártótól átvett minimalista stílusban megírt tőmondatos szöveg. Ez persze azt eredményezi, hogy ugyanaz a szöveg több webáruházban is előfordul, ami legfeljebb arra jó, hogy tudjuk, mindenki ugyanonnan szerzi be a termékeit.

Akár hozzáférünk az ilyen információkhoz, akár nem, akár mi gyártjuk, jó, ha hozzátesszük a saját stílusunkat, plusz információkkal dúsítva fel a tartalmakat.

Ez persze opcionális, hiszen nagy termékszám esetén nem feltétlenül kell mindegyikre ilyen szöveget írnunk, előfordul, hogy nem is lehet (egy facsavarhoz sem kell ódát írni). A fontos, hogy azok a termékek, amelyeket előnyben részesítünk, kapjanak megfelelő leírást.

Azok, akik tovább szeretnének lépni, és van stabil vásárlókörük, akik teljesen tisztában vannak a termékeikkel, azok lehetnek merészebbek. Elsőre talán őrültségnek tűnik, de az őszinteség nagyon nagy előnyt jelenthet. Mi átlátjuk, milyen termékeink vannak. Mi tudjuk, hogy melyik jó, melyik kevésbé. Ezeket ne féljünk bevallani.

Hosszabb távon csak előnye lehet, mert ha a vásárló nem tud választani, akkor így nem tereljük a rossz választás felé, hanem épp ellenkezőleg; megvilágítjuk neki a megfelelő termékeket. Ha viszont rossz terméket sózunk rá, akkor valószínűleg utoljára vásárolt nálunk. Rossz termék nincs, csak nem megfelelő választás.

Összefoglalás

A fenti megoldások külön-külön is, és együtt is hatékonyak. A szöveges-videós tartalmak nagy előnye, hogy könnyen megoszthatóak, ezáltal a saját tartalmunk egy idő után nem csak általunk, de vásárlóink által is terjednek. Másolni sem fogják sehol, hiszen annyira egyedi, hogy ezer közül is megismerhető.

Kétségtelen, hogy jól írni, érdeklődést felkeltő videót csinálni nem egyszerű, de megtanulható. Az elején természetesen furcsa érzés, és kicsit talán döcögősen megy, de hamar bele lehet jönni.

Az ilyen tartalmak előnye, hogy gyakorlás után annyit gyártunk belőle, amennyit nem szégyellünk, csak az időnk szab határt neki és a költsége is alacsony.

 Ha kérdésed merül fel, keress minket:

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Ha az értékesítő oldalad beszélni tudna, mit mondana?
“Szia! Én egy értékesítő oldal vagyok. A feladatom a Te meggyőzésed, miután rákattintottál a hirdetésre, a közösségi megosztásra, a hírlevélben kiküldött linkre, vagy a QR kódos reklámra.
   2015-10-13    Webes varázslatok
7+1 fontos kérdés, mielőtt weboldalkészítőt keresel!
Egy sikeres és profitábilis weboldal elkészítését a tapasztalatok alapján 10-ből 9-szer maga a megrendelő hátráltatja. Ha szeretnél időt és pénzt spórolni magadnak, az alábbi 7+1 kérdés nagy segítségedre lesz.
   2015-10-06    Webes varázslatok
Növelje az eladások értékét!
Hogyan lehet egyszerűen megnövelni az átlagos vásárlás értékét? És hogyan érvényesítsünk magasabb profitot árainkban anélkül, hogy ez a forgalom csökkenéséhez vezetne? Az emberek imádnak vásárolni, és imádnak „nézelődni”. Kérdezze meg egy ruhaüzletben dolgozó ismerősét,...
   2015-10-01    Webes varázslatok