Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A 10 Leghíresebb Growth Hack

  •  Webes varázslatok
  • 2016-02-02 18:00:00
  • Szabó Ádám
  • http://blog.abstractgroup.hu/
A Twitter, LinkedIn, Pinterest trükkjei a hipergyors növekedéshez
Ez a cikk azzal a céllal jött létre, hogy segítsen a vállalkozásodnak a növekedésben. Az alábbi 10 híres példából inspirációt és ötletet tudsz meríteni. A legnagyobbak történeteiből rá lehet eszmélni, hogy sokszor a legapróbbnak tűnő growth hack módszerek hozzák a legtöbb forgalmat.

 

Szent grál nem létezik, mindenkinek más trükk jön be. Ötletelni kell, próbálkozni, újratervezni, addig amíg rá nem találsz az arany tojást tojó tyúkra, a vállalkozásodnak legmegfelelőbb marketing csatornára. Vágjunk is bele!

 

1. Hotmail

A világ legelső growth hackjét a Hotmail közel 20 éve hozta össze. Ekkor az elnevezés még meg sem született, azt Sean Ellis csak 2010-ben ötlötte ki. Azokban az időkben járunk, amikor a legtöbb internetező még email címmel sem rendelkezett. A Hotmail volt az egyik első ingyenes email szolgáltató, azonban hiába költöttek óriásplakátokra és rádiós hirdetésekre, alig volt felhasználójuk. Egészen addig, amíg a zseniálisan egyszerű growth hack ötlet ki nem pattant a fejükből: Minden, a Hotmail által kiküldött email aljára az alábbi szöveget biggyesztették:

 

A Hotmail aláírás

 

A többi történelem. Napi 3000 új felhasználó regisztrált az email szolgáltatásukra, majd másfél évvel az indulás után megvásárolta őket a Microsoft.

 

Tanulság: Minden cégnek más growth hacking módszer válik be. Sokszor a legegyszerűbb trükköknek van a legnagyobb hatása!

 

2. Dropbox

A híres fájlmegosztó alkalmazás akkor kezdett el villámgyorsan terjedni, mikor felépítették az egyedi ajánló rendszerüket. Az okos húzás az volt részükről, hogy olyan ajánlatot tettek a felhasználóiknak, amit nem lehetett visszautasítani: ingyen 500 MB tárhelyet kaptak pluszban, ha egy barátjukat sikerrel meghívták Dropboxozni.

 

A Dropbox ajánlásra ösztönző rendszere

 

Az ajánlórendszer láncreakciót indított be, aminek az eredménye a ma is szárnyaló fájlmegosztó.

 

Tanulság: Jutalmazd meg a felhasználóidat, mikor megkéred őket valamire. Ne várd, hogy a semmiért cserébe aktívak legyenek!

 

3. Reddit

A Redditet ma sokan az internet főoldalának hívják. Hogyan érték mindezt ezt el? Aki a honlapjukra látogat, az láthatja, hogy nem a külcsínnel. A Reddit kifejezetten csúnya. Nem is az alapítók pénzével, hiszen két huszonéves egyetemistáé az ötlet és megvalósítás. Akkor mégis mivel? A tartalommal.

 

A Reddit főoldala

 

Amikor az oldal elindult, az alapítók rengeteg álnévvel regisztráltak, és saját maguk kreálták a tartalmat. Egészen addig fenntartották a pörgős honlap illúzióját, amíg valóban beindult, és többé nem volt szükség a kamu felhasználókra.

 

Etikátlan? Döntse el mindenki maga. Bevált? Kétségtelenül.

 

Tanulság: Ha egy kis kezdeti lendület kell a vállalkozásodnak, merj nem konvencionális trükkökhöz nyúlni. A jogszabályokkal azért legyél tisztában, nehogy illegális területre tévedj!

 

4. LinkedIn

A LinkedIn az a szakmai közösségi háló, ami 2 millió felhasználóról 200 millióra tudott nőni egyedi growth hack ötletével. Észrevették, ha a Googleben nevekre keresnek, akkor alig van releváns találat (kivételt képeznek ez alól a híres emberek).

 

A LinkedIn a felhasználók profiljait publikussá tette, ezzel a Googleben majdnem minden névre elsők lettek a keresési listákon.

 

LinkedIn találat a Googleben

 

Ma már a Facebook, Twitter, Google+ és társai is követték ezt a módszert, így már nem mindig első a LinkedIn. A growth hacking technikák sem tartanak örökké, de aki először alkalmaz egy újítást, az óriási előnyre tehet szert a konkurenciával szemben.

 

Tanulság: Jelenj meg minél több felületen a szolgáltatásoddal. Keress olyan csatornákat, ahol gyenge a konkurencia jelenléte!

 

5. Twitter

A Twitter nagy bajban volt az indulása után. Sok kezdeti felhasználót sikerült szerezniük, de az emberek nem tértek vissza az első látogatás után.

 

Az analízissel foglalkozó csapatuk arra a következtetésre jutott a látogatók viselkedését megfigyelve, hogy akik legalább 5 másik twitterezőt követnek, azok jóval nagyobb százalékban térnek vissza az oldalra. Szóltak a fejlesztőknek, hogy az új regisztrálók esetében mindig legyen egy felület, ami 5 embert felajánl követésre. Ezzel a módosítással sikerült elérniük, hogy az egyszeri látogatókból visszatérő felhasználók legyenek.

 

A Twitter öt embert felajánl követésre

 

Tanulság: Használj analitikai szoftvereket, figyeld a közönséged, és elemezd a viselkedési mintáikat. Azután optimalizáld a szolgáltatásod úgy, hogy kielégítsd az igényeiket!

 

Érdekel gyakorlatban a growth hacking?

Iratkozz be a CégRakéta online growth hacking tanfolyamra, ahol Magyarországon elsőként tanítunk olyan forgalomszerző módszereket, amik növekedési pályára állítják a vállalkozásod költséges hirdetések nélkül. Vedd hasznát végre a honlapodnak!

 

6. Buffer

A Buffer közösségi média menedzsment app csapata a bámulatos tartalom marketingjéről híres, de growth hackingben is élen járnak.

 

Korán felismerték, hogy a növekedéshez érdemes már befutott szolgáltatásokhoz csatolni magukat. Megvásárolták a népszerű közösségi megosztó WordPress plugint, a Digg Digget. Ezután létrehozták a saját Buffer megosztó gombjukat a Digg Diggen.

 

A Buffer saját megosztó gombja

 

Ezzel a lépéssel a meglévő Digg Digg felhasználókat megismertették a Buffer szolgáltatásával, ami gyors ütemű növekedést hozott a cégnek.

 

Tanulság: Keress olyan utakat, amivel növelni tudod a szolgáltatásod láthatóságát. Használd ki a már elterjedt eszközök felületeit!

 

7. Airbnb

A közösségi szállásközvetítő oldal bombaként robbant be a köztudatba. Mindezt nem fizetett hirdetésekkel érték el. Hagyományos marketing helyett egy growth hacking módszerhez nyúltak, amit úgy hívnak, hogy “engineering as marketing”, azaz mérnöki marketing.

 

A világ legnépszerűbb apróhirdetésekkel foglalkozó oldalát, a Craigslistet használták fel a céljaik eléréséhez. Ha bárki regisztrálta a lakását Airbnb-n, akkor felajánlották neki, hogy egy kattintással megoszthassa azt a Craigslisten is.

 

Az Airbnb emailje

 

Ez a mérnöki megoldás egyben rengeteg külső linket is generált, ami miatt a keresési listákon egyre feljebb került az Airbnb. Másrészt láthatóságot is kaptak egy híres oldalon.

 

A Craigslist vezetőinek nem tetszett, hogy az Airbnb rajtuk keresztül növekszik, ezért változtattak az oldaluk kódján, és letiltották ezt a trükköt. Addigra viszont elterjedt az emberek között az Airbnb, az okos growth hacking meghozta gyümölcsét.

 

Tanulság: Használj automatizálási technikákat. A felhasználóid imádni fogják, ha egy kattintással szinte bármit megoldhatnak.

 

8. Pinterest

Amikor a közösségi képmegosztó alkalmazás elindult, csak meghívóval lehetett jelentkezni. Az oldalukon volt egy várakozó listára jelentkezés gomb.

 

Ezzel egyrészt megoldották, hogy ne szabaduljon rá hirtelen több százezer felhasználó a kezdeti stádiumban levő appra. Kisebb közönségen tesztelték a hibákat, így ki tudtak mindent javítani mielőtt mindenkihez eljutnak.

 

Pinterest várólista

 

Másrészt a várólista egy growth hacking módszer is egyben. A használatával izgalmat, vágyakozást, sőt versengést is lehet kelteni az emberek között. A Google+ra is csak meghívóval lehetett jelentkezni a kezdetekben, ami nyilvánvalóan egy growth hacking húzás volt részükről, hiszen a Google szervereinek nem okoz problémát az sem, ha egyszerre milliók árasztják el az oldalukat.

 

Tanulság: Hozz létre egy kis izgalmat a szolgáltatásod körül. Ne tedd mindenkinek elérhetővé az elején!

 

9. Tinder

A népszerű társkereső alkalmazás bebizonyította, hogy offline growth hackinget is alkalmazhat egy online app. Ez a szolgáltatás természetéből adódóan csak akkor működik, ha sokan használják. A kezdeti felhasználók szerették a Tindert, de a sikerhez sokkal több ember kellett. Ezért elkezdtek bulikat szervezni egyetemistáknak, ahol a belépő mindössze annyi volt, hogy le kellett tölteni az alkalmazást.

 

Tinder buli plakátja

 

Ma több, mint 50 millió felhasználója van a Tindernek, amihez jócskán hozzájárult ez az offline growth hack.

 

Tanulság: Keresd meg, hogy a potenciális felhasználóid merre vannak, legyen ez online vagy offline. Ne félj offline módszereket is bevetni!

 

10. Whatsapp

A Whatsapp üzenetküldő szolgáltatás a legjobb példája annak, hogy lehet 400 millió felhasználót szerezni fizetett hirdetések nélkül. Hogyan lehetséges ez? A válasz annyira triviális, hogy sokan bele sem gondolnak. A Whatsappot jó érzés használni, egyszerű kezelni, és nincs benne se hirdetés, se más idegesítő turpisság, ami a felhasználói élményt rontaná.
 

Az alapítók értékrendje az alábbi: nincs reklám, nincs ügyeskedés, nincs ravasz trükk.

 

A Whatsapp értékrendje

 

A Whatsapp maximálisan kiszolgálja a felhasználók igényeit. Emiatt szájról szájra terjed, ami erősebb minden trükknél.

 

Tanulság: Építsd a szolgáltatásod az emberek igényei köré. Legyen letisztult és felhasználóbarát!

 

Elég a példákból, irány a gyakorlat!

A CégRakéta online growth hacking tanfolyamon Magyarországon elsőként tanítunk olyan forgalomszerző módszereket, amik növekedési pályára állítják a vállalkozásod költséges hirdetések nélkül. Vedd hasznát végre a honlapodnak!

 

Szabó Ádám

30/3742020

http://blog.abstractgroup.hu/

Megosztás
Talpon az uborkaszezonban is: hasznos tippek webáruházaknak
Fürdőruha, sífelszerelés, klíma – mi a közös ezekben? Egyetlen dolog mindenképp: szezonális termékekről van szó. Az idény jellegű árucikkeket, szolgáltatásokat kínáló e-kereskedők, internetes vállalkozások megrendeléseik tetemes részét kizárólag az év egy bizonyos szakaszában...
   2015-12-29    Webes varázslatok
Adwords szövegírás tippek
Az évvége az online vállalkozás esetén gyakran szól arról, hogy a cégvezető gondolatban már a következő évre készül: új terveket szövöget a még több ügyfél megszerzéséhez, amihez hozzátartozik az online hirdetések hatékonyságának átgondolása is. Aki ebben a cipőben jár,...
   2015-12-28    Webes varázslatok