Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Talpon az uborkaszezonban is: hasznos tippek webáruházaknak

  •  Webes varázslatok
  • 2015-12-29 13:50:00
  • WebShop Experts
Fürdőruha, sífelszerelés, klíma – mi a közös ezekben? Egyetlen dolog mindenképp: szezonális termékekről van szó. Az idény jellegű árucikkeket, szolgáltatásokat kínáló e-kereskedők, internetes vállalkozások megrendeléseik tetemes részét kizárólag az év egy bizonyos szakaszában tudják lebonyolítani. Hogyan tudunk ilyenkor nem csak talpon maradni, de még tovább növekedni is?

 

Sokan nem engedheti meg maguknak, hogy akár csak egy üzleti lehetőséget is hagyjnak elúszni, különösen igaz a szezonálisan árusítókra. Épp ezért rendkívüli fontossággal bír esetükben a részletes marketingtervezés, a költségvetés minél pontosabb előzetes kiszámítása. Az uborkaszezonban kell meghúzni az előre látható határvonalakat, az anyagi erőforrások beosztásánál pedig mindig számolni kell az előre nem látható eseményekkel is.

 

Léteznek azonban praktikák, amelyek segítségével a szezon kissé meghosszabbítható (kerti bútort adhatunk el ősszel vagy télen, netán esküvői ruhákat kínálunk, miközben tombol a tél). Nyilván december közepén fürdőruhát tudatosan csak azok vesznek, akik igazán előre terveznek, és számítanak arra, hogy ilyenkor bizonyosan hatalmas akciókkal találkoznak majd. Lássuk hát mik azok a praktikák, melyeket a webáruházak (vagy akár a hagyományos boltok is) különösen hatékonyan alkalmazhatnak uborkszezon idején:

 

1. A mindig hatásos árleszállítás

Ezt talán nem szükséges ecsetelni, az idény végén ez különösen meggyőző tud lenni.Ha megnövelni nem is fogja, de bizonyos fokig szinten tarthatja az eladásokat.

 

Mivel azonban az akció, mint olyan eléggé elkopott, jó ötlet lehet valaminek álcázni vagy valamilyen látszat-feltételhez kötni, esetleg a kedvezmény mértékét valamilyen különös módon kihangsúlyozni (pl. „ahány fok van ma, annyi százalék árengedmény!”)

 

Ötletes megoldás lehet ilyenkor, ha kedvezmény-kuponokat biztosítunk az érdeklődők, illetve – remélhetőleg leendő – vásárlóink részére (amelyek feltétele a feliratkozás, ezzel pedig máris két legyet ütünk egy csapásra, hiszen adatbázisunk bővül és a csúcsszezont megelőzően, vagy épp annak derekán kiválóbbnál kiválóbb ajánlatokkal bombázhatjuk őket).

 

Ezen kuponok lényege, hogy kizárólag a holtszezonban érvényesek, ily módon pedig arra késztetheti a látogatókat, hogy vásároljanak a szezont megelőzően vagy akár azután is. Fontos azonban, hogy ne árazzuk le túlságosan termékeinket, hiszen az végül is értéket képvisel számunkra – érezze a vevő is így.

 

2. A csábító ingyenes házhoz szállítás

Egyes webáruházak az év bármely szakában, tetszőleges összegű megrendelés esetén biztosítják az ingyenes kiszállítást, míg mások egy bizonyos vásárlási összeghatárhoz kötik az ingyenességet.

 

Vannak azonban olyan e-kereskedők, akiknek szezonális árucikkeiken kívül az év többi szakaszában is vannak eladható termékeik. Remek példa erre, ha fürdőruháik mellett fehérneműket is árusítanak. Ők ajánlhatják vevőiknek: amennyiben fehérneműt vásárolnak, és mellé kedvezményes áron választanak valamit az általunk ajánlott – bár épp nem aktuális, de mindenképp akciós – termékeik közül, azok számára ingyenessé teszik a kiszállítást. Az árengedmény opció az ingyenes házhoz szállítással párban ellenállhatatlan lehetőségnek számíthat.

 

3. Keresztértékesítés

Az előző bekezdésben szó volt arról, hogyan kapcsolható össze két termék eladása amennyiben az egyik a főszezon terméke, míg a másik már idényen kívüli, bár akkor az ingyenes házhoz szállításon volt a hangsúly. Amennyiben azzal a lehetőséggel nem apellálnánk, választhatjuk azt a megoldást is, hogy az eredetileg megrendelni kívánt (nem akciós) áruból ezen felül valamennyi százalék kedvezményt kap, ha a nem szezonális, engedményes árú terméket is megrendeli hozzá.

 

Legyünk azonban figyelmesek, és ne akarjunk minden áron rásózni a vevőre valamit, amit nem is akar. Bizonyosodjunk meg arról, hogy az érdeklődése középpontjában álló termékkel kapcsolatos, ahhoz valamilyen formában köthető árucikket kínálunk számára.

 

4. Webes marketingeszközök

A lehető legagresszívebben kell alkalmazni a különféle webes marketingeszközöket, mint például hírlevél kiküldése a már meglévő regisztrált ügyfeleinkhez, vagy az affiliate programokban való részvétel annak érdekében, hogy látogatókat vonzzunk magunkhoz.

 

Az affiliate programok olyan együttműködések, melynek során szándékunk szerint regisztrált feliratkozókat szerezhetünk webáruházunk számára, vagy vásárlásra ösztönözhetjük a fogyasztókat. Partnerünk weboldalán elhelyezett linkünk, bannerünk, gombunk segítségével, vagy alálinkelt kulcsszót tartalmazó cikkünkön keresztül juthatnak el hozzánk az érdeklődők, és az előzetes megállapodásnak megfelelően a partner a hozzánk regisztrálók után kapnak pénzt, vagy a vásárlások után százalékot. Azon potenciális vásárlóinknak, akik ilyen csatornákról érkeznek speciális kedvezményeket kínálhatunk.

 

Az affiliate partnerek kiválasztásához nézzünk néhány példát:

 

Léteznek olyan utazási irodák, amelyek útjaikat zömmel a nyári hónapokra kínálják, a téli időszakban inkább csak a nyári foglalásokat értékesítik, adminisztrálják. Természetesen sokan gondolkodnak előre, és már februárban lefoglalják a júliusi szállást. Az üdülések után kutakodók másik része azonban télen a kimondottan csak a téli ajánlatokat keresi, és legközelebb majd az első forró napsugarak megérkeztekor kezdi el böngészgetni a nyári lehetőségeket. Ez esetben célszerű egy kizárólag téli és egy csak nyári utakat értékesítő utazási irodának "szövetkeznie" és mikor egyikük épp holtszezonját éli, a másikuk akkor is felhívhatja rá saját látogatói figyelmét.

 

Ugyanígy megállapodhat egymással egy esküvői ruhákat kínáló áruház egy, az internet világában is jelenlévő virágüzlettel, hiszen esküvőket ugyan elsősorban nyáron tartanak, virágot azonban az év minden szakában vásárolnak az emberek, így télen is szerezhetnek vásárlókat, (de érdeklődőket mindenképp) az esküvői ruhákat kínáló cégek. Hasonlóan jövedelmező partnerpáros lehet a kerti bútorokat kínáló és a szobabútorokat árusító webáruház.

 

Azzal természetesen minden idény jellegű terméket árusító e-kereskedő tisztában van, hogy holtszezonban egyikük sem fog meggazdagodni, nem ilyenkor indul be számára a pénzcsináló gépezet, de a föntebb felvázolt marketingeszközök segítségével az eladások mértéke egy bizonyos szinten tartható, ezáltal pedig az ilyenkor felmerülő anyagi nehézségek is áthidalhatók.

 

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

Megosztás
A 10 Leghíresebb Growth Hack
Ez a cikk azzal a céllal jött létre, hogy segítsen a vállalkozásodnak a növekedésben. Az alábbi 10 híres példából inspirációt és ötletet tudsz meríteni. A legnagyobbak történeteiből rá lehet eszmélni, hogy sokszor a legapróbbnak tűnő growth hack módszerek hozzák a legtöbb...
   2016-02-02    Webes varázslatok
Passzív látogatóból aktív felhasználó
Ha kevés látogatód vásárol, akkor általában két fő úton kell elkezdeni a nyomozást: • Megfelelő forgalmat irányítasz-e a weboldaladra? • Érthető, egyszerű-e a vásárlási folyamat? Ez utóbbival foglalkozunk most.
   2016-02-01    Webes varázslatok
On-page SEO útikalauz: 25 technika a Google helyezésed javításához 2. rész
A teljes keresőoptimalizáláshoz minden vállalatnak egyedi stratégiára van szüksége, nincsenek dobozos megoldások. Aki profin csinálja, annak is rengeteg türelemre van szüksége: a fehér kalapos (white hat) SEO-ban az azonnali hasznot hajtó megoldás olyan ritka, mint a fehér holló.
   2016-01-27    Webes varázslatok