Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

On-page SEO útikalauz: 25 technika a Google helyezésed javításához 2. rész

  •  Webes varázslatok
  • 2016-01-27 17:10:00
  • Szabó Ádám
  • http://blog.abstractgroup.hu/
A teljes keresőoptimalizáláshoz minden vállalatnak egyedi stratégiára van szüksége, nincsenek dobozos megoldások. Aki profin csinálja, annak is rengeteg türelemre van szüksége: a fehér kalapos (white hat) SEO-ban az azonnali hasznot hajtó megoldás olyan ritka, mint a fehér holló.

 

Szerencsére léteznek a keresőoptimalizálásban gyors módszerek is, amiket némi HTML tudással magad is elvégezhetsz a honlapodon. A következő 25 pontos listán - a weboldalad méretétől függően - néhány óra vagy nap alatt végigmehetsz, és megoldhatod, hogy a honlapod tökéletesen Google-barát legyen. Ez a keresőoptimalizálás alapja, az első lépés.

 

9. Strukturált adatok

Ahogy a HTML tagek megadják, hogy a tartalom hogyan jelenjen meg a böngészőben, úgy a strukturált adatok segítenek a keresőmotoroknak a tartalom megértésében.

 

Nem mindegy, hogy a <h1>avatar</h1> HTML kód az Avatar mozifilmre utal, vagy a fórumokon avatarnak nevezett profilképekre.

 

A Schema leíró nyelv ebben segít. A Schema attribútumait közvetlenül a HTML kódba tudod illeszteni, ezzel megadva, hogy egy-egy HTML elemben megadott tartalom miről szól. A jó hír az, hogy ezt a leíró nyelvet támogatja a Google, a Bing, a Yahoo, sőt az orosz Yandex is. A rossz hír az, hogy időigényes áttanulmányozni azt, hogy mely Schema osztályokat érdemes használnod.

 

A Search Console Keresési megjelenés -> Strukturált adatok és Adatkiemelő menüpontokban további információkat kaphatsz a Schema nyelv használatáról.

 

Ha WordPress oldalad van, akkor használd a Schema Plugint.

 

10. Dinamikus URL-ek

A keresési rangsor felállításánál nagy szerepe van az URL-nek. Mindenképp rakd bele a fontos kulcsszavakat az aloldalaid, cikkeid elérési útjába. Azaz ha a linképítésről írsz a 15. cikkedben, akkor ne /cikk-15 legyen az aloldal elérési útja, hanem a teljes cím, például: /linkepites-2015-ben-mit-szeret-a-google-es-mit-buntet.

 

Bonyolultabb a helyzet, ha a honlapod dinamikus URL-eket használ. Webshopoknál gyakori eset, hogy /oldal.php?kategoria=5&termek=34 elérési út jelenik meg egy-egy termékre kattintva, ami SEO szempontból káros. Az lenne a megfelelő, ha ehelyett pl. /szendvicsek/sonkas jelenne meg.

 

Apacheot használó webszerverek esetén ezt meg tudod oldani a mod_rewrite parancs használatával. Részletes leírást az angol Moz blogon találhatsz a dinamikus URL-ek statikussá alakításához.

 

11. Átirányítás

 

Nagyon fontos keresőoptimalizálási szempontból: ha domaint váltasz, vagy átnevezed egy aloldalad, akkor az oda mutató linkek töröttek lesznek, és elveszítik SEO erejüket.

 

Ezt elkerülendő, minden oldalad átnevezésénél 301 redirectet használva irányítsd át a régi elérési utat az újra. Az oldaladra mutató minőségi külső linkek óriási SEO erővel bírnak, ne veszítsd el őket, mindig használj 301 redirectet.

 

12. HTML, CSS, JS minimalizálás

A honlapod betöltési sebessége egyaránt fontos a felhasználó élmény és a keresőoptimalizálás szempontjából is.

 

A Kissmetrics felmérése alapján a látogatók 40%-a elhagyja azt az oldalt, amelyik három másodpercnél tovább tölt!

 

Gyorsíthatsz rajta, ha minimalizálod a HTML, CSS és JavaScript fájljaid méretét, amit a duplikált kódok, felesleges szóközök, kommentek eltávolításával, és a fájlok tömörítésével érhetsz el. WordPress esetében a W3 Total Cache plugin telepítése ajánlott, ami többek között ezt is megoldja némi konfigurálás után.

 

13. Sebesség további javítása

A Google PageSpeed Insights megmutatja, hogyan teljesít a honlapod asztali és mobil eszközökön. Konkrét gyorsítási lehetőségeket ajánl, általában ebből a listából válogat:

 

  • Zárd ki a betöltést lassító JavaScriptet és CSS-t a hajtás feletti tartalomban (azaz a honlap azon részén, amit először meglát a látogató).
  • Engedélyezd a gzip vagy deflate tömörítést a webszerveren, hogy csökkenjen a fájlok mérete.
  • Használd ki a böngésző gyorsítótárazását, hogy a korábban letöltött elemeket ne hálózaton keresztül töltse be.
  • Optimalizáld a képek méretét.

 

Ha WordPresst használsz, akkor a képek optimalizálásához használd az EWWW Image Optimizer plugint.

 

Apache és Nginx webszerverre telepítheted a Google PageSpeed Modulet, ami automatikusan optimalizálja a honlapod sebességét.

 

Ha bővebben érdekel a sebesség témaköre, akkor olvasd el a kapcsolódó cikkünket:

 

Gyorsíts a honlapodon 40-90%-ot fél óra munkával, akkor is ha nem értesz a webszerverekhez

 

14. Mobilbarát honlap

A Google Mobilbarát tesztjével ellenőrizheted, hogy a honlapod megfelel-e a Google elvárásainak reszponzivitás terén. Kiemelten fontos, mert a legújabb Google algoritmus alapján akár asztali gépről keresve is lejjebb sorolhat akkor, ha nem mobilbarát az oldalad. Többé nem kifogás az, ha olyan szektorban van a szolgáltatásod, amiben ritkán vásárolnak mobilról.

 

Kérj árajánlatot mobilbarát honlapra az Abstract Grouptól!

 

15. Böngésző kompatibilitás

Leginkább felhasználói élmény szempontjából fontos, de keresőoptimalizálási haszna is van, ha a honlapod minden népszerű böngészőn helyesen jelenik meg: Chrome, Firefox, Safari, Opera, IE.

 

A Browser Sandbox alkalmazás megspórolja neked az időt: nem kell a böngészőket telepítened, itt az összes verzióban le tudod ellenőrizni a weboldalad megjelenését.

 

16. HTTPS

A Google hivatalos bejelentése alapján a biztonságos 2048 bites tanúsítványokat használó honlapokat előrébb sorolja a keresési listákon.

 

17. Hosting

A honlapod betöltési sebességéért a tárhely szolgáltatód is felelős. Ha a fenti on-page SEO technikák elvégzése után is lassúnak találod a betöltési időt, akkor fontolj meg egy drágább SSD hostingra váltást.

 

18. CDN

A legújabb statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók elvárják a honlapoktól, hogy két másodpercen belül betöltsenek. Efeletti betöltési időnél folyamatosan emelkedik a kockázat, hogy még a megjelenés előtt elhagyják az oldalt az érdeklődők.

 

A fentieken kívül Content Delivery Network használatával is gyorsíthatsz a weboldaladon. A CDN-ek működési elve a következő: a honlapod tartalmát különböző webszervereken helyezik el, és mindig arról a szerverről töltik be a tartalmat, ami épp a legközelebb van a felhasználóhoz. Ennek leginkább akkor fogod hasznát látni, ha nemzetközi a célközönséged.

 

A CDN-ek havidíjas szolgáltatások. A forgalmad nagyságától függ, hogy melyiket érdemes használnod. Itt össze tudod hasonlítani őket.

 

19. Duplikált tartalom elkerülése

Figyelj arra, hogy ne legyen duplikált tartalom a honlapodon. A Google a többszörös tartalmat úgy értékeli, hogy ki akarják játszani az algoritmusát, és ezért lejjebb sorol a keresési listákon.

 

20. Multimédia tartalom

A keresőmotorok előnyben részesítik azokat az oldalakat, amik multimédia tartalmat is kínálnak az olvasónak: kép, infografika, videó, audió, animáció. Pozitívnak ítélik, ha vetted a fáradtságot, hogy a szövegen kívül másféle tartalommal is szolgálj a látogatóidnak.

 

Figyelj arra, hogy a multimédia tartalmak megfelelő attribútumaiba elhelyezd a fontos kulcsszavakat, mert enélkül a keresőmotorok nem tudják értelmezni az ilyen típusú tartalmakat (pl képek alt attribútuma!).

 

21. Kulcsszó sűrűség

A legtöbb hamis teória az optimális kulcsszó sűrűséggel kapcsolatos. Ezeket személyesen Matt Cutts, a Google volt webspam vezére cáfolta meg egy videóban.

 

A lényeg: nincs ideális, minden honlapra vonatkozó kulcsszó sűrűség. A Google azt kéri, hogy természetes stílusban írjunk, mert az lesz legközelebb az ideális kulcsszó sűrűséghez.

 

Ne tűzdeld tele a tartalmad erőszakosan a fontos kulcsszavaiddal, mert azt akár büntetheti is a Google (ún. keyword stuffing).

 

22. Belső linkek

A legnagyobb SEO értéke a külső linkeknek van, mert azt nehéz elérni, hogy egy minőségi weboldal rád mutasson. Ettől függetlenül érdemes foglalkozni a megfelelő belső linkeléssel is, mert ennek is van keresőoptimalizálási haszna. Nézd át az aloldalaidat, és a tartalmilag hasonlóságot mutató oldalakról linkelj át egymásra.

 

23. Minőségi kifelé mutató linkek

Rossz szokás a kifelé mutató linkektől félni. Az átkattintásokkal elveszíthetsz olvasókat, viszont enélkül nehéz jó tartalmat írni. Ráadásul a keresők úgy értelmezik ezeket a linkeket, hogy a te tartalmad hasonló ahhoz, amire mutatsz.

 

Így ha egy magas minőségű holnapra linkelsz, azzal magadnak is jót teszel. Ha viszont gyenge minőségű oldalra mutatsz, akkor rosszat teszel magadnak (meg az olvasóidnak is).

 

Off-site linképítésről itt olvashatsz: Linképítés 2015-ben: mit szeret a Google és mit büntet?

 

24. Gyakori frissítés

 

A keresőmotorok előnyben részesítik a friss tartalmakat a régiekkel szemben. Ezért is fontos, hogy gyakran írj új tartalmakat a honlapodra.

 

25. Visszafordulási arány

A keresési listák felállításánál a Google azt is figyelembe veszi, hogy milyen a honlapod a visszafordulási aránya (bounce rate). Erről statisztikát a Google Analyticsben találhatsz. A spam szűrőid legyenek megfelelően bekonfigurálva az Analyticsben, különben fals adatokat fogsz kapni.

 

A látogatók visszafordulása még károsabb, ha visszamennek a keresőbe és átkattintanak egy másik találatra a listában. Ez az ún. pogo-sticking, amit a Google úgy értelmez, hogy az olvasó nálad nem talált hasznos tartalmat, a konkurenciánál viszont igen.

 

Minél tovább maradnak a látogatók a weboldaladon, annál feljebb kerülsz a Googleben, mert úgy értékeli a keresőmotor, hogy hasznos a tartalmad. Ezen legegyszerűbben úgy javíthatsz, ha nem raksz felesleges elemeket, reklámokat a hajtás feletti tartalomba, hanem az olvasónak azonnali hasznot hajtó tartalommal indítasz. Nem véletlenül terjedtek el az egy mondatos landing pagek: néhány másodpercünk van megfogni az olvasót, így nincs helye a mellébeszélésnek.

 

Szabó Ádám 

30/3742020 

http://blog.abstractgroup.hu/

 

 

Megosztás
On-page SEO útikalauz: 25 technika a Google helyezésed javításához 1 rész.
A teljes keresőoptimalizáláshoz minden vállalatnak egyedi stratégiára van szüksége, nincsenek dobozos megoldások. Aki profin csinálja, annak is rengeteg türelemre van szüksége: a fehér kalapos (white hat) SEO-ban az azonnali hasznot hajtó megoldás olyan ritka, mint a fehér holló.
   2016-01-26    Webes varázslatok
8 újévi fogadalom webáruház tulajdonosoknak
Ha voltak újévi fogadalmaink, akkor azok így január végéhez közeledve vagy a szokásunkká váltak, vagy már el is felejtettük őket. Bár az év eleji nagy fogadkozási időszak már lecsengett, mi azért mégis igyekeztünk összeállítani a webáruház tulajdonosoknak egy listát arról,...
   2016-01-21    Webes varázslatok
Talpon az uborkaszezonban is: hasznos tippek webáruházaknak
Fürdőruha, sífelszerelés, klíma – mi a közös ezekben? Egyetlen dolog mindenképp: szezonális termékekről van szó. Az idény jellegű árucikkeket, szolgáltatásokat kínáló e-kereskedők, internetes vállalkozások megrendeléseik tetemes részét kizárólag az év egy bizonyos szakaszában...
   2015-12-29    Webes varázslatok