Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A legkevésbé szexi bakancslista

  •  Vállalkozz!
  • 2015-05-08 17:45:00
Vállalkozói lajstromok
Sajnos a címben szereplő állítás igaz. Listát készíteni, excel táblát vezetni nem szexi, viszont a vállalkozásod jövője múlhat rajta. Kétszer 10 pontban összegyűjtöttük a legfontosabbakat.

Vállalkozó vagy és fejlődni szeretnél, ezért számtalan blogot, cikket olvasol ebben a témában. Most is ezt teszed, hiszen megtaláltad a Vállalkozz Itthon magazint (és ezért mi igen hálásak vagyunk, reméljük a jövőben is számíthatunk Rád). A legtöbb írás a témában a sikeres vállalkozók alapismérveivel foglalkozik. Ilyen tulajdonságok a szenvedély, kitartás, kommunikációs képességek, a munkatársak ösztönzése a közös célért, stb. Ez mind fontos, de de egy kritikus pontról szinte sehol nem írnak: ez a listák fontossága. Ugyanis akár hiszed, akár nem, bizony excel fájlok, táblázatkezelő programok, kapcsolatok, Dropbox mappák, egyszerű papírra vetett listák kövezik a sikerhez vezető utat.

Nem hangzik túl szexinek, ugye? Hát, nem is az… Ennek ellenére hidd el, nem leszel sikeres, ha nincs tökéletes rálátásod minden folyamatban lévő projektre, minden pályázatra, erőforrásra és költségre!

De ne aggódj, annyira nem vészes a helyzet, mint amennyire látszik, segítünk neked rendet vágni a listák seregén. A témát két részre osztottuk: az első az „Emberek és cégek listája”, a másik pedig a „Teendők listája”!

Mutatunk is gyorsan tíz-tíz olyan témakört, amelyek megérdemlik, hogy kiemelten kezeld őket! Kezdjük is el az „Emberek és cégek listájával”!

1.      A „segítők tábora”:

Nagyon fontos, hogy észben tartsd azokat a személyeket, akik nem elsősorban pénzzel, hanem a kapcsolataikkal, vagy éppen a szakmai tudásukkal tudnak segíteni neked. Például egy médiában dolgozó ismerősöd biztos szívesen segít neked PR kérdésekben. Ápold velük a kapcsolatot, hiszen soha nem tudhatod, mikor jönnek épp „kapóra neked…”

2.      A lehetséges befektetők:

Vállalkozásod során akaratlanul is hallasz olyan üzleti angyalokról vagy kockázati tőkebefektetőkről, akik amellett, hogy pénzzel is rendelkeznek, még „passzolnának” is a cégedhez. Őket habozás nélkül jegyezd fel még akkor is, ha még nem vagy abban a fázisban, hogy tőkeemelésen gondolkodj. Egyszer ugyanis el fogsz jutni ide is, és akkor ezek a nevek aranyat fognak érni neked.

3.      A már meglévő partnerek:

Ez a lista segít, hogy jó kapcsolatot tarts fenn minden olyan személlyel vagy céggel, akikkel üzleti kapcsolatban állsz. Az együttműködés jellegéről, kulcsszavakról, bármilyen más hasznos információról vezetett útmutató segít, hogy észben tartsd, kiket kell értesítened egy exkluzív ajánlat esetén, vagy éppen kinek kell éppen üdvözlő kártyát küldened…

4.      Potenciális partnerek:

Van olyan cég, akikkel a jövőben együtt akarsz működni? Vagy esetleg egy tárgyalás során elhangzott egy reményteljes kapcsolat lehetősége egy vállalattal? Írd fel! Lényegtelen, hogy mikor lesz aktuális a dolog, ez a lista segít abban is, hogy a további fejlődésedet meghatározd. Csak legyél biztos abban, hogy a megfelelő embert fogod a későbbiekben megkeresni ajánlatoddal…

5.      Lehetséges beszerzők:

Ne hidd, hogy a cégek az első pillanatban ugrani fognak a terméked iránt, hiszen általában csak hosszabb tárgyalássorozatok hozzák el végül a várva várt eredmény. Ennek a jegyzetnek a segítségével mindig pontosan tudod, hogy kivel hol állsz éppen, ami segít a tárgyalási pozíciód javításában!

Tipp: A lehetséges nagy átfedések miatt ezt, a potenciális partnerek és a jelenlegi partnerek listáját akár össze is tudod vonni, így kialakítva egy „egységes vállalati fejlesztési tervet.”

6.      Újságírók, akiket ismersz:

Soha nem tudhatod, hogy éppen „story képes-e” a céged… Az újságírói ismerőseidet tartalmazó lista segít, hogy rögtön értesítsd őket, amint eljött az idő. Viszont ahhoz, hogy ezt ők is cikkre méltónak gondolják, és beszámoló is szülessen az általad csak szerényen „az évszázad hírének” gondolt eseményről, nem árt, ha jó kapcsolatot ápolsz velük, és néha-néha megteszel nekik egy kis szívességet…

7.      Újságírók, akiket ismerned kell:

Ők azok a jó nevű és befolyásos „firkászok”, akik általában az iparágad fontosabb történéseiről írnak, és mindenki elfogadja a véleményüket. Őket mindig tartsd a szemed előtt!

Tipp: Kövesd a twitter bejegyzésüket, „Retweeteld” őket, válaszolj a bejegyzésükre… Ha jó csinálod, először nem fognak veled foglalkozni, azonban később fel fogod kelteni az érdeklődésüket, és ez már jó tárgyalási alap….

8.      CEO barátok:

A fiatal vállalkozók világa hazánkban eléggé kicsi ezért viszonylag könnyű dolgod van ismerni a többieket. És bizony nagy előny, ha jó viszonyt ápolsz a többiekkel, hiszen tanácsokkal tudnak szolgálni, üzleti partner válhat belőlük, befektetőknek mutathatnak be és még sorolhatnánk a további előnyöket feleslegesen, hiszen a kapcsolati tőke fontosságát ebben az esetben nem kell ecsetelni. Egy körben mozogtok így ez egy igazi win-win szituáció…

9.      Tehetségek, akiket ismersz:

Épp most találkoztál egy lenyűgöző tehetségű szoftvermérnökkel, akit azonnal a cégednél szeretnél tudni? Vagy megtaláltad azt a „sales managert”, aki a legprofibb a szakmájában, ráadásul nálad szeretne dolgozni? Maradj velük kapcsolatban még akkor is, ha egyelőre nem is tudod őket foglalkoztatni, hiszen lehet, hogy neked is épp akkor válik aktuálissá az alkalmazásuk, mikor nekik. Vagy ha mást nem is, de tehetsz egy szívességet a barátaidnak, és beajánlhatod őket… (Lásd 8-as pont!)

10.  „Értesítendő emberek”:

Vannak olyan események, amelyek bár hírértékkel bírnak, azonban annyira általánosak, hogy mindenkinek tudnia kell róla attól függetlenül, hogy következményeit nem lehet leszűkíteni egy meghatározott körre… Mire gondolunk? Ilyen lehet például egy cégedhez köthető esemény, egy mérföldkő sikeres teljesítése, vagy bármi egyéb. Érdemes ilyenekről egy körüzenetet küldened befektetőknek, vállalkozói barátaidnak, újságíróknak.

Most, hogy már minden valószínűség szerint liftezik az agyad a sok lista miatt, kicsit abbahagyjuk a listázás. Ha még bírod, akkor itt a második rész!

Megosztás
26 tipp, hogy sikeres vállalkozónő lehess
Vállalkozni nem könnyű, de ha nő vagy és vállalkozni szeretnél, akkor még többet kell tenned azért, hogy vállalkozásod sikeres legyen – erre jobb, ha most felkészülsz. Az alábbi tanácsok sokat segítenek abban, hogy nőként is sikeres vállalkozóvá válhass!
   2015-11-23    Tippek
6 őrült ötlet, ami milliomost csinált a tulajdonosából
Néha az őrült üzleti ötletek a legjobbak! Van, hogy az emberek hirtelen felindulásból olyan dolgokba vágnak bele, amiket nem is terveztek meg előre, és hatalmas sikertörténetek lettek.
   2015-08-03    Vállalkozz!
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?
A vásárlók márkaválasztással összefüggő döntéseire nemcsak az érintett termék vagy az „akkor és most” vásárlási körülményből származó tényezők vannak hatással. Nagyon sok további, látszólag indirekt hatás határozza meg, hogyan reagál és vásárol végül a fogyasztó.
   2015-07-16    Vállalkozz!