A marketingszöveg írás 10 legfontosabb eleme
1. építőelem: Figyelem, Figyelem!
Minden szöveg legelső és legfontosabb eleme. Ha ez nincs rendben, akkor a szöveg többi elemével nem is kell foglalkozni, hiszen nem nagyon akad olyan, aki elolvassa a teljes írást. Itt kell megfognod a minőségi olvasókat, és oda kell őket bilincselned a monitor elé.
Struktúra:
- Címsor
- Alcím
- Első bekezdés
2. építőelem: Vágykeltés
Az olvasóid akkor fognak csak cselekedni, ha felkelted bennük a vágyat. Ha kielemzel pár TV reklámot, látni fogod, hogy nagy részük az érzelmekre hat és vágyat akar kelteni.
Vágyat arra, hogy megvalósítsuk álmainkat, hogy “tisztább, szárazabb, biztonságosabb” legyen az érzés, vagy hogy szeressenek minket, és sikeresek legyünk.Az egyszerűség, érthetőség nem jelent hátrányt
A vágy olyan erőt ad az embereknek, melyek képesek elsöpörni a kifogásokat, és a halvány érveket erősekké teszik. Egy ismert példa erre: SZERELEM…
3. építőelem: Bizalomszerzés
Az emberek bizalmatlanok az új dolgok iránt, ezért ezzel is foglalkozni kell. A bizalmat felébresztheted díjakkal, vevők idézeteivel, tanúsítványokkal, garanciával, híres emberek véleményeivel. Használj olyan megoldásokat, amikre Te is felkapnád a fejedet, ha találkoznál velük!
4. építőelem: Pozicionálj!
A pozicionálással azt az érzetet kell felkeltened, hogy az olvasó a homlokára csapjon: “Igen! Ez elképesztő!! Ez az üzenet nekem szól!!!”
Ehhez szükség van arra, hogy tudd, kinek is írsz, és tisztában kell lenned a célpiacod szokásaival, problémáival.
5. építőelem: Érvek!
Ez a rész lesz az írásod legnépszerűbb része. Ide kerül minden egyes előny, hogy miért is Te vagy a tökéletes választás. Itt derül ki, hogy mennyire ismered a célpiacodat, ugyanis ha itt nem a megfelelő dolgokat tálalod, akkor a bizalom el is illan.
Az érvelés során a leghatásosabb megoldás a felsorolás, mivel a statisztikák és a tapasztalat egyértelműen bizonyítják, hogy a felsorolások a legolvasottabb részek egy szövegben.
6. építőelem: Ajánlattétel
Minél ellenállhatatlanabb egy ajánlat, annál inkább érez majd úgy az olvasó, hogy ez egy vissza nem térő alkalom. Ügyelj arra, hogy mindig tartogass a végére egy kis bónuszt, ami ezt az érzést és vágyat még inkább növeli.
7. építőelem: Ösztönözz!
Az ajánlatok, marketingszövegek nagy része itt csúszik el: vagy átláthatatlanul részletesek, vagy homályosak. Ezért a Te ajánlataid mindig legyenek egyszerűek, melyekre könnyű válaszolni, és aki döntött, az egyből lépni (vásárolni, rendelni) tudjon.
8. építőelem: Kifogáskezelés
Kifogásokból mindig akad bőven, így ezek elemzését ne hagyd az olvasóra! A legfőbb kifogásokat gyűjtsd csokorba, és már előre adj mindre ügyes választ jó érvekkel. Ezzel a lépéssel képes vagy az olvasót lefegyverezni, és elérni a számodra kedvező döntést.
9. építőelem: Zárás
A lezárás lényege, hogy a mondanivalódat röviden összefoglalod, és pár érvet még felhozol, hogy miért is remek lehetőség az, amit kínálsz.
Ha a lezárás jól sikerül, akkor az olvasóid egy végső lökést kapnak az “Igen!” felé.
10. építőelem: Utóirat
Ha hosszú szövegeket használsz, akkor az utóiratot se felejtsd ki, enélkül befejezetlennek, csonkának fog tűnni az olvasott információ! A szövegekben a felsorolások mellett a címsorokat és az utóiratot olvassák el legtöbben, vagyis ide is felsorakoztathatod az az ajánlatod legütősebb részeit.
Ha a 10 építőelemet komolyan veszed, és jól rakod össze, akkor készen is van az ütős szöveged! Használd ezt a 10 építőelemet mindig, mert nem létezik hatékony sales szöveg ezek nélkül.
Jó szövegírást!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
A céges blogolás, írogatás nem mindenkinek jelent nyűgöt, vannak, akik egyenesen imádnak pötyögni. Mivel önmagában ez még nem hozza meg a sikert, íme néhány tipp olyanoknak, akik írásukat hatásosabbá szeretnék tenni.
Tény: az elvártnál gyengébb teljesítmény nem kap akkora mértékű büntetést a versenyszférában, mint amit megérdemelne. A munkára alkalmatlan munkatársak sokáig észrevétlenek tudnak maradni, túlélnek, és sok átszervezést is átvészelnek. Ennek viszont szomorú hatásai vannak a...
Tervezheted, hogy felépítesz egy céget, melyben majd az unokáid is dolgozhatnak, vagy 5-10 év sikeres működés után kiszállsz és elkezdesz egy új projekted. Ez rajtad áll, senki nem fog elítélni, ha túl vagy már egy sikeres exiten. És nem kell rögtön felhalmozott adótartozásra gondolni,...