Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A sikeres email marketing kihagyhatatlan eleme

  •  Webes varázslatok
  • 2016-02-01 15:05:00
listaépítési tippek
A legsikeresebb webáruházak közös jellemzője, hogy rendszeresen küldenek hírlevelet az ügyfeleiknek. Hogy miért? Mert felismerték, hogy hosszútávon az email marketing költséghatékony, ráadásul az egyik leghatékonyabb marketing eszköznek számít.

 

A legsikeresebb webáruházak közös jellemzője, hogy rendszeresen küldenek hírlevelet az ügyfeleiknek. Hogy miért? Mert felismerték, hogy hosszútávon az email marketing költséghatékony, ráadásul az egyik leghatékonyabb marketing eszköznek számít.

 

A hatékony email marketing 2 tényezőből tevődik össze: áll egyrészt egy nagy és jól ápolt email adatbázisból, illetve minőségi emailekből. Ebben a cikkben az előbbihez adunk pár tippet. Azaz megmutatjuk, hogyan lehet hírlevél feliratkozókat gyűjteni:

 

A hírlevél kommunikálása

Ha megnézzük webáruházunk látogatottsági adatait Google Analytics-ben, láthatjuk, hogy főoldalunk valószínűleg az egyik leglátogatottabb oldalunk. Ezért, ha jelenlegi marketing stratégiánkban fontos szerepet tölt be a listaépítés, akkor ezt főoldalunknak mindenképp tükröznie kell.

 

Az eDigital például a főoldali hírei között állandóan szerepelteti és be is keretezi az „Iratkozz fel és nyerj!” típusú akcióját. 

 

 

A Restockit a fő menüsora alatti sávban helyezte el ugyanezt a mezőt. 

 

 

Eltéveszthetetlen feliratkozási mezők

Az utóbbi időben ritkán olvashatunk olyan cikket a listaépítésről, amelyben ne említenék meg a felugró ablakokat. Ennek oka rendkívül egyszerű:

 

Egy főoldalon elhelyezett feliratkozó mező önmagában még nem garancia a sikerre. Ezek nagy átlagban csupán 2-3%-ban konvertálnak. Azaz a látogatóink csak igen csekély része lesz olyan, aki ezeket meglátva fog feliratkozni hírlevelünkre.

 

Ennél jóval hatékonyabbak viszont a felugró ablakok, melyek sokkal látványosabban kommunikálják ugyanezt a dolgot.

 

A popupok eredményességét pedig rengeteg esettanulmány támasztja alá (3 tanulmány).

 

Ezekben a tanulmányokban a popupok beüzemelése után azonnal nőttek a feliratkozások. Ez nem is annyira meglepő, ha arra gondolunk, hogy a popupok tényleg eltéveszthetetlen feliratkozó mezők. Mi lehetne annál feltűnőbb, minthogy megjelenik egy hatalmas ablak a tartalom felett, amit el szeretnénk olvasni?

 

De pontosan emiatt is, az alkalmazásukról heves viták folynak a szakértők között. Vannak, akik utálják (ők vannak többségben), ugyanakkor, akik szeretik, általában nagyon szeretik, mert nagyon jó eredményeket értek el vele.

 

Mi azt tanácsoljuk, hogy félre kell tenni az érzelmeket. Lehet, hogy felhasználóként mi sem szeretjük, ha felugráló ablakok akadályoznak bennünket a tartalmak "elfogyasztásában", viszont ha vállalkozóként azt nézzük, hogy ezek nekünk plusz feliratkozókat, s ezáltal többletbevételt hoznak, úgy már némileg más lesz a dolog fekvése.

 

Ráadásul a popupoknak is sok fajtája van. Az úgynevezett belépő popupoknak régebben nagy divatja volt, ma már kevesebben használják, mert az emberek többségét valóban nagyon idegesíti. Ugyancsak bosszantó, és emiatt jórészt hatástalan az úgynevezett exit popupok használata. Ekkor a webáruház oldalának bezárásakor ugrik fel egy ablak, azaz megakadályozzuk az oldal elhagyását.

 

Manapság a kilépési szándékra felugró ablakok hódítanak, amelyek nem bezáráskor, hanem akkor kérik meg a feliratkozásra a látogatót, mikor az a kurzort az X felé mozgatva elhagyni készül az oldalt. A hagyományos popupokkal szemben ezek kevésbé zavaróak, mivel nem zavarják a tartalmak olvasását, és csak akkor jelennek meg, mikor a látogató amúgy is távozni szeretne.

 

A Reflexshop felugró ablakában például egy 500 forintos ajándékutalványt ad a feliratkozásért cserébe. 

 

 

Ha a popupot túl tolakodónak tartjuk, használhatunk beúszó ablakokat helyettük.Ezek mindaddig a képernyőn maradnak, amíg a látogató úgy nem dönt, hogy el nem rejti őket. Az ablak több pozícióban is megjelenhet, de leggyakrabban a felső és az alsó sávokban találjuk meg őket. A Groupon oldalán például felül jelenik meg. 

 

 

Van olyan is, mikor egy bizonyos távolság legörgetése után jelenik meg a feliratkozási ablak az oldalon. 

 

Forrás: www.getdrip.com

 

Landoló oldal

Ha igazán szofisztikált módon szeretnénk listát építeni, akkor egy külön landoló oldalt is létrehozhatunk erre a célra, ahol is megkérjük a látogatókat, hogy iratkozzanak fel. Egy igényesen kialakított oldal, megnyerő érvekkel, sokat segíthet listánk bővítésében. A Builder „Tudásanyag Bombáját” csak hírlevél feliratkozással együtt kérhettük.

 

Persze itt is nagy szerepe van a csalinak, azaz, hogy mit ajánlunk a látogatóknak a feliratkozásért cserébe (lásd később). 

 

 

Adjunk több esélyt a feliratkozásra!

Ne hagyjuk úgy elmenni a látogatót, hogy nem iratkozik fel legalább a hírlevelünkre (ezt nevezik a szakmabeliek másodlagos konverziónak).

 

Gondoljunk csak bele, hogy az emberek különböző helyekről érkezve láthatják az oldalunkat. Ne feltételezzük, hogy minden látogatónk megnézte a főoldalunkat, vagy a feliratkozásra létrehozott landoló oldalunkat. Ezért maximalizáljuk az esélyét annak, hogy a potenciális feliratkozó meglássa a feliratkozó mezőt. Itt van néhány hely, ahová megpróbálhatjuk elhelyezni azt:

 

  • felső menüsor,
  • fejléc, lábléc,
  • oldalsáv,
  • blogon belül, a cikkek alján vagy mellett,
  • popupokban,
  • regisztrációs űrlapon,
  • pénztárfolyamat során.

 

Valamit valamiért!

Sokszor volt már szó arról, hogy ha kínálunk valami értékeset a feliratkozásért cserébe (ezt hívjuk csalinak), azzal szinte biztosan felkeltjük a látogatóink érdeklődését. Csak a hírlevelekért ugyanis manapság már nem sokan hajlandóak megadni email címüket, akármilyen szépen is kérjük.

 

Egy ilyen csali általános jellemzője, hogy

 

  • relatíve könnyű létrehozni (nem jelent nagy költséget nekünk, ha az emberek megkapják),
  • ugyanakkor értékesek a felhasználóknak (elég értékesek a feliratkozáshoz).

 

Mi lehet csali?

 

Letölthető anyagok

Az ingyenes anyagok remek csalik. A látogatóink hasznos tudást kapnak, amiért igen hálásak lesznek. További előnyük, hogy ezekkel bizonyíthatjuk szakértelmünket, és felépíthetjük magunkat, mint az iparágunk egy megbízható szószónoka.

 

Ingyenes tanulmány: 

 

Vsfurdoszoba.hu 

 

Magazin: 

 

Parfumeden.hu 

 

Kupon

A csali egy másik tipikus formája a kupon. Ilyenkor mérlegelnünk kell, hogy tudunk-e ingyenes szállítást vagy valamilyen más kedvezményt ajánlani a látogatóknak. Ezt kupon formájában érdemes kommunikálnunk. 

 

Taviranyitosjatek.hu 

 

Csak hírlevélben kapható ajánlatok

Mindenki szeret spórolni. Ne habozzunk rámutatni arra, hogy a feliratkozással a jövőben exkluzív ajánlatokat kaphatnak, így pénzt takaríthatnak meg. Az eOptika például csak feliratkozóknak járó akciókat ígér popupjában. 

 

 

E-mail tanfolyam

Tanulmányunkat nem feltétlenül kell egyben tálalni. Készíthetünk belőle egy többrészes e-mail tanfolyamot is. Ezzel ráadásul az első pár e-mailünk témáját se kell már kitalálnunk, így duplán nyerünk vele. 

 

Laguna-horgaszbolt.hu 

 

Nyereményjáték

A nyereményjátékok szervezése régi trükk, de még mindig működik. Az Extratelgsm ráadásul egy ötletes szöveggel és popup dizájnnal tálalja ezt. 

 

 

Összegzés:

Láthatjuk, hogy fegyvertárunk tele van jobbnál jobb ötletekkel a feliratkozó gyűjtésre. Ne féljünk használni őket!

 

Ugyanakkor soha ne felejtsük el: a nagy email adatbázis sem ér semmit, ha a hírleveleinkben és az oldalunkon nem várja az érdeklődőket minőségi tartalom, de ez már egy másik történet.

 

A most megjelent Vevőmágnes Hírlevél tudáscsomagunkban további példákat is mutatunk a csalikra, illetve rengeteg hasznos tudnivalót magáról az email marketingről (listaépítési trükkök, perszonalizált és automatikus emailek, hatékony sales emailek stb).

 

Reméljük tetszett a cikk!

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
15 elem, ami nem hiányozhat egy landoló oldalról
Landoló oldalaknak nevezzük azokat az oldalakat, amelyekre a látogatók valamilyen külső forrásból (például e-mailből, keresőből, vagy egyéb helyről) érkeznek. Ha így nézzük, egy web áruházban gyakorlatilag bármi lehet landoló oldal. Maga a főoldal, egy tetszőleges kategória-...
   2016-02-03    Webes varázslatok
Online Marketing Eszközök: a Vírusmarketing
Terjedjen vírusként webáruházának a híre! A vírusmarketing sikerének titka: a vevők maguktól terjesztik, ingyenes és csak egy jó ötlet kell hozzá.
   2016-01-22    Webes varázslatok
Hogyan kerülj a Google találati lista első helyére?
Vállalkozók vagyunk. Célunk elsőnek lenni. Meg akarjuk előzni a konkurenseket. Minden évben túl akarjuk szárnyalni az előző évi forgalmat. Mi szeretnénk lenni a legismertebbek a piacunkon és a vevők fejében. Ez természetes! Kíváncsi vagy, hogy ez hogy lehetséges a Google rendszerében?
   2016-01-11    Webes varázslatok