Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hogyan kerülj a Google találati lista első helyére?

  •  Webes varázslatok
  • 2016-01-11 16:55:00
  • Szikora Marcell
Vállalkozók vagyunk. Célunk elsőnek lenni. Meg akarjuk előzni a konkurenseket. Minden évben túl akarjuk szárnyalni az előző évi forgalmat. Mi szeretnénk lenni a legismertebbek a piacunkon és a vevők fejében. Ez természetes! Kíváncsi vagy, hogy ez hogy lehetséges a Google rendszerében?

 

A mágikus első hely a Google-ben

Sokan tévesen gondolkodnak a Google első helyével kapcsolatban. Összekeverik a célt és az eszközt. Nem az a célunk, hogy minél többször jelenjünk meg a megfelelő pozícióban. Egy óriásplakátnak sem az a feladata, hogy minél több helyen legyen ott és minél több ember lássa. Hogy miért mondom ezt?
 

Mert a cél az, hogy eladj!

 

A hirdetésed az egy eszköz. Ha minél többet látják az emberek a reklámot, az még nem jelenti azt, hogy tényleges vásárlás fog következni. Tehát ha a hirdetés szövege nem győzi meg őt, akkor megjelenhet neki naponta 100 alkalommal is, nem fogja érdekelni.

 

Milyen esetben fogja érdekelni őt a reklámod?

 

  • ha a célcsoportod tagja – hisznek neked, és úgy kommunikálsz, ahogy ők szeretik
  • ha a megfelelő időpontban látja azt - azaz akkor, amikor nyitott a termékedre/szolgáltatásodra
  • ha megfelelő megoldást nyújtasz neki és azonnal lépést tud tenni feléd

 

Matekozzunk egy kicsit! Ha a reklámod 100 emberből 2 vásárlót csinál, akkor ha 10 ilyen reklámod van, akkor 1000 emberből 20 vásárlód lett. De tízszer annyit fizettél érte. Ha azt mondjuk, hogy dolgozzunk azon, hogy 100 emberből 5 vásárló legyen, akkor azt, hogy 20 vásárlód lehessen, már eléred 4 reklámból. Tehát nem tízszer annyit fizettél, hanem csupán négyszer annyit.

 

Tehát az, hogy mennyire sikeres a hirdetésed nem feltétlenül azon múlik, hogy hányadik helyen vagy és hogy mennyire látják ez emberek ezt. Gondolkozz inkább abban, hogy a célcsoportod mire mozdul meg, és hogyha bejönnek az üzletbe vagy telefonálnak, akkor minél hatékonyabban szolgáld ki őket. Hisz a cél ez...

 

Megvan? Nézzük, hogy a Google rendszerében ez hogyan működik.

 

NEM akarok a Google első helyén lenni!

Az, hogy eredményeket érj el, nem biztos, hogy a Google első helyével fog menni. Az, hogy hányadik pozícióban van az oldalad csupán 10-15%-osan befolyásolja azt, hogy hányan fogják nálad elkölteni a pénzüket.

 

De akkor mi határozza meg a többi 85-90%-ot?

 

  • Az a szöveg, ami megjelenik a találati listán - lehetséges, hogy a második, vagy harmadik helyen lévő csábítóbb mint az első, így ők rabolják el az összes látogatót.
  • Az az aloldal, amely a kattintás után várja a látogatót - ha az nem tetszik neki, akkor visszamegy és rányom valamelyik másik találati elemre a keresőben és nem érdekli, hogy a te oldalad első volt
  • Az ajánlatod. Hogy az oldaladra jutva milyen megoldást kínálsz neki arra a problémára, amivel feléd fordult.
  • A kiszolgálás. Azaz, hogy a vásárlási döntés meghozatala után milyen élményei vannak akkor, amikor a termékedet/szolgáltatásodat átadod neki és használja.

 

Ezek a tényezők főleg akkor fontosak, amikor nagyon sok pénzt ölünk abba, hogy a weboldalunk jó pozícióban legyen. Ez olyan, mint mikor 1000 óriásplakátot vásárlunk meg és egy rossz marketing folyamatot táplálunk rengeteg költséggel. De van két megoldás!

 

megoldás: Természetes találati lista

 

Úgy tudjuk megkülönböztetni azt, hogy a keresésünk során mi fizetett hirdetés és mi természetes elhelyezés, hogy ami pénzbe került a tulajdonosnak, amellé egy “Hirdetés” címke kerül. Ezekkel külön foglalkozunk a 2. Megoldásban.

 

Google keresés: csak természetes találatok

 

Megtévesztő, mert azt mondjuk: “Ez nem fizetett találati elem”. Rendben, de az sem olcsó, hogy az természetes módon odakerülhessen. Nem akarok mélyen belemenni abba, hogy a Google mi alapján rangsorolja az oldalakat. Az viszont biztos, hogy pontozza az oldalainkat. És nem csak magát a főoldalt, hanem minden egyes aloldalt, termékoldalt, még a kapcsolat menüpontot is.

 

Gondoljunk bele, hogy mekkora mennyiségű adat közül kell tizedmásodpercek alatt egy megfelelő listát adnia az adott kulcsszóra. Méghozzá úgy, hogy megtaláld, amit szeretnél. Hogy számszerűsítsük: egy keresés után láthatjuk, hogy körülbelül 51.000 találat közül került ki az első 10, amit az első oldalra helyezett elénk a rendszer.

 

Mi alapján rakja sorrendbe a Google azt az 51.000 találatot? Nagyon egyszerű elvek alapján.

  •  
  • Hiszen szeretné azt, hogy megtaláljuk azt, amit keresünk.
  • Szeretné, ha olyan weboldalra kerülnénk, amely nem lassú és nem esik szét magától.
  • Szeretné, ha visszajönnénk holnap is, hogy nála keresgéljünk, ezért a legjobb oldalakat kínálja fel.

 

Ez rendben is van, de technikailag hogy lehet “jónak” lenni?

 

  • Először is fontos, hogy tartalomban és szövegezésben legyen az adott kulcsszóra optimalizált oldalunk, cikkünk, amely egyedi tartalom.
  • A weboldal gyorsan töltődjön be és lehetőleg mobilra is optimalizált legyen.
  • Fontos még az, hogy számos linkelési kapcsolat legyen hasonló témájú weboldalakkal, illetve más aloldalakkal is a webhelyünkön belül.
  • Számításba kerül még az is, hogy hány Facebook megosztása van, illetve hogy általában mennyi a forgalma a weboldalnak.

 

Ezen kívül nagyon-nagyon sok befolyásoló tényező létezik, amelyek ráadásul folyamatosan változnak. Külön könyvek íródnak a témában.

 

Ahogy látjuk nem egyszerű a feladat, főleg egy induló weboldal esetében - hiszen a weboldal kora is egy tényező. Nem is egy alacsony költség az, aminek segítségével a legjobb pozícióra hozhatjuk az oldalunkat, és nem is két nap. Ez egy hosszú folyamat. De ismét el szeretném mondani, hogy nem minden az első hely, így ne tévesszük össze az eszközt a céllal.

 

megoldás: Google Adwords

Ha nem szeretnénk időt és energiát ölni abba, hogy természetes módon kerüljön az oldal a megfelelő helyre, akkor kapunk egy lehetőséget, hogy fizessünk értük.

 

A jó hír, hogy csak akkor kell fizetnünk, ha tényleges kattintás történik. Abban az esetben, ha megjelent a hirdetésünk kereséskor a második vagy első helyen, de nem klikkelt rá a felhasználó, akkor nem került semmibe a megjelenés.

 

Google keresés: 3 fizetett hirdetés a találati listában

 

Nem szeretnék belemenni az Adwords licitálási rendszerének kitárgyalásába, de azt látni kell, hogy minden pozícióban más árat kell fizetnünk a kattintásért. Ha mélyebben részleteznénk a folyamatot, akkor egyébként látnánk, hogy egyébként ez sem teljesen igaz.

 

Induljunk onnan, hogy 100 weboldallátogató kell ahhoz, hogy legyen 2 vásárlás nálunk. A havi célunk 10 vásárló. Így ehhez havi 500 felhasználót kell az oldalra terelni. Jelenleg az Adwords beállításunk alapján az első helyen jelenik meg a hirdetésünk az adott kulcsszóra. Legyen ez mondjuk “téligumi”. Egy kattintás 80 Ft, tehát 80x500, azaz 40.000 Ft költséggel jön be a 10 vásárló, akik mondjuk fejenként nálunk hagynak 15.000 Ft hasznot. Magyarul 150.000 Ft termelődött 40.000 Ft költségből, tehát 110.000 Ft hasznunk van.

Mi van akkor, ha nem az első helyen lesz a hirdetésünk, hanem mondjuk a másodikon? Hogy változik ez a szám?

 

A második helyen lévő hirdetésre olcsóbb: 45 Ft kattintásonként. Ez azt jelenti, hogy 45x500, azaz 22.500 Ft költséggel jön be a 10 vásárló és 150.000 Ft haszonból a zsebünkben marad 127.500 Ft.

 

Tehát megérte másodiknak lenni? Igen!

 

Természetesen nem minden esetben működik ez a szabályszerűség. Ezért kell kampánybeállítás után is tesztelni és próbálgatni a liciteket, az árakat. Előfordulhat az is, hogy az alacsonyabban lévő hirdetésre nem fognak havi szinten 500-an kattintani, hanem csak 350-en és akkor már nem biztos, hogy jól jártunk.

 

Másik fontos tényező, hogy ha azt a számot javítjuk, amely a kattintás utáni értékesítési arányt mutatja. Tehát teljesen más számokról beszélünk, ha maradunk a második helyen 45 Ft kattintási árért, de elérjük azt, hogy a weboldalunkon ne 100 felhasználóból 2 vásároljon, hanem 4, így nem kell 500 kattintás, hanem elég csupán 250. Innentől ismét új kapuk nyílnak az optimalizálásban.

 

Vizsgáljuk felül az értékesítési folyamatainkat

Ahogy látjuk nem egyetlen tényező befolyásolja azt, hogy milyen sikeres a vállalkozásunk online marketingje. Természetesen fontos az, hogy az emberek, akiknek szükségük van a szolgáltatásunkra vagy termékünkre megtaláljanak bennünket.

 

Azt javaslom, hogy bizonyos időközönként elemezzük az adatainkat és vizsgáljuk felül az értékesítési csatornáinkat. Nyissunk újakat, zárjunk be nem működőeket és teszteljünk minél többet annak érdekében, hogy hatékonyabb és profitábilisebb online marketing tevékenységet folytassunk.

 

Sok sikert kívánok ehhez!

 

Szikora Marcell

Tulajdonos, vezető fejlesztő

+36 70 702 15 30

Weboldal: webness.hu

Facebook: facebook.com/webnesswebugynokseg

Iroda: 4400 Nyí­regyháza, Váci Mihály út 41. F207-es iroda

 

Megosztás
A sikeres email marketing kihagyhatatlan eleme
A legsikeresebb webáruházak közös jellemzője, hogy rendszeresen küldenek hírlevelet az ügyfeleiknek. Hogy miért? Mert felismerték, hogy hosszútávon az email marketing költséghatékony, ráadásul az egyik leghatékonyabb marketing eszköznek számít.
   2016-02-01    Webes varázslatok
Online Marketing Eszközök: a Vírusmarketing
Terjedjen vírusként webáruházának a híre! A vírusmarketing sikerének titka: a vevők maguktól terjesztik, ingyenes és csak egy jó ötlet kell hozzá.
   2016-01-22    Webes varázslatok
19 tanács webáruházaknak a karácsonyi üzleti sikerért!
A karácsonyt megelőző időszakra minden e-kereskedőnek fokozottan fel kell készülnie, különben komoly bevételektől eshet el, és nézheti, ahogy a konkurensei felülkerekednek az ünnepi időszakban.
   2015-12-09    Webes varázslatok