A sikeres ügynök titka, avagy mitől lesz ász egy területi képviselő?
“A személyes értékesítés alkalmával minden az ügynök kiállásától, viselkedésétől, személyes megjelenésétől és előadásmódjától függ.“
Egy villámtárgyalás alkalmával nagyon kevés marketing eszköz áll a rendelkezésére, maximum egy táblagép, gy pár szórólap vagy prospektus, amin keresztül bemutathatja termékét
Mitől lesz ász egy területi képviselő?
- Meggyőződés: az ügynök csak akkor lesz sikeres, és tudja értékesíteni a termékét, ha szereti munkáját, szereti a terméket, a szolgáltatást. Valóban hisz a márkában, az általa kínált termékben – kívülről és belülről. Ha ilyen területi képviselővel beszélget a potenciális vásárló, úgy semmilyen (hiteltelenségből fakadó) ellenérzést nem érez majd a termékkel kapcsolatban.
-
Felkészültség: minden tárgyalás szubjektív megoldásokat is kíván. Személyes értékesítés során a területi képviselő mindenféle kérdéssel és információigénnyel szembesül. Arra felkészülve, hogy úgy tudjon értékesítési tevékenységet folytatni, hogy szemernyi kétség se maradjon a fogyasztóban, akár a termékkel kapcsolatosan, akár a saját szükségleteivel kapcsolatosan, nagyon fontos felkészülnie a kérdésekre. Ilyen jellegűek lehetnek:
- a márkával,
- a vállalattal kapcsolatos információk,
- a versenytársak helyzete,
- a legújabb piaci elvárások,
- és a fogyasztói elvárásokkal kapcsolatos kérdések.
- Határozottság, céltudatosság: egy területi képviselő nem tud meggyőzően viselkedni, ha rossz az önismerete és önbizalomhiányban szenved. A sikeres ügynökök mindig magabiztosak, lendületesek, optimisták, hiszen sokszor fordul elő, hogy visszautasítják az ajánlataikat. Ezek a pozitív tulajdonságok támogatják az eladót abban, hogy szembenézzen a kihívásokkal a cél felé vezető úton.
- Szolgálatkészség: akármi is legyen az értékesítendő termék/szolgáltatás, a tárgyalás során az első lépés a vásárlói bizalom kiépítése, melynek alapja a fogyasztó igénye, elvárása. A megfelelő kiszolgálás minőségének alapja csakis az őszinteség, becsületesség és a méltó tisztelet megadása.
- Interaktivitás: a személyes értékesítés akkor mutat sikereket, ha nem csak bemutatja a terméket a képviselő, hanem párbeszédet alakít ki a leendő vásárlóval. A párbeszéd kialakításához az eladónak olyan kérdéseket kell feltennie, amely kérdések alapján fel tudja mérni a fogyasztó igényeit is. Ehhez nagyon jó érzék kell! Az ügynöki eladás során aktív figyelés segítségével olyan ajánlatot lehet kialakítani, melyek a vásárló szubjektív elvárásainak felel meg, ezt csakis interaktivitással érhető el.
Ezek a tulajdonságok és az elemi sajátosságok nem minden esetben bizonyulnak elegendőnek ahhoz, hogy ügynöki sikerességről beszélhessünk, de mégsem nélkülözhetjük őket, ha személyes értékesítés során szeretnénk meggyőzni a fizetőképes célcsoportot.
Az ügynököknek, hogy feladatukat elvégezhessék, rendelkezniük kell az tervezés készségével és a rugalmasság képességével. A területi képviselő számára fontos a felkészülés és az ügyfél tisztelete is. A tárgyalás folyamán az adott pillanatban fel kell, hogy ismerje, a vásárlónak éppen milyen igényei vannak.
Sok sikert!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Vállalkozóként az egyik legfontosabb célod a hatékonyság fenntartása, illetve folyamatos növelése. Ez a leggyakrabban nem érhető el csak a feladatok átütemezésével, a prioritások megváltoztatásával, ugyanis gyorsan átcsaphatnak a fejed felett a hullámok.
Ezek a szavak néhol még mindig idegenül és félelmetesen csengenek… Sőt manapság még jobban is, mint korábban, hiszen mint ahogy a világon szinte minden, ez a terület is napról napra komplexebbé válik. A kérdés tehát az, hogy milyen kihívásokkal kell ezen a területen megbirkózni...
Áttekinthető, választ ad a felmerülő, leggyakoribb kérdésekre és minden elemével az eladásra fókuszál. Ezek egy hatékony landolóoldal legfontosabb tulajdonságai - derült ki az Üzletrész ügyfélrendezvényén.