Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A sikeres ügynök titka, avagy mitől lesz ász egy területi képviselő?

  •  Vállalkozz!
  • 2015-07-21 20:00:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Közhelyes megfogalmazásként hathat, de egy ügynök – vagy, ahogy ma hívják –, területi képviselő sikerességét a hozzáállásának tudhatjuk be. Maximális elkötelezettség nélkül hiányzik belőle az az erő, ami a vevő megnyeréséhez kell. Azaz elkötelezettség nélkül nem lehet sikeres!

A személyes értékesítés alkalmával minden az ügynök kiállásától, viselkedésétől, személyes megjelenésétől és előadásmódjától függ.

Egy villámtárgyalás alkalmával nagyon kevés marketing eszköz áll a rendelkezésére, maximum egy táblagép, gy pár szórólap vagy prospektus, amin keresztül bemutathatja termékét

Mitől lesz ász egy területi képviselő?

  1. Meggyőződés: az ügynök csak akkor lesz sikeres, és tudja értékesíteni a termékét, ha szereti munkáját, szereti a terméket, a szolgáltatást. Valóban hisz a márkában, az általa kínált termékben – kívülről és belülről. Ha ilyen területi képviselővel beszélget a potenciális vásárló, úgy semmilyen (hiteltelenségből fakadó) ellenérzést nem érez majd a termékkel kapcsolatban.
  2. Felkészültség: minden tárgyalás szubjektív megoldásokat is kíván. Személyes értékesítés során a területi képviselő mindenféle kérdéssel és információigénnyel szembesül. Arra felkészülve, hogy úgy tudjon értékesítési tevékenységet folytatni, hogy szemernyi kétség se maradjon a fogyasztóban, akár a termékkel kapcsolatosan, akár a saját szükségleteivel kapcsolatosan, nagyon fontos felkészülnie a kérdésekre. Ilyen jellegűek lehetnek:
    • a márkával,
    • a vállalattal kapcsolatos információk,
    • a versenytársak helyzete,
    • a legújabb piaci elvárások,
    • és a fogyasztói elvárásokkal kapcsolatos kérdések.
  3. Határozottság, céltudatosság: egy területi képviselő nem tud meggyőzően viselkedni, ha rossz az önismerete és önbizalomhiányban szenved. A sikeres ügynökök mindig magabiztosak, lendületesek, optimisták, hiszen sokszor fordul elő, hogy visszautasítják az ajánlataikat. Ezek a pozitív tulajdonságok támogatják az eladót abban, hogy szembenézzen a kihívásokkal a cél felé vezető úton.
  4. Szolgálatkészség: akármi is legyen az értékesítendő termék/szolgáltatás, a tárgyalás során az első lépés a vásárlói bizalom kiépítése, melynek alapja a fogyasztó igénye, elvárása. A megfelelő kiszolgálás minőségének alapja csakis az őszinteség, becsületesség és a méltó tisztelet megadása.
  5. Interaktivitás: a személyes értékesítés akkor mutat sikereket, ha nem csak bemutatja a terméket a képviselő, hanem párbeszédet alakít ki a leendő vásárlóval. A párbeszéd kialakításához az eladónak olyan kérdéseket kell feltennie, amely kérdések alapján fel tudja mérni a fogyasztó igényeit is. Ehhez nagyon jó érzék kell! Az ügynöki eladás során aktív figyelés segítségével olyan ajánlatot lehet kialakítani, melyek a vásárló szubjektív elvárásainak felel meg, ezt csakis interaktivitással érhető el.

Ezek a tulajdonságok és az elemi sajátosságok nem minden esetben bizonyulnak elegendőnek ahhoz, hogy ügynöki sikerességről beszélhessünk, de mégsem nélkülözhetjük őket, ha személyes értékesítés során szeretnénk meggyőzni a fizetőképes célcsoportot.

Az ügynököknek, hogy feladatukat elvégezhessék, rendelkezniük kell az tervezés készségével és a rugalmasság képességével. A területi képviselő számára fontos a felkészülés és az ügyfél tisztelete is. A tárgyalás folyamán az adott pillanatban fel kell, hogy ismerje, a vásárlónak éppen milyen igényei vannak.

Sok sikert!

Facebook

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Útmutató a feladatok delegálásához.
Vállalkozóként az egyik legfontosabb célod a hatékonyság fenntartása, illetve folyamatos növelése. Ez a leggyakrabban nem érhető el csak a feladatok átütemezésével, a prioritások megváltoztatásával, ugyanis gyorsan átcsaphatnak a fejed felett a hullámok.
   2015-02-06    Vállalkozz!
Marketing és értékesítés.
Ezek a szavak néhol még mindig idegenül és félelmetesen csengenek… Sőt manapság még jobban is, mint korábban, hiszen mint ahogy a világon szinte minden, ez a terület is napról napra komplexebbé válik. A kérdés tehát az, hogy milyen kihívásokkal kell ezen a területen megbirkózni...
   2015-01-13    Vállalkozz!
A jó honlap nem csinál semmi mást, csak elad!
Áttekinthető, választ ad a felmerülő, leggyakoribb kérdésekre és minden elemével az eladásra fókuszál. Ezek egy hatékony landolóoldal legfontosabb tulajdonságai - derült ki az Üzletrész ügyfélrendezvényén.
   2014-12-10    Webes varázslatok