Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A szórólap is lehet hatékony!

  •  Vállalkozz!
  • 2015-06-08 13:45:00
A kisvállalkozások igyekeznek minél több olyan reklámeszközt alkalmazni, amelyek alacsony anyagi ráfordítással, sikeresen használhatók. Most egy olyan reklámeszközt veszünk górcső alá, amiről már egyszer (vagy többször) lemondott a szakma, de még mindig létezik. A szórólap köszöni, jól van.

A szórólap működési elve egyszerű: lap a kézbe, a célszemély pedig vagy megnézi vagy nem. A jellegzetessége, hogy lehet nagyon hatékony és lehet teljesen hatástalan is, ezért a szórólapozásnak szinte tudománya van. De erről később.

Miért szeretjük, mint reklámeszközt?

Mert olcsó és elérhető. A szórólapozás tökéletes azoknak a lokális kisvállalkozásoknak, akik ily módon képesek megszólítani az ügyfélkörüket.

Jó esetben a grafikai munkát egyszer kell megfizetni, majd a nyomdai költségekkel kell számolni. Nincs minimális költség, ami nélkül egy próbát sem tehetnénk. Ha úgy látjuk jónak, tehetünk egy próbát csupán 500 darab szórólappal, utána pedig levonhatjuk a következtetéseket.

A szórólapok tehát hatékonyak lehetnek az olyan lokális kisvállalkozások esetében, akik népszerű lakossági szolgáltatással foglalkoznak, esetleg lehetőséget találnak a célközönség megtalálására.

Hol ronthatjuk el?

A szórólapozás számára a banánhéjt mindig a célközönség megtalálása jelenti. Ha egy speciális szolgáltatást (pl. földmunkagép bérlési lehetőséget) egy budapesti aluljáróban próbálunk meg értékesíteni, a szórólapozás eredményessége nagy valószínűséggel egyenlő lesz a nullával.

Ám ha egy újonnan nyílt fodrász szalon szórólapjait az ápolt koronával rendelkező hölgyeknek adogatjuk – lehetőleg a szalon földrajzi közelében –, akkor máris sokkal jobb eredményességre számíthatunk. Ám nem minden a tematikán múlik.

A grafika döntő lehet

Ha nem csak minimális példányszámban szeretnénk szórólapozgatni, mindenképpen érdemes professzionális grafikát választani. A grafikai tervezésnek írott és íratlan szabályai vannak, illetve egy szórólap grafikai stílusa nagyban eltérhet más felületek arculatától, különösen azoktól, amelyeket az online felületeken megszokhattunk.

Ne ragaszkodjunk mindenáron a saját elképzelésünkhöz! Az jó, ha vannak ötleteink és kreatív gondolataink, de ha egy képzett grafikus szerint az elgondolásunk nem megfelelő, akkor higgyünk neki!

A sablonos, stílustalan vagy épp amatőr hatást keltő megjelenéssel rendelkező szórólapok nagyon nagy aránya a kukában végzi.

A nyomdai munka és a papírminőség is döntő

Amikor a kezünkbe akad egy szórólap, akarva vagy akaratlanul is kapcsolatba hozzuk a szolgáltatás minőségét a szórólap igényességével. Egy „szalvétára” nyomtatott szórólap finoman szólva sem a minőség szinonimája.

Ugyanez a gondolatmenet vonatkozik a fekete-fehér szórólapok esetére is. Ezek gyakorlatilag hulladéknak minősülnek és szinte teljes bizonyossággal egyenesen a kukába vándorolnak. A színkiemelés a marketing minden területén jelen van.

Jó szöveg nélkül nem megy

Az eddigiekben arról beszéltünk, hogyan ragadhatjuk meg a célszemély figyelmét, de mindez nem elég, ha a szórólap tartalmi szövegezése nem jelent kellő vonzerőt. A szövegezésnek olyan elemeket kell tartalmazzon, mint a vágykeltés vagy az akcióra való felhívás.

Láthatjuk, hogy a szórólapok szövegezése (ahogyan a reklámeszközök teljes palettájára érvényes) döntő fontosságú, ezért ne akarjuk mi magunk rázsúfolni a saját gondolatainkat! Inkább kérjünk szakmai segítséget!

Ne lőjünk túl apró söréttel!

Noha a szórólap előállításának jellegéből adódóan megtehetjük, hogy egészen kis tétellel próbálkozunk, ez a módszer nem javasolt. A nagy számok törvénye alapján hatékonyabb megoldás egy átfogó szórólapos kampány, amely adott városban akár a márkaépítés szintjét is elérheti.

A szórólapozás pontos eredményét nehéz mérni, hiszen az is előfordulhat, hogy hónapokkal a kampány lezárása után érkezik az ügyfél; eltette a lapot vagy csak emlékezett a nevünkre.

Alkalmazzunk trükköket!

Ma már bevett gyakorlat, hogy a szórólap nem csak reklámeszköz, hanem kupon is. Ez egy remek módja az ügyfélköz bővítésének, hiszen az állandó ügyfél a legértékesebb számunkra. Ne sajnáljuk, ha az első alkalommal nem hoz hasznot, a jelentős engedményt újbóli látogatással fogja meghálálni!

Sok sikert!

Rácz-Akácosi Attilától

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Mangó Média Kft..

3900, Szerencs, Ságvári utca 3.

Linkedin.com/raczakacosi

Google Plusz profilom

Megosztás
Reklámok. Reklámok mindenhol...
A vásárlókért folyó brutális verseny szó szerint egyre nagyobb területeket vesz igénybe, újabb és újabb lehetőségeket keresve azért, hogy az értékesítési célú üzeneteket a leggyorsabb, leghatékonyabb módon juttassák el a kiszemelt célközönséghez.
   2015-07-24    Vállalkozz!
Miért jobb ma az online hirdetés?
Az online világ rendkívül összetett, sokszorosan heterogén szerkezete miatt könnyen beleveszhetsz a tömegbe. Ahhoz, hogy kitűnj a sokadalomból, jelezned kell, hogy LÉTEZEL. De hogyan találjanak meg a felhasználók?
   2015-07-15    Vállalkozz!
Hat érv a PPC hirdetés mellett
Először is nézzük meg, mi az a PPC hirdetés. A PPC a “pay per click” rövidítése, és azt jelenti, hogy csak akkor kell fizetnünk a hirdetésért, ha valaki rákattint. Tehát hirdetőbarát megoldás. A rendszer további előnye, hogy Te, mint hirdető szigorúan meghatározhatod, hogy...
   2015-07-11    Vállalkozz!