Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Adwords optimalizálás: így kell csinálni

  •  Webes varázslatok
  • 2015-07-14 17:55:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Aki gyorsan szeretne ügyfeleket találni a neten, annak a Google Adwords rendszere kínál optimális megoldást. Egy Adwords kampányt nem nehéz elindítani, de ha nincs megfelelően optmializálva, akkor a hatékonyságával bizony gondok lesznek.

Mit jelent ez a számunkra? Azt, hogy ugyanazokat az érdeklődőket elérhetjük 200.000 és 50.000 forintból is, ami egyáltalán nem mindegy…

Adwords optimalizálás

Az Adwords optimalizálása meglehetősen összetett folyamat, hiszen a célok eltérőek lehetnek: több ügyfél elérése; ugyanannyi ügyfél elérése kevesebb pénzből; nem az eladás a fontos, hanem a brandépítés.

Ezek megvalósításához többféle Adwords otpimalizálási módszert is be kell vetni, mert itt is igaz: “sok kicsi sokra megy”.

Nézzünk meg a különböző célokat:

A forgalmat szeretnénk növelni az Adwords hirdetés által

Szimplán az is lehet a célunk, hogy csak növelni szeretnénk a forgalmat, vagyis weblapunk látogatottságát szeretnénk gyarapítani. Ebben az esetben is odaillő kulcsszavakkal és lényegre törő szövegekkel  lehet jó eredményt produkálni, de vannak még más praktikák is:

  • A kulcsszavas listánkhoz új kulcsszavakat adjunk hozzá, és az egyezés típust állítsuk be hozzá.
  • Indítsunk weboldalunk nem feltétlenül hirdetett részéhez is kampányokat és kulcsszavakat egyaránt. Elképzelhető, hogy legfontosabb termékünk a „Sharpie filctoll”, de hozzáadhatjuk a kulcsszavakhoz a többi minőségi filctoll márkát is, amit árulunk.
  • Ha van rá mód, emeljük a napi költségkeretet is, ezzel több érdeklődőt szerezhetünk, mivel a hirdetésünk is jobb pozícióban jelenhet meg.
  • Az Adwords display hálózatot is érdemes kihasználni. Szöveges, videós, képes, mobilhirdetéssel több emberhez eljuthat a hirdetésünk, hiszen többféle csatornán hirdetünk. Így növelni fogjuk potenciális ügyfeleink számát.
  • Terjeszkedjünk szélesebb körben a hirdetésekkel. A demográfiai célzás lehetőségéről se feledkezzünk meg, hiszen ezáltal több ügyfelet tudunk szerezni.A nézelődő és vásárló között óriási a különbség

    Magasabb átkattintási arányt (CTR) szeretnénk elérni a hirdetéssel

    Ahhoz, hogy az emberek rákattintsanak az Adwords hirdetésre, amely után az érkező oldalon landolnak majd, az kell, hogy meg is jelenjen a hirdetésünk az ő keresésükre.

    Ehhez már eleve olyan hirdetés kell, ami megragadja a figyelmüket a termék/szolgáltatás iránt. Ennek érdekében az alábbiakat csináljuk:

    A megtérülésen akarunk javítani

    Ha a kampány segítségével a profitot szeretnénk gyarapítani, akkor a beruházás megtérülésével (ROI-val) kell többet foglalkoznunk. A beruházás megtérülésének kiszámításával megfigyelhetjük, hogy a ráfordított költségekhez képest mennyi volt a nyereség a hirdetésekből.

    Hogy sikerüljön optimalizálnunk ezt a mutatót, a konverziós adatokat kell megvizsgálni, és nem kell az átkattintási aránnyal foglalkoznunk. Ha elérünk egy magasabb minőségi mutatót, költségeink csökkennek, így már egy sokkal kedvezőbb értéket fog mutatni a ROI is. Jó kulcsszavakkal és hirdetésekkel, jó landoló oldallal, valamint pontos célzással lehet elérni a kedvezőbb minőségi mutatót.

    Ezekre kell odafigyelned:

    Brandet építenél inkább

    Ha a márkánkat szeretnénk beépíteni az emberek tudatába, akkor folyamatosan kapcsolatban kell velük lenni, hiszen így fogják előnyben részesíteni a mi termékünket a konkurenciával szemben. Az ilyenfajta hirdetéseknél a következő dolgokra kell odafigyelni:

    Íme pár eszköz, ami segít optimalizálni a hirdetéseinket:

    • Gyűjtsük össze a valóban a termékhez/szolgáltatáshoz kapcsolódó kulcsszavakat.
    • Változtassuk ezen kulcsszavak egyeztetési típusait. A megszokott kulcsszavak helyett inkább alkalmazzunk kifejezés egyezést (“olcsó hűtőszekrény”) és pontos egyezést (“eladó hűtőszekrény”).
    • Szüntessük meg és töröljük a ritkán keresett kulcsszavakat.
    • Amit nem akarunk, hogy megjelenjen, szűrjük ki kizáró kulcsszavak alkalmazásával. Például ha olcsó autószerelők vagyunk, de csak Pécsen, akkor az “olcsó autószerelő Köszeg” kizáró kulcsszót adjuk hozzá a listához.
    • Ha nem teljesítenek jól a hirdetések, írjuk át azok szövegeit, legyenek sokkal ösztönzőbbek!
    • A kulcsszavakat a hirdetés címében és szövegében jelenítsük meg. Ha a felhasználók rákerestek ezekre a kulcsszavakra, félkövér betűkkel fognak megjelenni, és felkeltik az érdeklődésüket.
    • Olyan embereket kell megcélozni, akikről sejtjük, hogy konverziókat eredményezhetnek. A nézelődő és vásárló között óriási a különbség. Műszaki cikkeknél általában először csak informálódnak az emberek, és csak később fognak vásárolni, ezért mindkét célcsoportra másféle hirdetésekkel kell hatnunk.
    • Fontos a felhasználók motiválása. Sok cselekvésre buzdító felirattal kell megtöltenünk hirdetéseinket (pl: Hívjon most az ingyenes felmérésért!), valamint írjuk le termékeink előnyeit (5 év garancia), és a hozzájuk tartozó aktuális akciókat (“Augusztus 5-ig ajándék táskával!“), mert a vevők ezeket is figyelembe veszik a vásárlásnál.
    • A látogatónak profi értékesítői oldalra kell érkeznie. Miután egy lehetséges ügyfél a hirdetésre klikkelve elérkezett weblapunkra, könnyen ki tudjon ott igazodni, és találja meg azonnal a keresett terméket, szolgáltatást, tudjon gyorsan regisztrálni és vásárolni.
    • Figyeljünk a Konverzióoptimalizálóra is! Az optimalizáló lényege, hogy a lehető legtöbb hasznot hozó hirdetést fogja megjeleníteni, és kiküszöböli a haszontalanokat. Az eszköz figyeli a konverziókat, ezáltal segít nagyobb számú konverziót elérni, és a költségek is redukálódnak.
    • CPM (vagyis megjelenésenkénti) árazást kell választani! Mivel a hirdetések láthatósága lényegesebb, mint a kattintás, ezért pénzügyi szempontból jobban megéri nekünk az ezer megjelenésenkénti elszámolást választani. De az is lehet, hogy olyan hirdetéseket a készítünk, amire nem nagyon kattintanak, mégis jól népszerűsíti márkánkat. Ilyen esetben CPM alapú árazást kell alkalmazni, mert így is megjelennek a hirdetések, de költségmentesek lesznek.
    • Kiegészíthetjük hirdetéseinket videó- és szöveges hirdetésekkel. Az emberek sokkal inkább fogékonyak a vizuális elemekre, ezek nagyon alkalmasak arra, hogy jól közvetítsék a brandünk üzenetét. Csinálhatunk akár egy humoros videót is, amiben logónknak jut a fő szerep.
    • Mi helyezzük el a hirdetéseket! Témák, érdeklődési körök szerint helyezzük el őket Dislpay Hálózaton belül, de konkrét oldalakra is célozhatjuk képi vagy videó hirdetésünket, így még inkább rátalálunk a célközönségre. Ha filmeket akarunk eladni, akkor célozzuk meg azokat, akik szeretnek filmeket nézni, de kirakhatjuk olyan oldalakra is, amik az filmkritikákkal foglalkoznak.
    • A nyitóoldalunk foglalkozzon a márkával. Ha egy látogató a hirdetésre kattintva egy olyan oldalra érkezik, ami a márkával foglalkozik, akkor erősödhet benne a márkatudat.
    • Kulcsszóválasztó eszköz (ameddig még megvan): ötleteket ad más kulcsszavakhoz, segít, mely kulcsszavakat érdemes kizárni, továbbá megbecsüli a kulcsszavak forgalmát.
    • Forgalombecslő: bizonyos kulcsszavak megjelenésére, napi kattintásra, napi költségére, általános pozíciójára ad becslést.
    • Elhelyezés eszköz: tippeket ad, hova helyezzük el hirdetésinket a Display hálózatban, valamint ha képi és videó hirdetésről van szó, megmutatja, mely webhelyeken nem fogadják el az adott formátumot.
    • Lehetőségek: a költségkeretet, valamint a kampány és a kulcsszavak teljesítményét nézi, és ezekből kifolyólag ad ötleteket a további optimalizáláshoz, hogy növeljük hirdetéseink hatékonyságát.
    • Konverziókövetés: azt mutatja, milyen hatékonyak a hirdetésink, megmutatja az ügyféllé váltak számát.
    • Konverzióoptimalizáló: a hirdetés megjelenéseket állítja be, a legtöbb hasznot hajtó hirdetéseket fogja megjeleníteni és kiküszöböli az olyan kattintásokat, amik nem járnak haszonnal
    • Fiókstatisztikák: olyan adatokat vesz figyelembe, amik lényegesek lehetnek, hogy optimalizáljuk a hirdetést
    • Google Analytics: megmutatja, hogy a látogatók hogyan érkeztek a weblapunkra, mire használták, és ezek alapján az információk alapján is tovább növelhetjük honlapunk eredményességét, és optimalizálhatjuk az Adwords hirdetésünket.

Sok Sikert!

Ha tetszett, lájkold az oldalunk!

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

  •  
Megosztás
Adwords kampánykezelés: ettől lesz sikeres!
Adwords kampány kezelésre mindig szükség van, legalábbis kevés olyan vállalkozó van ma a világon, aki konverzió, CPA, vagy éppen különösebb kulcsszó vizsgálat nélkül tolja be a pénzt számolatlanul a Google hirdetésekre. Ha Adwords kampány menedzsmentben nem vagy jártas, megmutatjuk...
   2015-07-21    Webes varázslatok
Ezért van szükséged a profi Adwords kampányra!
Adwords, adwords, adwords. Mindenhol Adwords... Manapság az egyik kulcsszó, így mi sem mehetünk el szó nélkül mellette, és folytatjuk a téma körüljárását...
   2015-06-26    Webes varázslatok
Milyen a hatékony Adwords érkezési oldal?
Nagyon sok olyan vállalkozó van, akiket a 2000-es évek elején megszúrt Hamupipőke online rokkája, és emiatt az utóbbi mintegy 10 évet átaludták. Őket persze nem egy herceg csókja ébresztette fel, hanem egy nagy pofon: egyszer csak eltűntek az ügyfeleik.
   2015-06-25    Webes varázslatok
A hatékony landing page titkai
Az internet őskorában egy-egy weboldalnak volt 5-10 aloldala, ezekre érkezett egy csomó látogató, vásárolt, rendelt, egyszerűen azért, mert sokkal kisebb volt a webes választék.
   2015-06-19    Webes varázslatok