Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Ez a 7 dolog történik, ha végre leállsz az állandó Facebookozással!

  •  Webes varázslatok
  • 2015-10-02 20:05:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A közösségi média nagyon fain dolog, új embereket ismerhetsz meg, a régiekkel tarthatod a kapcsolatot, ráadásul mindezt meglehetősen hatékonyan.

 

Azonban a legtöbb Facebook felhasználó életében a közösségi oldal rég túlnőtt ezen: a Facebookra való 3 perecenkénti belépés, posztok ellenőrizgetése már-már a megszállottság szintjén van. Állandóan tudni akarják, mi történik egyszerre mindenhol. Mert ugye az állandó Facebookozás miatt velük szinte semmi nem történik… szívás.

Játékok, tesztek, szavazások … ki tudja, hol van ennek a vége? Igen, itt az ideje, hogy észbe kapj végre, és a tartalmatlan időtöltést megtöltsd tartalommal!

hogy mi történik, ha picikét lejjebb csavarod az FB-t?

 

1. Kevésbé leszel agyhalott

Rázummolsz a képernyőre, a szemed szinte állandóan vörös, mert már pislogni is elfelejtettél. Telefonnal mész a wc-re, és gyakran elfelejtesz a házikedvenceidnek enni adni. Ha boltba mész ott is azt lesed, van-e free wifi, hogy máris megint nézegethesd, ki mit tett ki. Nem beteges ez egy kicsit?

Vegyél egy levegőt, és most nézz körbe a szobádban és nézz ki az ablakon (de tényleg!!!), mert az igazi dolgok ott történnek. Beszélgess kicsit a családtagjaiddal otthon élőszóban (mégegyszer: élőszóban, és nem üzenetben), ha külön laktok, hívd fel őket! Sétálj, menj el a barátaiddal, vagy barátnőiddel csatangolni egyet, mert ha jön a sok eső és hó, nem lesz kedved még ennyire sem kimozdulni!

 

2. Elkezded építeni a jövődet, és az életedet.

A munkám az internethez köt, kábé állandóan tudnék mit csinálni a neten, de megtanultam, hogy a legnagyobb ellenségem a közösségi média. Persze tök jó ez a sok oldal (Google+, Twitter, LinkedIn, Facebook, Tumblr), ahol lehet tartalmakat népszerűsíteni, de közben mind be akar rántani, mint egy fekete lyuk, ahonnan aztán nincs kiút.

Ha csak napi egy óra megy el felesleges fészezéssel munka helyett, az egy hónap alatt kb. 3 munkanap, amit akár pihenéssel, lazulással is el lehetne tölteni...

Unatkozol? Kezd jel tanulni valami olyat, amiből pénzt tudsz csinálni a neten: blogolj, készíts weboldalt, tanulj nyelvet! Légy kreatív: az állandó Facebookozás elveszi a jövődet. Megéri?!

Inkább találj ki valami hasznosat: tanulj, ötletelj, sportolj, élj!

 

3. Rájössz, kik az igazi barátaid.

Az internetes barátság nagyon egyszerű dolog: lájkoljátok egymás posztjait, odakommenteltek egymás megosztásai alá, vagy néha priviztek egyet.

De vajon hány “barátod” marad meg, ha egyszer csak eltűnsz a Facebookról, vagy csak ritkábban jelensz meg? Na?

Szóval, ha meg akarod tudni, kiknek az életében vagy igazán fontos, két hétig ne lépj be az oldalra. Ezalatt nagyon sok értékes tapasztalatot fogsz szerezni…

 

4. Rájössz, hogy a “tetszik”-nek a valóságban mennyire más jelentése van.

A Facebook-on való „tetszikelés” igazából rég nem is azt jelenti, hogy “tetszik”, hanem hogy “láttam”.

A való életbe, ha valamire azt mondod: “tetszik”, az valóban tetszik. Azonban ha egy halálhírt, egy szomorú közlést olvasol, csak a “tetszik” gombot használhatod, ami nagyon visszás dolog lehet néha. Persze mára már kialakultak az ezzel kapcsolatos tudások, hogy „ez nem azt jelenti, hogy, hanem…”, de azért mégis, na.

A tetszik jelentése az interneten nagyon azonban még így is eltorzult, és ez sajnos kihat a neten kívülre is.

 

5. Úgy fogod érezni, hogy jobb az életed.

Ha az életed éppen nem rózsás, ám azt bámulod a Facebook-on, hogy mások milyen szuper nyaralási képeket, csókolózós fotókat, vagy éppen más pozitív dolgokat tesznek ki, lehangol.

Ha problémáid vannak, azokat úgysem a Facebook-on tudod megoldani! Kerüld el a közösségi oldalakat és két legyet ütsz egy csapásra:

  • Lesz hirtelen egy csomó időd, hogy problémáidat a “való” életben megoldd.
  • Nem leszel depis mások hiperszuper életét bámulva.

 

6. Valóban jobban fogod magadat érezni.

Kiteszel egy szerinted nagyon szuper képet magadról, de senki nem reagál rá. Nem köszöntenek fel a szülinapodon tömegesen. Hozzászólsz valamihez egy vicceset, de a kutya sem lájkolja.

Ettől csak nyomorultul fogd magadat érezni: az lesz az érzésed, hogy senkit nem érdekelsz, senki nem szeret, nem vagy elég népszerű, sem vicces, sem elég szép. Pedig ez egy baromság.

Ne a Facebook-on keress önigazolást, nézz körbe és látni fogod, hogy mennyien szeretnek, és milyen sokat jelentesz másoknak!

 

7. Ráébredsz, hogy a Facebookon igazából csak egy adathalmaz vagy, amit eladnak a hirdetőknek.

Nem kétséges, hogy sok olyan ismerősöd van, aki szeret, aki törődik veled, és akikkel te is törődsz.

Ugyanakkor az sem kétséges, hogy a Facebook számára semmivel nem vagy több egy adathalmaznál (kor, nem, végzettség, érdeklődés, családi állapot, stb.), ami arra jó, hogy cégek hirdethessenek neked.

A te igazi feladatod a Facebookon, hogy reklámokat bámulj, játékokra szórd el a pénzedet…

Az, hogy mi van veled az életben, abszolút nem érdekli a Facebook-ot.

A kezdetek kezdetén a közösségi oldalak még valóban közösségi oldalak voltak. Mára azonban ez a funkció másodlagossá vált: a legfontosabb pillanat a most, és senkinek nem célja, hogy élethosszig tartó barátságokat köss.

Tetszik, nem tetszik: a Facebook célja az, hogy az életedet a monitor előtt töltsd és állandóan belépegess, valahogy úgy, mint amikor a láncdohányos egyik cigiről a másikra gyújt rá…

Persze nem arról van szó, hogy soha ne lépj be, hiszen a Facebook sok szempontból hasznos. Lépj be, használd, de legyen eszed: ne ellenőrizd 100-szor egy nap, hogy mi történik, és az életed elindul a jó irányba. Ígérjük

 

Sok sikert!

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

 

Megosztás
Legyen céges blogod!
A tartalomfejlesztés jelentőségéről és a lehetőségeiről már sokszor beszéltünk, de külön szót érdemel az úgynevezett céges blogolás, ami minden kis- és középvállalkozás számára remek marketing eszközt jelent.
   2015-09-24    Webes varázslatok
Bizalomépítés a gyakorlatban
Lehet bármilyen jó a webáruházunk, a szolgáltatásunk vagy bármilyen szuperek a termékeink, ha a vevők nem hiszik ezt el nekünk. A bizalom megteremtése alapvető feltétele minden további akciónak.
   2015-08-21    Webes varázslatok
Webáruház konverzió növelés. 2.rész
A webáruház üzemeltetőknek szóló 5 részes konverziós sorozat első részében 8 általános, de nagyon hatékony tipp került bemutatásra. A sorozat 2. részében a landoló oldalak kerülnek górcső alá.
   2015-07-09    Webes varázslatok