Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Webáruház konverzió növelés. 2.rész

  •  Webes varázslatok
  • 2015-07-09 16:50:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A webáruház üzemeltetőknek szóló 5 részes konverziós sorozat első részében 8 általános, de nagyon hatékony tipp került bemutatásra. A sorozat 2. részében a landoló oldalak kerülnek górcső alá.
  • Helyezzük el a „kosárba rakom” gombot: A termék-landoló oldal egyik legfontosabb elemének kell tekintetnünk a “Kosárba rakom!” gombot, amelyet minden esetben az úgynevezett látványvonal fölé kell illesztenünk, hogy a vásárlónak ne kelljen görgetnie hozzá. Sokan a nagy képekben látják a siker titkát, holott a nagy képek általában csak eltakarják az oldal fontos részét, és az információkhoz görgetni kell.
  • Formázzuk meg a „kosárba rakom” gombot: A termék-landoló oldal keretein belül a leghangsúlyosabb elemnek minden esetben a kosárba rakom gombnak kell lennie, így ügyeljünk annak megfelelő kinézetre. Nem kell tartózkodnunk a rikító színektől és a nagyobb betűmérettől sem, de ajánlatos kis ikont vagy grafikát is elhelyezni a gomb mellett.
  • Egyértelműsítsük az árakat: A kosár gomb mellett a vásárlókat elsődlegesen a termék ára érdekli, így ügyeljünk arra, hogy mindig jól látható helyen legyen, többnyire a kosárba helyezés gomb előtti részen. Fontos, hogy az aktuális árat mindig a legnagyobb betűvel szedjük, és jól elkülönítsük az esetleges egyéb áraktól, legyen az bolti-, internetes- vagy éppen akciós ár.
  • Tüntessük fel a szállítási határidőket: A vásárlókat az ár után elsődlegesen nem az érdekli, hogy raktárról vagy rendelésre szerezhető-e be az adott termék, sokkal inkább az, hogy mennyi idő múlva veheti kézbe a megvásárolt árut. A szállítási határidők feltüntetése ezért rendkívül fontos! Nem kötelező napra pontos dátummal szolgálni, de ezzel bizalmat ébreszthetünk a látogatókban.
  • Hangsúlyozzuk ki a kedvezményeket: Ha bármilyen kedvezményt tudunk adni egy adott termékre, akkor azt fontos mindig feltűnően a vásárlók tudtára adni. A kedvezményeket kétféle módon célszerű kiemelni, az egyik a százalékos forma – spóroljon 10 százalékot a vásárlással –, a másik pedig, amikor számszerűsítjük az árat – spóroljon 1200 forintot a vásárlással -.
  • Szemléltessük grafikusan is az információkat: Az egyszerű és közérthető ikonokkal, valamint grafikákkal néha sokkal egyszerűbb a kommunikáció, mint szavakkal. Éppen ezért fontos, hogy az információkat grafikusan is alátámasszuk, így például a kosár gombján legyen egy bevásárlókosár, tűnjön ki az oldal dizájnjából és valóban nézzen ki úgy, mint egy kattintható gomb. Készítsünk ikonokat például a termékelőnyökhöz, nagyítót a képnagyításhoz, csillagokat az értékeléshez és így tovább.

 

Szemléltessük grafikusan is az információkat!

 

  • Alakítsuk ki a látványvonal fölötti területet: A látványvonal fölötti területekkel kapcsolatban alapszabály, hogy úgy alkossuk meg, hogy amennyiben a látogatók valamiért nem tudnák görgetni az oldalt, akkor is elérhetők legyenek az alapvető funkciók, tehát az oldal használható maradjon.
  • Az információk esetében figyeljünk a fontossági sorrendre: Nem elég információt közölni, tudni kell azt is, hogy melyik információ fontosabb a többinél. Ehhez szükséges tisztázni magunkban a vásárlás menetét is, így a döntés szempontjából kell sorba rendezni a különböző információkat. Ez a sorrend általában dinamikusan változik – többnyire termékenként – hiszen más alapelvek vannak például egy számítógépnél, mint például egy plüssállatnál.
  • A tartalom mindennél fontosabb: Ha vásárlókat akarunk fogni, meg kell győznünk őket, ehhez pedig megfelelő és minőségi termékleírásokra van szükségünk. Fontos, hogy a termékleírások ne legyenek terjengősek, a lényegre koncentráljanak, mellőzzék a száraz adatokat, inkább azt helyezzék előtérbe, hogy miért kell a vásárlónak az adott termék.
  • Emeljük ki a termék előnyeit: Minden terméknek vannak előnyei és kiemelt tulajdonságai, amelyeket természetesen nem szabad eltitkolni a vásárló elől sem, sőt, ki kell emelni ezeket! Ajánlatos ezeket többnyire listaszerűen felsorolni az átláthatóság érdekében, illetve a grafikus hangsúlyozás is előnyös lehet, például pipákkal, csillagokkal és így tovább.

 

FACEBOOK

 

Rácz-Akácosi Attilától

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Ez a 7 dolog történik, ha végre leállsz az állandó Facebookozással!
A közösségi média nagyon fain dolog, új embereket ismerhetsz meg, a régiekkel tarthatod a kapcsolatot, ráadásul mindezt meglehetősen hatékonyan.
   2015-10-02    Webes varázslatok
Webáruház konverzió növelés. 3.rész
A webáruház üzemeltetőknek szóló 5 részes konverziós sorozat első részében 8 általános, de nagyon hatékony tipp került bemutatásra. A sorozat 2. részében a landoló oldalak kerülnek górcső alá. 3. részében bemutatjuk, hogy hogyan optimalizáljunk egy vagy több termékre.
   2015-07-17    Webes varázslatok
Webáruház konverzió növelés. 1.rész
A konverzió optimalizálás minden egyes weboldalon fontos, de leginkább a webáruházak esetében látható, hogy pár százalékos javulás is komoly profitnövekedést hoz. Milyen eszközökkel lehet a konverziót növelni?
   2015-07-08    Webes varázslatok