Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hogyan reklámozd a borodat?

  •  Tippek
  • 2015-10-14 12:05:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Sokféle borreklám típussal lehet találkozni attól függően, hogy az adott gyártó/borászat kiket is céloz meg termékével. Létezik “márka reklám”, “borstátusz reklám”, “termőhelyi, ökológiai reklám” és “életérzés (feeling) reklám” is.

 

1. Márka reklám

Magát a márkát helyezi a középpontba, vagyis ezt akarja megjegyeztetni. A nagy nevű borászatok ezt használják, de pezsgők esetén is ez a jellemző.

 

2. Borstátusz reklám

Ennél a reklámtípusnál egy adott társadalmi csoporthoz kötődik a bor, és a reklám is erre épül.

 

3. Termőhelyi, ökológiai reklám

A reklámban az adott bor története egészen odáig van visszavezetve, ahol a szőlőt termesztették. A minőség ökológiai szempontok alapján van bemutatva. Az előnye, hogy a ma nagyon divatos egészségtudatosságra lehet építeni ezzel.

 

4. Életérzés (feeling) reklám

A borreklám viszonylag modernebb irányzata. Ebben azt mutatják meg, hogy mindenki hozzájuthat az adott borhoz, mert ez egy életforma, és nem függ a társadalmi státusztól. Emiatt a fogyasztói csoport kiszélesedik.

 

Vagyis:

 

  • Márkareklámnál az a cél, hogy megjegyezzék a márkát. A reklám szerint bizonyos társadalmi csoportokhoz egy bizonyos bor illik.
  • Borstátusz reklámnál a bor fogyasztása kiváltságot sugall.
  • Az ökológiai reklám esetében azt akarják bemutatni, hogy a bor mennyire jó, kellemes vidékről származik.
  • Az életérzés reklámnál nem számítanak már a társadalmi osztályok, az emberek egyenlők, mindenki átélheti azt az élményt, amit a bor nyújt, ehhez csak meg kell azt vásárolni.
  • Az ilyen fajta reklámok persze néha vegyítve, keverve fordulnak elő.

 

Jó borozást kívánunk!

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Így reklámozd a borodat: reklámcsatornák pro és kontra
A bor jóval fregmentáltabb ital a sörhöz és egyéb üdítőitalokhoz képest, emiatt nehézkesebben lehet hozzá jó reklámot csinálni és a jó célcsoportot megtalálni... Mivel online marketingről amúgy is sokszor írunk, most inkább az offline lehetőségek kerülnek górcső alá.
   2015-10-13    Vállalkozz!
Bormarketing: amit feltétlenül tudnod kell róla!
Mi az a bormarketing? A bormarketing a bortudomány és a marketingtudomány speciális mixe. Nem elég a marketing alapjait ismerned hozzá: magával a borral, mint termékkel is jó viszonyt kell ápolnod! A bor nagyon különleges termék, hiszen a fogyasztók, a piacok, a gazdaságtan is nagyon egyedi...
   2015-10-12    Tippek
Bormarketing: 14 célcsoport, akik felé pozícionálhatod magadat!
Ha bort termelsz, vagy forgalmazol, mindenképpen jól kell ismerned a célpiacodat. Ez elvileg magától értetődő lenne, de mégsem az.
   2015-07-24    Vállalkozz!