Így reklámozd a borodat: reklámcsatornák pro és kontra
Milyen fajtái vannak az offline borreklámoknak?
A bor jóval fregmentáltabb ital a sörhöz és egyéb üdítőitalokhoz képest, emiatt nehézkesebben lehet hozzá jó reklámot csinálni és a jó célcsoportot megtalálni...
Mivel online marketingről amúgy is sokszor írunk, most inkább az offline lehetőségek kerülnek górcső alá.
Mivel online marketingről amúgy is sokszor írunk, most inkább az offline lehetőségek kerülnek górcső alá.
Köztéri reklám
- Előnye, hogy sokan észrevehetik, könnyen megjegyezhető és sok fogyasztó láthatja a reklámot.
- Hátránya, hogy nem eléggé célzott a célcsoportot illetően. A nagyobb értékű borokat általában nem köztéren reklámozzák.
Óriásplakát
- Előnye, hogy ez kelti fel legjobban a figyelmet.
- Hátránya, hogy a prémium boroknál nem lehet alkalmazni, inkább pezsgőket reklámoznak így.
Plakát
- Előnye nagyon nincs, esetleg csak az, hogy szembeötlő.
- Hátránya, hogy mérete kicsi a figyelemfelhíváshoz, és nem elég bensőséges borokhoz. A kiskereskedők szokták néha használni.
Média
- Előnye, hogy ha a hatékonyságot nézzük, akkor célzott eszközei vannak. Éppen ezért a borok esetében ez a legjobb hirdetési eszköz.
- Hátránya, hogy költségi magasabbak.
Televízió
- Előnye, hogy sokan nézik, és illik a műsorokhoz és jól lehet vizuálisan megtervezni. Ez a reklámműfaja az átfogóbb termékcsoportoknak, vagy például a pezsgőnek.
- Hátránya, hogy sok ismétlés kell neki, és költséges az elkészítése.
Rádió
- Előnye, hogy ez a legolcsóbb módja a borreklámoknak.
- Hátránya, hogy vizuálisan nem lehet megjeleníteni, kevésbé hatékony, ma már nem nagyon használják (kivétel ez alól a promóciós adás).
Újság
- Előnye, hogy egy bizonyos borhoz is fel lehet használni, és jól lehet rá fókuszálni.
- Hátránya, hogy többszöri képi frissítés kell neki, ismételni is kell.
Magazin
- Előnye, hogy ez jól fókuszálható a célcsoportokhoz. Egész oldalon is megjelenthet, legkedveltebbek a borítóoldalak. Ez a legnépszerűbb borreklámozási forma.
- Hátránya, hogy csak a magazin olvasói a fogyasztói csoport, és ezen túl ezt nem lehet bővíteni.
Szakmédia
- Előnye, hogy a legpontosabb targetálást ez adja. Szakmagazin szokta megjelentetni, de van kereskedelmi és fogyasztói magazin is.
- Hátránya, hogy a fókuszálás nehézkes, illetve a célzással a lehetséges fogyasztók létszáma csökken..
Promóciós anyagok, melyek a termékhez vannak kötve
- Előnyük, hogy stabilizálják a kereskedelmet, kereskedő és termelő egyaránt használja ezeket.
- Hátrányuk, hogy leginkább csak a már ismert boroknál működnek jól.
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Hogyan reklámozd a borodat?
Sokféle borreklám típussal lehet találkozni attól függően, hogy az adott gyártó/borászat kiket is céloz meg termékével. Létezik “márka reklám”, “borstátusz reklám”, “termőhelyi, ökológiai reklám” és “életérzés (feeling) reklám” is.
Sokféle borreklám típussal lehet találkozni attól függően, hogy az adott gyártó/borászat kiket is céloz meg termékével. Létezik “márka reklám”, “borstátusz reklám”, “termőhelyi, ökológiai reklám” és “életérzés (feeling) reklám” is.
2015-10-14
Tippek
Bormarketing: amit feltétlenül tudnod kell róla!
Mi az a bormarketing? A bormarketing a bortudomány és a marketingtudomány speciális mixe. Nem elég a marketing alapjait ismerned hozzá: magával a borral, mint termékkel is jó viszonyt kell ápolnod! A bor nagyon különleges termék, hiszen a fogyasztók, a piacok, a gazdaságtan is nagyon egyedi...
Mi az a bormarketing? A bormarketing a bortudomány és a marketingtudomány speciális mixe. Nem elég a marketing alapjait ismerned hozzá: magával a borral, mint termékkel is jó viszonyt kell ápolnod! A bor nagyon különleges termék, hiszen a fogyasztók, a piacok, a gazdaságtan is nagyon egyedi...
2015-10-12
Tippek
Bormarketing: 14 célcsoport, akik felé pozícionálhatod magadat!
Ha bort termelsz, vagy forgalmazol, mindenképpen jól kell ismerned a célpiacodat. Ez elvileg magától értetődő lenne, de mégsem az.
Ha bort termelsz, vagy forgalmazol, mindenképpen jól kell ismerned a célpiacodat. Ez elvileg magától értetődő lenne, de mégsem az.
2015-07-24
Vállalkozz!