Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Így reklámozd a borodat: reklámcsatornák pro és kontra

  •  Vállalkozz!
  • 2015-10-13 16:30:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Milyen fajtái vannak az offline borreklámoknak?
A bor jóval fregmentáltabb ital a sörhöz és egyéb üdítőitalokhoz képest, emiatt nehézkesebben lehet hozzá jó reklámot csinálni és a jó célcsoportot megtalálni...
Mivel online marketingről amúgy is sokszor írunk, most inkább az offline lehetőségek kerülnek górcső alá.

 

Köztéri reklám

  • Előnye, hogy sokan észrevehetik, könnyen megjegyezhető és sok fogyasztó láthatja a reklámot.
  • Hátránya, hogy nem eléggé célzott a célcsoportot illetően. A nagyobb értékű borokat általában nem köztéren reklámozzák.

 

Óriásplakát

  • Előnye, hogy ez kelti fel legjobban a figyelmet.
  • Hátránya, hogy a prémium boroknál nem lehet alkalmazni, inkább pezsgőket reklámoznak így.

 

Plakát

  • Előnye nagyon nincs, esetleg csak az, hogy szembeötlő.
  • Hátránya, hogy mérete kicsi a figyelemfelhíváshoz, és nem elég bensőséges borokhoz. A kiskereskedők szokták néha használni.

 

Média

  • Előnye, hogy ha a hatékonyságot nézzük, akkor célzott eszközei vannak. Éppen ezért a borok esetében ez a legjobb hirdetési eszköz.
  • Hátránya, hogy költségi magasabbak.

 

Televízió

  • Előnye, hogy sokan nézik, és illik a műsorokhoz és jól lehet vizuálisan megtervezni. Ez a reklámműfaja az átfogóbb termékcsoportoknak, vagy például a pezsgőnek.
  • Hátránya, hogy sok ismétlés kell neki, és költséges az elkészítése.

 

Rádió

  • Előnye, hogy ez a legolcsóbb módja a borreklámoknak.
  • Hátránya, hogy vizuálisan nem lehet megjeleníteni, kevésbé hatékony, ma már nem nagyon használják (kivétel ez alól a promóciós adás).

 

Újság

  • Előnye, hogy egy bizonyos borhoz is fel lehet használni, és jól lehet rá fókuszálni.
  • Hátránya, hogy többszöri képi frissítés kell neki, ismételni is kell.

 

Magazin

  • Előnye, hogy ez jól fókuszálható a célcsoportokhoz. Egész oldalon is megjelenthet, legkedveltebbek a borítóoldalak. Ez a legnépszerűbb borreklámozási forma.
  • Hátránya, hogy csak a magazin olvasói a fogyasztói csoport, és ezen túl ezt nem lehet bővíteni.

 

Szakmédia

  • Előnye, hogy a legpontosabb targetálást ez adja. Szakmagazin szokta megjelentetni, de van kereskedelmi és fogyasztói magazin is.
  • Hátránya, hogy a fókuszálás nehézkes, illetve a célzással a lehetséges fogyasztók létszáma csökken..

 

Promóciós anyagok, melyek a termékhez vannak kötve

  • Előnyük, hogy stabilizálják a kereskedelmet, kereskedő és termelő egyaránt használja ezeket.
  • Hátrányuk, hogy leginkább csak a már ismert boroknál működnek jól.

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

 

Megosztás
Hogyan reklámozd a borodat?
Sokféle borreklám típussal lehet találkozni attól függően, hogy az adott gyártó/borászat kiket is céloz meg termékével. Létezik “márka reklám”, “borstátusz reklám”, “termőhelyi, ökológiai reklám” és “életérzés (feeling) reklám” is.
   2015-10-14    Tippek
Bormarketing: amit feltétlenül tudnod kell róla!
Mi az a bormarketing? A bormarketing a bortudomány és a marketingtudomány speciális mixe. Nem elég a marketing alapjait ismerned hozzá: magával a borral, mint termékkel is jó viszonyt kell ápolnod! A bor nagyon különleges termék, hiszen a fogyasztók, a piacok, a gazdaságtan is nagyon egyedi...
   2015-10-12    Tippek
Bormarketing: 14 célcsoport, akik felé pozícionálhatod magadat!
Ha bort termelsz, vagy forgalmazol, mindenképpen jól kell ismerned a célpiacodat. Ez elvileg magától értetődő lenne, de mégsem az.
   2015-07-24    Vállalkozz!