Humántőke: a siker ezzel indul
Hogyan fejleszthetőek az alkalmazottak?
Az a cégvezetés, amely hosszú távon gondolkodik, figyelemmel követi és rendszeresen fejleszti is a humántőkét, sokkal sikeresebb, mint amelyik nem. Tisztában van vele, hogy vállalkozása megfelelő ütemű fejlődéséhez szükséges az is, hogy a dolgozói
- célorientáltak, kreatívak legyenek,
- meghatározó tényezőnek érezzék magukat a cégen belül,
- képesek legyenek az önálló munkavégzésre,
- buzogjanak a tettvágytól, és mind egymás között,
- mind a külső partnerekkel együtt tudjanak működni.
A humánerő-forrás kohézióját erősíti, ha akár csoport, akár az egyén számára biztosítjuk a segítő jellegű szolgáltatás használatba vételét.
Az egyéni személyiségfejlesztés egyik legeredményesebb módszere az életvezetési tanácsadás, azaz a life coaching.
A life coaching-ról
A life coaching egy olyan módszer, mely a személyiség belső fejlesztését támogatja, és a jelenre összpontosítva a jövő építését segíti elő. A coaching használatával saját magunkkal, valamint a környezetünkkel alakíthatunk ki egy tudatosabb bánásmódot.
A coach egy olyan hozzáértő, profi, támogató beszélgetőtárs, aki segíti az ügyfelét erőforrásainak olyan irányú kihasználásában, mellyel elérheti céljait. A coach ügyfele ilyen segítség mellett képes lesz megtalálni a megoldást, és megtenni az ahhoz szükséges lépéseket.
Bizony, egy cég sikere sokszor múlik a dolgozókon. Ezért fontos figyelni a humántőkére, hiszen egy boldog, kiegyensúlyozott munkavállaló ismeri és birtokolja az erőforrásait, ráadásul kellőképpen motivált is.
Sok sikert Neked!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Itthon kávéval kínálni egy látogatót teljesen magától értetődő, hagyományos, kedves gesztus. A TÁRKI (Társadalomkutatási Intézet) a Nespresso és Lyreco megbízására 2013 végén egy olyan felmérést végzett, ami azt bizonyítja, hogy egy sikeres tárgyaláshoz is szinte elkerülhetetlen...
Milyen módon motiválhatjuk kollégáinkat és dolgozóinkat abban az esetben is, ha fizetésemelésre épp nem telik? Nézzük meg együtt olyan, külföldön már bevált motivációs lehetőségeket, melyeket akár Magyarországon is fontolóra lehetne venniük a kompetens személyeknek.
Negyedszázaddal a vasfüggöny lehullása után válaszút előtt állnak a közép- és kelet-európai családi vállalkozások, mivel kritikus döntéseket kell hozniuk a jövőt illetően. A vállalakozások 40 százaléka tervez tulajdonosválást, miután a vezetők nyugdíjba készülnek az elkövetkezendő...