Így hozhatsz létre közösséget az üzleteddel!
“Elindítottuk a Virgin Records-ot, mellette párhuzamosan támogattunk egy tinédzserek számára létrehozott tanácsadó központot, ahol tanácsokat adtunk nekik például a munkájukhoz, vagy segítettünk nekik leküzdeni a depressziót. Ebből nem származott közvetlenül lemezeladás, de segített abban, hogy átlássuk a célközönség gondjait ebben a képlékeny társadalomban.
Akik tagjai voltak a cégcsoportnak sok ehhez hasonló projektben szereztek tapasztalatot. Megtapasztaltuk, hogy segítségére vagyunk közösségeknek azzal, ha különböző szolgáltatásban részesítjük őket, például felszerelést biztosítottunk zeneiskoláknak.” (Richard Branson)
A te cégednek milyen ötletei vannak?
Van olyan csoportosulás a közeledben, amit lehet támogatni például felszereléssel vagy tanácsadással? Tudnál nekik valami újat mutatni? A csapatod miként tudna ebben részt venni? Havonta néhány óra elfoglaltsággal már komoly változásokat lehet elérni sok személy életében, és hidd el, ez a cégedet is előre fogja vinni!
Van erre precedens bőven….
Egy amerikai cég, amely fagylaltgyártással foglalkozik, minden emberét a helyi lakosok közül vette fel. Erre a kapcsolati tőkére támaszkodva a vállalat kiállt jó ügyek mellett is: például támogatott egy gazdákon segítő egyesületet, és közösségi programokra fordították adózásuk előtti bevételük 7,5 százalékát, ezzel pedig kitűntek a versengő piacból. Sőt, akkor sem hanyagolták el kapcsolataikat, amikor egy nagyobb cég, az Unilever megvásárolta őket.
Van egy egészségügyi klub Dél-Afrikában…
A sowetói székhelyű egyesület segíti a helyieket, hogy egészségesebb életet tudjanak élni. A kormány is támogatta az elképzelésüket, hogy ifjúsági fejlesztői programokat indítsanak, így a fiatalok tanrendjében többször szerepel a testmozgás, és ez fontos, mivel a dél-afrikai iskolák többségében nincs tornaterem.
Egy szegény körülmények között élő gyerekek iskolájában indult a bevezető program: új tornatermet kaptak, szabadidős programokat biztosítottak nekik, és már napokon belül nagyon sok diák kereste fel őket.
Nagyon jók az eredményeik, miközben a diákokat és a tanárokat is fejlesztik, akiknek később lehetőség nyílik arra, hogy klubtaggá váljanak, és másokon is segítsenek…
Haszon…
Az efféle tevékenységnek nem az a célja, hogy azonnal pénzt keressünk vele, bár fagylaltgyártó cég példájából kiindulva ez is előfordulhat.
Mivel kiépítettél egy emberi arcú kapcsolatrendszert, a cég egy közösség középpontjában lesz, és a környezetében elő embereket támogatja. Emiatt a vállalati kultúra megerősödik, jobbá válik az ügyfélkapcsolat, és ez jelenti azt, hogy a vállalkozásod valójában is sikeres!
Nézz szét a környezetedben! Miben tudnál segíteni a csapatoddal?
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Minden cégnél vannak vezetők, akik többé-kevésbé jól végzik a munkájukat. Te viszont célozd meg azt a felső 2 százalékot, akik képesek maradandót alkotni, és a világot is megváltoztatni!
A vállalkozás indításakor a legtöbben két nagy hibát követnek el: az egyik a költségek és bevételek helytelen tervezése, a másik pedig az, hogy nem számolnak a bürokráciával.
Ha épp cégindításon agyalsz, és sikert is szeretnél elérni, az alábbi 10 pontot fogadd meg!