Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Így hozhatsz létre közösséget az üzleteddel!

  •  Tippek
  • 2015-09-15 19:30:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Ma a kis cégek szinte egyetlen célja, hogy túléljenek. A kétségbeesett próbálkozások jó dolgokat is hoztak, például új utak születtek a vevők felkeresésére és a szükségletek kiaknázására. Ez nem más, minthogy helyi közösségeknek adnak bizonyos szolgáltatásokat szívességből, ezáltal épülnek a kapcsolataik. Íme néhány bevált példa!

“Elindítottuk a Virgin Records-ot, mellette párhuzamosan támogattunk egy tinédzserek számára létrehozott tanácsadó központot, ahol tanácsokat adtunk nekik például a munkájukhoz, vagy segítettünk nekik leküzdeni a depressziót. Ebből nem származott közvetlenül lemezeladás, de segített abban, hogy átlássuk a célközönség gondjait ebben a képlékeny társadalomban.

Akik tagjai voltak a cégcsoportnak sok ehhez hasonló projektben szereztek tapasztalatot. Megtapasztaltuk, hogy segítségére vagyunk közösségeknek azzal, ha különböző szolgáltatásban részesítjük őket, például felszerelést biztosítottunk zeneiskoláknak.” (Richard Branson) 

 

A te cégednek milyen ötletei vannak?

Van olyan csoportosulás a közeledben, amit lehet támogatni például felszereléssel vagy tanácsadással? Tudnál nekik valami újat mutatni? A csapatod miként tudna ebben részt venni? Havonta néhány óra elfoglaltsággal már komoly változásokat lehet elérni sok személy életében, és hidd el, ez a cégedet is előre fogja vinni!

Van erre precedens bőven….

Egy amerikai cég, amely fagylaltgyártással foglalkozik, minden emberét a helyi lakosok közül vette fel. Erre a kapcsolati tőkére támaszkodva a vállalat kiállt jó ügyek mellett is: például támogatott egy gazdákon segítő egyesületet, és közösségi programokra fordították adózásuk előtti bevételük 7,5 százalékát, ezzel pedig kitűntek a versengő piacból. Sőt, akkor sem hanyagolták el kapcsolataikat, amikor egy nagyobb cég, az Unilever megvásárolta őket.

 

Van egy egészségügyi klub Dél-Afrikában…

A sowetói székhelyű egyesület segíti a helyieket, hogy egészségesebb életet tudjanak élni. A kormány is támogatta az elképzelésüket, hogy ifjúsági fejlesztői programokat indítsanak, így a fiatalok tanrendjében többször szerepel a testmozgás, és ez fontos, mivel a dél-afrikai iskolák többségében nincs tornaterem.

Egy szegény körülmények között élő gyerekek iskolájában indult a bevezető program: új tornatermet kaptak, szabadidős programokat biztosítottak nekik, és már napokon belül nagyon sok diák kereste fel őket.

Nagyon jók az eredményeik, miközben a diákokat és a tanárokat is fejlesztik, akiknek később lehetőség nyílik arra, hogy klubtaggá váljanak, és másokon is segítsenek…

 

Haszon…

Az efféle tevékenységnek nem az a célja, hogy azonnal pénzt keressünk vele, bár fagylaltgyártó cég példájából kiindulva ez is előfordulhat.

Mivel kiépítettél egy emberi arcú kapcsolatrendszert, a cég egy közösség középpontjában lesz, és a környezetében elő embereket támogatja. Emiatt a vállalati kultúra megerősödik, jobbá válik az ügyfélkapcsolat, és ez jelenti azt, hogy a vállalkozásod valójában is sikeres!

 

Nézz szét a környezetedben! Miben tudnál segíteni a csapatoddal?

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
3 Praktikus tanács, hogyan válhatsz innovatív vezetővé
Minden cégnél vannak vezetők, akik többé-kevésbé jól végzik a munkájukat. Te viszont célozd meg azt a felső 2 százalékot, akik képesek maradandót alkotni, és a világot is megváltoztatni!
   2015-11-26    Vállalkozz!
Vállalkozás indítás: tippek, hogy ne süllyedj el, mint egy lyukas fenekű csónak!
A vállalkozás indításakor a legtöbben két nagy hibát követnek el: az egyik a költségek és bevételek helytelen tervezése, a másik pedig az, hogy nem számolnak a bürokráciával.
   2015-06-30    Vállalkozz!
10 szuper tipp sikeres vállalkozás indításához
Ha épp cégindításon agyalsz, és sikert is szeretnél elérni, az alábbi 10 pontot fogadd meg!
   2015-06-10    Vállalkozz!