Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Konverzió növelés

  •  Webes varázslatok
  • 2015-10-16 09:25:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Ez a cikk azoknak lesz igazán hasznos, akiknek van működő weboldaluk, céges blogjuk, a közösségi jelenlétük is aktív, sok látogatót szereznek napi szinten is (ha ezek nincsenek meg, még mindig ott van az Adwords hirdetési lehetőség a látogatók tereléséhez).

 

Mi az a konverzió optimalizálás?

 

  • Elemezni kell a céloldalt/céloldalakat és mérni kell a konverziót.
  • Különböző kampányokat kell felépíteni és ezek hatékonyságát össze kell mérni.
  • A pozitív eredménnyel járó változtatásokat meg kell hagyni.
  • Folyamatosan csiszolgatni kell, amíg tökéletes nem lesz.

 

Amikor ezeken valaki végigmegy, állandóan szembekerül különféle döntési helyzettel. Ezektől félni nem szabad, hiszen a változtatások fogják a tökéletes eredményt meghozni.

 

Mi az a konverzió?

A konverzió egy olyan célkitűzés, amitől a weboldalad létezése értelmet nyer. Ha webshopod van, akkor konverziónak tekintheted ezeket is:

 

  • bármiféle vásárlást,
  • az “A” termék megvásárlását,
  • az “A” termék mellé a “B” termék megvásárlását,
  • az “A” termékhez a vevő kér 5 éves garancia kiegészítést.

 

De konverzió lehet akár egy árajánlatkérés: 1 árajánlatkérő jelent 1 konverziót, mert ebből tudsz százalékos eredményt kapni: “Ha 100 látogatóból 20 kér árajánlatot, akkor ez 20%-os konverziót jelent.”

 

A konverzió robbanásszerű javulását tudod elérni egy hatékony landing page segítségével.

 

Éppen ezért ne az legyen a célod első lépésben, hogy miként legyen több látogatód (ez a nehezebb), hanem hogy a meglévő látogatóidból miként konvertálj több vevőt (ez a könnyebb).

 

Pár tipp ehhez:

 

  • A céloldaladat ne zsúfold túl: mérd meg a mostani konverziót, majd töröld a céloldalon a feleslegesnek tűnő elemeket (csak a lényeg maradjon meg), majd ismét mérd meg a konverziót a következő napokban.
  • Használj izgalmas színeket! Az “akció” részeket (“megrendelem“, “feliratkozom“, hírlevél űrlap, stb.) emeld ki a háttérből. Ez azt is jelenti, hogy maga a szöveges rész legyen fekete-fehér.
  • Ha gombokat használsz, azok valóban gombnak nézzenek ki, és úgy is viselkedjenek, illetve legyen a sarkuk lekerekítve.

 

A mikro és a makro konverzió

Minden egyes konverzió makro konverziók sorozatából áll össze. 

 

Hírlevél feliratkozás esetén ez így néz ki:

 

  • Megérkezik egy látogató az oldaladra.
  • Meglátja a számára létrehozott csalit (ingyenes ebook/podcast, kupon, ajándék).
  • Eldönti, hogy a felkínált csaliért cserébe megadja-e az email címét.
  • Kitölti a szükséges mezőket.
  • Rákattint a “Letöltöm“, “Megrendelem“, “Kérem az Ajándékot” gombra.

 

Ez azért nagyon jó, mert így lépésenként is képes vagy arra, hogy a konverziót javítsd. Változtathatod a gomb feliratát és színét, a szövegeket, variálhatod a csalik mennyiségét, típusát.

 

Konverzió alapú marketing kampányok

A konverzió mérése nem kerül semmibe: a Google Analytics rendszerén belül ingyen lehet beállítani a konverziómérést, követést. Aki ezek után sem akarja használni, annak igazából nem is fontos a konverzió….

 

A konverzióméréssel spórolhatunk!

Mivel minden egyes reklámkampányt követni tudsz a konverziómérés segítségével, így meghatározhatod a költséghatékony, és a pazarló reklámkiadásokat.

 

Reklámköltség optimalizálás

 

  • A fent említett konverziómérő kódot építsd be az oldaladba.
  • Kezd el a reklámkapmányt.
  • Várj meg 100 konverziót.
  • Nézd meg, hogy melyik marketingcsatornák voltak eredménytelenek.
  • A jól teljesítő marketingcsatornákat erősítsd, ezekre csoportosítsd a forrásaidat.

 

Landing page optimalizálás

Az Onbounce.com oldal remek lehetőség a kezdőknek és profiknak is:

 

  • saját domainnév alatt rakható össze vérprofi landing page,
  • a rendszert össze lehet kötni email rendszerekkel, CRM szoftverekkel.
  • lehetőséget biztosít több verzió elkészítésére is, amelyeket felváltva jelenít meg a látogatóknak, így látod, melyik teljesít a legjobban.
  • több domainhoz készíthetsz több oldalt is.

 

Vizuális optimalizálás

A Visualwebsiteoptimizer.com könnyen kiismerhető tesztrendszer. Multiteszteket készíthetsz, és ha egyszerre több elemet változtatsz meg az oldalon, akkor láthatod, hogy melyik változtatás mekkora növekedést, vagy csökkenést hoz.

Ezt használja többek közt a Gropun, a GE, a Microsoft, a WWF, a Nero és az AMD is a maximális hatékonyság eléréséhez.

 

Sikeres konverziót kívánunk!

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Hogyan vegyük rá a látogatókat az azonnali vásárlásra: 5 gyors tipp
Mutatunk 5 egyszerű módszert az ajánlatunk hatékonyságának a növelésére, mellyel akár 100-200 százalékkal is nőhet a termék oldalunk hatékonysága!
   2015-10-20    Webes varázslatok
Webáruház teszt: az ingyenes házhozszállítás jelentősége
Milyen hatása van az ingyenes házhoz szállítás bevezetésének, avagy mennyire érdemes azt hangsúlyozni?
   2015-09-23    Webes varázslatok
Olcsóbb internetes vevőszerzés 2. rész
A látogatottság növelés se nem drága, se nem bonyolult, csak ismernünk kell a működését! Sorozatunk e részében bemutatjuk a leghatékonyabb módszereket, melyekkel egy átlagos, korlátozott költségvetéssel rendelkező vállalkozás is látogatók százait, sőt ezreit vonzhatja webáruházára....
   2015-08-25    Webes varázslatok