Konverzió növelés
Mi az a konverzió optimalizálás?
- Elemezni kell a céloldalt/céloldalakat és mérni kell a konverziót.
- Különböző kampányokat kell felépíteni és ezek hatékonyságát össze kell mérni.
- A pozitív eredménnyel járó változtatásokat meg kell hagyni.
- Folyamatosan csiszolgatni kell, amíg tökéletes nem lesz.
Amikor ezeken valaki végigmegy, állandóan szembekerül különféle döntési helyzettel. Ezektől félni nem szabad, hiszen a változtatások fogják a tökéletes eredményt meghozni.
Mi az a konverzió?
A konverzió egy olyan célkitűzés, amitől a weboldalad létezése értelmet nyer. Ha webshopod van, akkor konverziónak tekintheted ezeket is:
- bármiféle vásárlást,
- az “A” termék megvásárlását,
- az “A” termék mellé a “B” termék megvásárlását,
- az “A” termékhez a vevő kér 5 éves garancia kiegészítést.
De konverzió lehet akár egy árajánlatkérés: 1 árajánlatkérő jelent 1 konverziót, mert ebből tudsz százalékos eredményt kapni: “Ha 100 látogatóból 20 kér árajánlatot, akkor ez 20%-os konverziót jelent.”
A konverzió robbanásszerű javulását tudod elérni egy hatékony landing page segítségével.
Éppen ezért ne az legyen a célod első lépésben, hogy miként legyen több látogatód (ez a nehezebb), hanem hogy a meglévő látogatóidból miként konvertálj több vevőt (ez a könnyebb).
Pár tipp ehhez:
- A céloldaladat ne zsúfold túl: mérd meg a mostani konverziót, majd töröld a céloldalon a feleslegesnek tűnő elemeket (csak a lényeg maradjon meg), majd ismét mérd meg a konverziót a következő napokban.
- Használj izgalmas színeket! Az “akció” részeket (“megrendelem“, “feliratkozom“, hírlevél űrlap, stb.) emeld ki a háttérből. Ez azt is jelenti, hogy maga a szöveges rész legyen fekete-fehér.
- Ha gombokat használsz, azok valóban gombnak nézzenek ki, és úgy is viselkedjenek, illetve legyen a sarkuk lekerekítve.
A mikro és a makro konverzió
Minden egyes konverzió makro konverziók sorozatából áll össze.
Hírlevél feliratkozás esetén ez így néz ki:
- Megérkezik egy látogató az oldaladra.
- Meglátja a számára létrehozott csalit (ingyenes ebook/podcast, kupon, ajándék).
- Eldönti, hogy a felkínált csaliért cserébe megadja-e az email címét.
- Kitölti a szükséges mezőket.
- Rákattint a “Letöltöm“, “Megrendelem“, “Kérem az Ajándékot” gombra.
Ez azért nagyon jó, mert így lépésenként is képes vagy arra, hogy a konverziót javítsd. Változtathatod a gomb feliratát és színét, a szövegeket, variálhatod a csalik mennyiségét, típusát.
Konverzió alapú marketing kampányok
A konverzió mérése nem kerül semmibe: a Google Analytics rendszerén belül ingyen lehet beállítani a konverziómérést, követést. Aki ezek után sem akarja használni, annak igazából nem is fontos a konverzió….
A konverzióméréssel spórolhatunk!
Mivel minden egyes reklámkampányt követni tudsz a konverziómérés segítségével, így meghatározhatod a költséghatékony, és a pazarló reklámkiadásokat.
Reklámköltség optimalizálás
- A fent említett konverziómérő kódot építsd be az oldaladba.
- Kezd el a reklámkapmányt.
- Várj meg 100 konverziót.
- Nézd meg, hogy melyik marketingcsatornák voltak eredménytelenek.
- A jól teljesítő marketingcsatornákat erősítsd, ezekre csoportosítsd a forrásaidat.
Landing page optimalizálás
Az Onbounce.com oldal remek lehetőség a kezdőknek és profiknak is:
- saját domainnév alatt rakható össze vérprofi landing page,
- a rendszert össze lehet kötni email rendszerekkel, CRM szoftverekkel.
- lehetőséget biztosít több verzió elkészítésére is, amelyeket felváltva jelenít meg a látogatóknak, így látod, melyik teljesít a legjobban.
- több domainhoz készíthetsz több oldalt is.
Vizuális optimalizálás
A Visualwebsiteoptimizer.com könnyen kiismerhető tesztrendszer. Multiteszteket készíthetsz, és ha egyszerre több elemet változtatsz meg az oldalon, akkor láthatod, hogy melyik változtatás mekkora növekedést, vagy csökkenést hoz.
Ezt használja többek közt a Gropun, a GE, a Microsoft, a WWF, a Nero és az AMD is a maximális hatékonyság eléréséhez.
Sikeres konverziót kívánunk!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Mutatunk 5 egyszerű módszert az ajánlatunk hatékonyságának a növelésére, mellyel akár 100-200 százalékkal is nőhet a termék oldalunk hatékonysága!
Milyen hatása van az ingyenes házhoz szállítás bevezetésének, avagy mennyire érdemes azt hangsúlyozni?
A látogatottság növelés se nem drága, se nem bonyolult, csak ismernünk kell a működését! Sorozatunk e részében bemutatjuk a leghatékonyabb módszereket, melyekkel egy átlagos, korlátozott költségvetéssel rendelkező vállalkozás is látogatók százait, sőt ezreit vonzhatja webáruházára....