Közösségi média: a felnőttek bedőlnek neki, a tinik már nem
Aki viszont erre nem lát rá, az elhisz mindent, mert ha a közösségi oldalakon valami sokszor megjelenik, akkor az biztosan igaz is.
A sok kritika ellenére mára az egyik legfontosabb információforrás lett a közösségi oldalakon található számtalan komment, és poszt.
A kommentáradat miatt néhány weboldal el is vesztette hitelességét (mint például a TripAdvisor, vagy a Yelp, akik szállás - és gasztronómiai helyekkel foglalkozó weboldalak voltak), mert kiderült, hogy a pozitív hozzászólások, jó vélemények nagy része mögött valójában maguk szállodák, vendéglátóhelyek által megfizetett bérkommentelők álltak.
Mégis hatékony
Sok felhasználó a neten olvasható vélemények által ítéli meg, hogy felkeres-e egy adott helyet vagy sem, és a legtöbbször a vélemények által rendelünk is meg egy terméket, vagy éppen mondunk vissza egy szolgáltatást.
Magyar viszonylatban leginkább az e-kereskedelemmel kapcsolatban terjedt el a nagy véleménynyilvánítási láz.
Egyfelől a szolgáltatók aktív buzdítására, másfelől akármilyen hihetetlenül hangzik is, sok felhasználó önként teszi meg azt (Facebook, Blog, Gyakorikérdések), hogy elmondja vásárlási és terméktapasztalatait.
A vélemény igenis fontos
Megnézhetjük nyugodtan a Teszvesz, vagy a Vatera értékelési rendszerét, hiszen itt könnyen megtapasztalható az a fajta nyomás, amivel szinte kikényszerítik a felhasználóiktól az értékeléseket.
Itthon azért még nincs annyira elegünk belőle
A közösségi média láz még nem érte el azt a szintet itthon, amin az amerikaiak lassan már túlesnek. Valószínűleg még több évnek kell eltelnie ahhoz, hogy egy átlagos, közösségi oldalt használó személy objektív véleményt tudjon alkotni.
Ezzel együtt a magyar felhasználók között már jelen van egy igen kritikus korosztály, akiket nagyon nehéz irányított élménymegosztásra „kényszeríteni”, illetve a vélemények alapján nehéz őket meggyőzni: Ez a csoport mai tinédzserek.
Ők már annyi mindennel találkozhatnak az interneten, hogy a felét sem hiszik el a reklámoknak, a túl jónak ígérkező dolgokat is annak ellenére gyanúsan méregetik, hogy esetleg valóban jó termékről, szolgáltatásról lehet szó.
A közösségi véleménymegosztás emiatt kétoldalú: minden terméknek meg kell találni a helyes utat, hogy a róla készült posztolások, hozzászólások mindig a természetességet tükrözzék.
Te mindent elhiszel?
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Az internetes bolt nagyon leegyszerűsítve gyakorlatilag egy házhoz-szállító szolgálat, éppen ezért a logisztika igen nagy jelentőséggel bír az elektronikus kereskedelemben, és minden sikeres internetes boltra jellemző az igen kiforrott és hatékony logisztikai rendszer.
Gmail. Éppen befejezed egy fontos email írását, rákattintasz a “Küldés” gombra. És csak ezek után jössz rá, hogy benne maradt valami, aminek nem kellett volna! és bár sokan nem tudják, de még korán sincs vége a világnak, ha előrelátó voltál...
Avagy hogyan tudunk hatékony "virtuális eladókat" alkalmazni a látogatók vásárlásra való ösztönzésére és így a bevételek növelésére? Egy remek módszer arra, hogy hogyan is csináljunk a látogatókból vásárlókat.