Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Közösségi média: a felnőttek bedőlnek neki, a tinik már nem

  •  Webes varázslatok
  • 2015-09-16 09:40:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Sokszor derült már ki, hogy a közösségi médiában megjelentetett “pártatlan”, “egyéni” hozzászólások, kommentek mögött valójában különböző cégek, szervezetek profitszerző érdekei álltak. Ennek ellenére még mindig jól működik a közösségek által gerjesztett pozitív és negatív véleményalkotás.

 

Aki viszont erre nem lát rá, az elhisz mindent, mert ha a közösségi oldalakon valami sokszor megjelenik, akkor az biztosan igaz is.

A sok kritika ellenére mára az egyik legfontosabb információforrás lett a közösségi oldalakon található számtalan komment, és poszt.

A kommentáradat miatt néhány weboldal el is vesztette hitelességét (mint például a TripAdvisor, vagy a Yelp, akik szállás - és gasztronómiai helyekkel foglalkozó weboldalak voltak), mert kiderült, hogy a pozitív hozzászólások, jó vélemények nagy része mögött valójában maguk szállodák, vendéglátóhelyek által megfizetett bérkommentelők álltak.

 

Mégis hatékony

Sok felhasználó a neten olvasható vélemények által ítéli meg, hogy felkeres-e egy adott helyet vagy sem, és a legtöbbször a vélemények által rendelünk is meg egy terméket, vagy éppen mondunk vissza egy szolgáltatást.

Magyar viszonylatban leginkább az e-kereskedelemmel kapcsolatban terjedt el a nagy véleménynyilvánítási láz.

Egyfelől a szolgáltatók aktív buzdítására, másfelől akármilyen hihetetlenül hangzik is, sok felhasználó önként teszi meg azt (Facebook, Blog, Gyakorikérdések), hogy elmondja vásárlási és terméktapasztalatait.

 

A vélemény igenis fontos

Megnézhetjük nyugodtan a Teszvesz, vagy a Vatera értékelési rendszerét, hiszen itt könnyen  megtapasztalható az a fajta nyomás, amivel szinte kikényszerítik a felhasználóiktól az értékeléseket.

 

Itthon azért még nincs annyira elegünk belőle

A közösségi média láz még nem érte el azt a szintet itthon, amin az amerikaiak lassan már túlesnek. Valószínűleg még több évnek kell eltelnie ahhoz, hogy egy átlagos, közösségi oldalt használó személy objektív véleményt tudjon alkotni.

Ezzel együtt a magyar felhasználók között már jelen van egy igen kritikus korosztály, akiket nagyon nehéz irányított élménymegosztásra „kényszeríteni”, illetve a vélemények alapján nehéz őket meggyőzni: Ez a csoport mai tinédzserek.

Ők már annyi mindennel találkozhatnak az interneten, hogy a felét sem hiszik el a reklámoknak, a túl jónak ígérkező dolgokat is annak ellenére gyanúsan méregetik, hogy esetleg valóban jó termékről, szolgáltatásról lehet szó.

A közösségi véleménymegosztás emiatt kétoldalú: minden terméknek meg kell találni a helyes utat, hogy a róla készült posztolások, hozzászólások mindig a természetességet tükrözzék.

 

Te mindent elhiszel?

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Logisztika az e-kereskedelemben
Az internetes bolt nagyon leegyszerűsítve gyakorlatilag egy házhoz-szállító szolgálat, éppen ezért a logisztika igen nagy jelentőséggel bír az elektronikus kereskedelemben, és minden sikeres internetes boltra jellemző az igen kiforrott és hatékony logisztikai rendszer.
   2015-09-17    Webes varázslatok
Tudtad? Így tudod gyorsan visszavonni az elküldött emaileket Gmail-ben!
Gmail. Éppen befejezed egy fontos email írását, rákattintasz a “Küldés” gombra. És csak ezek után jössz rá, hogy benne maradt valami, aminek nem kellett volna! és bár sokan nem tudják, de még korán sincs vége a világnak, ha előrelátó voltál...
   2015-09-15    Webes varázslatok
Látogatóból vásárlót: virtuális eladók tesztje
Avagy hogyan tudunk hatékony "virtuális eladókat" alkalmazni a látogatók vásárlásra való ösztönzésére és így a bevételek növelésére? Egy remek módszer arra, hogy hogyan is csináljunk a látogatókból vásárlókat.
   2015-09-10    Webes varázslatok