Logisztika az e-kereskedelemben
A logisztika céljai között tartják számon a termelés és az értékesítés támogatását, az értéknövelt szolgáltatások biztosítását, ill. a vevőkiszolgálás színvonalának folyamatos javítását.
A 9M-elv
Ez az elv a logisztika feladatát, küldetését határozza meg. A felsorolt tényezők egyforma súllyal esnek latba, amikor a 9M-elv a logisztika feladataként azt határozza meg, hogy:
- a megfelelő információ
- a megfelelő anyag
- a megfelelő energia
- a megfelelő személyek jussanak el
- a megfelelő mennyiségben
- a megfelelő minőségben
- a megfelelő időpontban
- a megfelelő helyre
- a megfelelő költséggel.
A logisztika az ellátási lánc teljes hosszában biztosítja az optimális árutovábbítást, az áruk fizikai mozgatását és az ezzel összefüggő információáramlás összekapcsolását, a raktárkészlet hatékonyabb kezelését.
A logisztika jelen van a termék teljes életciklusa során: a termék megtervezésétől, a szükséges alapanyagok beszerzésén, a gyártáson át, egészen a termék leszállításáig. A logisztika a termék fizikai mozgatásához kapcsolódó tevékenységeket, illetve azok összehangolását jelenti. Idetartozik a csomagolás, raktározás, készletgazdálkodás, a választék kialakítása és a szállítás.
A választék kialakítása
A fogyasztók a termékek minél nagyobb választékát részesítik előnyben. A gyártók viszont csak akkor képesek hatékonyan működni, ha a termékek szűk körét nagy mennyiségben állítják elő.
Az elektronikus kereskedelemben is megjelenik a különböző gyártók termékeinek aggregálása a minél nagyobb választék kialakítása érdekében. A választék kialakításának tradicionális módja a Neten, amikor az értékesítési rendszerben közreműködő közvetítő egyetlen Web-oldalon, az egy termékkategóriába tartozó termékek rendkívül széles körét kínálja különböző gyártóktól.
Raktározás és készletgazdálkodás
Az elektronikus kereskedelemben az egyik legjelentősebb logisztikai problémát a termék megfelelő időben történő leszállításához, illetőleg az alacsony készletekhez fűződő ellentétes érdekek összehangolása jelenti.
Ezt a funkciót az elektronikus kereskedelemben a fizikai termékek körében rendszerint az értékesítési rendszerben közreműködő logisztikai cégek látják el, amelyek a raktározás és készletgazdálkodás mellett gyakran a termék csomagolására, adjusztálására, a rendelési folyamat lebonyolítására, a termék útjának nyomon követésére és a vásárlók tájékoztatására, vagyis az ügyfélkapcsolatok menedzselésére is vállalkoznak.
Ha kérdésed van, keress minket!
WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880
Itt egy négy pontos lista azokról a leggyakoribb hibákról, melyek rövid úton sikertelenségre ítélik akár a "vadi új" webáruházát is.
Sokszor derült már ki, hogy a közösségi médiában megjelentetett “pártatlan”, “egyéni” hozzászólások, kommentek mögött valójában különböző cégek, szervezetek profitszerző érdekei álltak. Ennek ellenére még mindig jól működik a közösségek által gerjesztett pozitív...
Gmail. Éppen befejezed egy fontos email írását, rákattintasz a “Küldés” gombra. És csak ezek után jössz rá, hogy benne maradt valami, aminek nem kellett volna! és bár sokan nem tudják, de még korán sincs vége a világnak, ha előrelátó voltál...