Mi változott és mi nem változott a fogyasztói magatartásban?
Az elmúlt 15 év során olyan adatbázis született meg a TGI számára, melyből számos fogyasztói magatartásváltozást vagy nem változást lehet kiolvasni. Magyarországon először 1998-ban adtak ki ilyen jellegű kutatás eredményeit, érdemes egy gyors pillantást vetni arra, hogy nálunk mi változott és mi nem!
- 1998-ban az emberek 15 százalékának volt mobiltelefonja, ma ez az arány 90 százalékot mutat a lakosság körében.
- Induláskor a lakosság 2 százaléka rendelkezett otthonában internetkapcsolattal, ma 57 százalékos ez az arány.
- Régen a Tesco-t csak minden tizedik ember használta, ma minden második.
- A CBA is szerepelt a régi felmérésekben és az újakban is. Ezt a bolthálózatot régen minden ötödik háztartás használta, ma minden harmadik.
- Az elmúlt évek demográfiai eredményeiből egy nagy változás alakult ki a felmérési eredmények alapján: nőtt a 30-44 év korosztályban az egyedülállók aránya.
- Változtak a tévénézési szokásaink is. Régen a venezuelai szappanoperák voltak a kedvencek, ma már inkább a tudományos-krimis sorozatokat nézik szívesebben a nézők.
- Ami NEM VÁLTOZOTT: az a feleség-anya szerepe a családban és a karriertörténetben. Még most is a legnépszerűbb az az elgondolás, miszerint a feleségnek, anyának otthon van a helye.
- Szintén NEM VÁLTOZOTT az, hogy a magyarok nem engedhetik meg magunknak a nyaralást. Régen is kevesen voltak azok, akik elutaztak nyaralni, most sincs másként.
Ha valamit kihagytunk, írd meg Nekünk!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
A sikeres nők 4 titka!
A világban ma nem túl sok felsővezetői pozícióban lévő nőt találsz: az arányuk 30% alatt van. Ezen kívül talán ha 20 olyan szupersikeres nő van a világ országaiban, akik miniszterelnöki, vagy államfői pozíciót töltenek be.
A világban ma nem túl sok felsővezetői pozícióban lévő nőt találsz: az arányuk 30% alatt van. Ezen kívül talán ha 20 olyan szupersikeres nő van a világ országaiban, akik miniszterelnöki, vagy államfői pozíciót töltenek be.
2015-06-12
Lifestyle
Hogyan vigyük sikerre vállalkozásunkat?
A kis- és közepes vállalkozások adják a gazdaság gerincét, miközben az emberek egyrészt kezdik felismerni fontosságukat, másrészt egyre inkább vonzóvá válnak azok az értékek, melyek miatt megéri vállalkozást alapítani.
A kis- és közepes vállalkozások adják a gazdaság gerincét, miközben az emberek egyrészt kezdik felismerni fontosságukat, másrészt egyre inkább vonzóvá válnak azok az értékek, melyek miatt megéri vállalkozást alapítani.
2015-01-07
Lifestyle
A vállalkozás lehet a válasz a Karrier vagy család dilemmára?
A Forbes gazdasági magazin novemberi számában megjelent a 33 leggazdagabb magyar listája, amiről hiányoznak a nők.
A Forbes gazdasági magazin novemberi számában megjelent a 33 leggazdagabb magyar listája, amiről hiányoznak a nők.
2014-11-13
Lifestyle