Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Pályázatot nyertél? Most lesz igazán sok dolgod! 3.rész

  •  Pályázz!
  • 2015-06-25 10:10:00
  • Gajdos Attila
A harmadik részben továbbra is Gajdos Attila szakértő válaszol a TÁMOP 2.3.6.B – Vállalkozz Itthon!- Fiatalok vállalkozóvá válásához kapcsolódó kérdésekre!

 

1. Időközi kifizetési kérelemnél Elszámolási időszak vége és Kiegyenlítés dátuma lehet azonos a projekt záró dátumával?

Válasz: Időközi kifizetési kérelemnél nem célszerű az elszámolási időszak végének a projekt záró dátumát megadni, mert akkor mit adunk meg a záró kifizetésnél? A rendszer figyeli, hogy az első, vagy előző kifizetési kérelemnél milyen dátumot adtunk meg záró dátumnak, és csak az ott megadott dátumot követő nap lehet a következő kifizetési kérelem kezdő napja.

 

2. A pályázati pénzből vett eszközöket ugye fel kell matricázni? Pontosan mit is kell ráírni?

Válasz: A projekt azonosítószámát mindenképpen rá kell írni. Ezen kívül érdemes egy tárgyi-eszköz kimutatást készíteni (excelben), amely szerint az eszközök kapnak egy sorszámot, és a sorszámok is rákerülnek az eszközökre. Érdemes a könyvelővel is egyeztetni, mert ha tárgyi eszközkarton készül egy eszközről, akkor az alapján is megkülönböztethető a beszerzett eszköz.

 

3. Milyen tapasztalataitok voltak/vannak azzal kapcsolatban, ha egyes költségek átcsúsztak más hónapra az üzleti tervben megadottakhoz képest? Mekkora tragédia ha nem adott hónapban keletkezett a költség, mint amit előzőekben megadtam?

Válasz: Tapasztalatok alapján nem probléma, ha átcsúszik 1-1 költség egy következő hónapra, negyedévre, félévre. A Közreműködő Szervezet kéri a Kedvezményezettet, hogy frissítse az erre készült táblázatot a ténylegesen felmerült időpontra vonatkozóan és küldje meg részére. Az ilyenfajta eltérésből még nem volt probléma.

 

4. Projektzárás után mi a legvégső határidő az utolsó kifizetési kérelemre és a záró beszámolóra?

Válasz: A fizikai projektzárás után 60 nap áll rendelkezésre a számlák és bér kiegyenlítésére, majd azt követően 30 nap múlva kell a záró kifizetési kérelmet benyújtani. A fizikai zárástól számítva tehát 90 napon belül kell a záró kifizetési kérelmet benyújtani.

 

5. Elkülönített számlát mikor lehet megszűntetni?

Válasz: Ha a záró kifizetési kérelem elfogadásra kerül, és az utolsó támogatás is megérkezik a számlára, utána megszüntethető. A Közreműködő Szervezetnek a megszüntetés után be kell nyújtani egy változás-bejelentést, hogy az alszámla megszűnt, és be kell jelenteni egy életben lévő számlát (pl a cég főszámláját).

 

+1. Sajtóközleményt hova kell feltölteni?

Válasz: Elsődlegesen a sajtóban (online sajtó) kell megjeleníteni, és a megjelenéseket is össze kell gyűjteni.

Ezen kívül a sajtóközleményt fel kell tenni a cég honlapjára, a térképtérre, a (záró) kifizetési kérelemben csatolni kell, a Közreműködő Szervezetnek emailben kell megküldeni

 

Gajdos Attila

e-mail: info@sikerespalyazatiras.hu

Megosztás
Figyelem! Pályázathoz kapcsolódó sajtóközlemény minta
Sokaknak nehézséget okozhat a sajtóközlemény elkészítése a TÁMOP-2.3.6 pályázathoz kapcsolódóan
   2015-06-23    Pályázz!
Pályázatot nyertél? Most lesz igazán sok dolgod! 2.rész
A második részben továbbra is Gajdos Attila szakértő válaszol a TÁMOP 2.3.6.B – Vállalkozz Itthon!- Fiatalok vállalkozóvá válásához kapcsolódó kérdésekre
   2015-06-15    Pályázz!
Pályázatot nyertél? Most lesz igazán sok dolgod!
Megérkezik a nyertes pályázati értesítő, jöhet az ünneplés? Koránt sem! Ilyenkor szembesülünk azzal, hogy a pályázatíró hátradőlve magára hagyott minket és ott állunk tanácstalanul, nem tudjuk mi a feladatunk, hogyan jutunk pénzügyi forráshoz.
   2015-06-11    Pályázz!