Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Stratégiai alapcélok

  •  Vállalkozz!
  • 2015-12-17 19:10:00
  • Gál Andrea
A vállalkozás alapvető célja az üzleti haszon maximalizálása, amelynek eléréséhez a valóságra épített stratégiai tervezés ad támogatást. A stratégiaalkotás igazi kreatív folyamat, magában foglalja a cég jövőjére vonatkozó célok kitűzését, és a célokhoz vezető utat, eszközöket és módokat.

 

Mivel a vállalkozás folyamatosan és dinamikusan változó körülmények közé lép be, csak az a stratégia vezethet célhoz, amelyet a vállalkozó az alkalmazottakkal közösen formál, fejleszt.  Az együtt gondolkodás lehetővé teszi a stratégiai gondolkodás és az operatív cselekvés egységét.

 

A tervezés világos célok mentén halad. Döntési elve: a legnagyobb hatékonyság. Figyelembe kell azt is venni, hogy a cég megfelelő módon illeszkedjen a környezetébe.

 

Alapkérdések:

 

  • Mi a vállalkozás alapgondolata? Mivel akar foglalkozni, és mely területen? Milyen a megcélzott vásárlói kör?
  • Milyen képességekkel kell rendelkezni ahhoz, hogy versenyhelyzetben képes legyen sikeresen helyt állni?
  • Mit képes a vevőinek nyújtani?
  • Milyen terméket, szolgáltatást kíván nyújtani, kiknek, és ezek milyen feladatokat rónak a vállalkozásra?

 

A legfőbb célok ezen kérdésekre adott válaszok lesznek.

 

A stratégiánk buktatóiról se feledkezzünk el! És melyek ezek?

A tisztán logikai alapon felépített stratégia ritkán sikeres. A tervezésben fontos szerepe van a megérzésnek, intuíciónak - nem csak a nőknek van megérzéseJ -, valamint a tervezés folyamatában részt vevők egymásra hatásának (integráció). Szükség lehet szakember bevonására is.

 

Célszerű egyszerre több változatot fejleszteni, és ezeket vázlatosan kezelni.

 

A változatok kiértékelése fontos feladat a döntés meghozásához. Olyan kritériumok alapján kell dolgozni, hogy azok a stratégia alapkérdéseire adjanak választ. Fontos, hogy egy-egy tényező ne fedje el a többit, azaz ne uralkodjon el egyik sem még a meghozandó elhatározást megelőlegezve.

 

A változatok értékelése:

 

  • Kellő előnyt jelen-e a vállalkozás a versenytársakkal szemben?
  • A terv alkalmazása javítja-e az eredményességet?
  • Segíti-e az erőforrásokkal történő gazdálkodást?
  • A felismert erősségekre épít-e?
  • Kihasználja-e a felismert lehetőségeket?
  • Összhang van-e a végrehajtáshoz szükséges erőforrások és a bevethető erőforrások között? Van-e képesség a terv finanszírozására?
  • Megnyerhetők-e az alkalmazottak a terv végrehajtásában való munkálkodásra?

 

Jó stratégia alkotást!

 

Gál Andrea

Vállalkozz Itthon!

Megosztás
Egy kisvállalkozás piackutatása 1 perces poszt
A piackutatás célja annak feltérképezése, hogy milyen üzleti környezetben, milyen esélyekkel és milyen kihívások között kell megvalósítanod üzleti ötleted. végeredményben arra keresel választ a piac megismerésével, hopgy reális-e az üzleti terved
   2016-01-22    Vállalkozz!
Szükséged van egy üzleti tervre. Ez kijelentés, és nem kérdés!
Mielőtt beindulna egy vállalkozás, ajánlatos előtte csinálni egy jó üzleti tervet. Ha vállalkozásod már van, de terved még nincs, akkor a vállalkozás működése közben is érdemes egyet létrehozni.
   2015-09-07    Tippek
Van terved mára? Nekünk 4 is akad!
Unalomig hajtogatott törvény, hogy kell üzleti terv a vállalkozásodhoz. Kevesebben tudják, hogy egy nem elég. Íme a négy alaptípus!
   2015-06-01    Vállalkozz!