Stratégiai együttműködés lehetőségei
Ezen cikket egy különleges marketing anyag ihlette, konkrétan Schlingloff Sándor új anyaga, melyet az igen fantáziadús Nukleáris Marketing név mögé bújtatott. Amit ő konkrétan hirdet, az az együttműködésnek egy igen mély és komplex szintje, mely habár szerintünk is fantasztikusan hatékony tud lenni, egy kezdő cég, webáruház, illetve egy on-line marketingben kevésbé jártas hirdető számára nem biztos, hogy a legjobb megoldás.
A webáruházak nyelvére lefordítva Sándor "stratégiai együttműködését" affiliate marketingnek nevezzük, mely külföldön igen szépen és hatékonyan működik, Magyarországon viszont még elég gyerekcipőben jár, köszönhetően részben a hozzá szükséges igen magas szoftverigényeknek (egy komplett affiliate rendszer ugyanis se nem egyszerű, se nem olcsó).
Vannak azonban sokkal egyszerűbb módjai is az együttműködésnek, ami a "halandók" számára is elérhető... Sőt, ezek jó része a webáruházak számára is tökéletesen alkalmasak, ezekből szeretnénk a két legfontosabbat röviden bemutatni az ajánlatunkkal megspékelve.
1. Linkcsere:
Az első a legegyszerűbb, és egyben gyakran alábecsült módja az együttműködésnek a linkcsere. A linkcsere lényege, hogy én kiteszek egy linket az Ön oldalára, Ön kitesz egyet az enyémre. A linkeken keresztül akár közvetlen látogatók is érkezhetnek, az új link növeli az oldal linkerősségét, és az optimalizálandó kifejezésre erősíti a keresőkben a helyezést. Egy igazi win-win szituáció, mindenki jól jár.
Sokan mégis félnek tőle, főleg, ha nem egyforma erősségű oldalak között történik a partnerség. Ha egy gyengébb oldal kezdeményez linkcserét, akkor elő szokott fordulni, hogy az egyik oldal a főoldaláról, a másik oldal valamelyik aloldaláról linkel a másikra. Ez utóbbi eset persze egyébként is előfordulhat, a tudatos partnerségre törekvő cégek egyébként is kialakítanak egy vagy több, linkcsere célját szolgáló oldalt, mint amilyen nekünk a Partnereink oldal.
A lényeg, hogy habár ez a legegyszerűbb módja a partnerségnek, jelentősége egyáltalán nem lebecsülendő, és például keresőoptimalizációban az egyik legerősebb fegyverünk lehet.
Az ajánlatunk:
Ha Önnek van egy olyan weboldala, webáruháza, melyre szívesen szerezne egy ingyen linket egy 4-es PageRank-ű oldalról, akkor nyitottak vagyunk egy linkcserére, melyben kitesszük az Ön linkjét a partnereink oldalunkra, cserébe pedig csupán egy oldalunkra mutató linket kérünk. Ha érdekli az együttműködés, kérem írjon egy rövid emailt az info@webshopexperts.hu címünkre, mely emailnek legyen a tárgya "Linkcsere".
2. Keresztmarketing:
A keresztmarketing a weboldalak közötti együttműködésnek már egy jóval mélyebb szintje, és webáruházak esetében rendkívül sokféle, rendkívül hatékony módon kivitelezhető. A lényege, hogy keressünk olyan partnereket, melyek nem közvetlen konkurenciáink, de a célpiacuk ugyanaz, vagy rendkívül hasonló, és vegyük rá őket, hogy reklámozzanak minket.
Hogyan vegyünk rá valakit, hogy minket reklámozzon? Úgy, hogy ajánljunk olyasmit neki, ami az ő üzletének is jót tesz! A legegyszerűbb megoldás, ha vásárlási utalványokat/kuponokat ajánlunk neki (melyek a mi áruházunkban vásárolhatóak le), és melyeket minden vásárlás mellé adhat a vevőinek.
Így ő a vevőinek értéknövelt szolgáltatást nyújthat (hiszen minden vásárlás mellé még egy 1000Ft-os vásárlási utalványt is ad, ez motiváló eszköz lehet a vásárló számára is a nála történő vásárlásra), Ön pedig minőségi látogatókat szerezhet (az igazán minőségi látogatónak számít, mely a miénkhez igen hasonló webáruházban nemrég vásárolt).
És a legfőbb előnye, hogy így egy-egy vásárló megszerzésének költsége nem függ gyakorlatilag semmitől, hanem pontosan annyi, amennyi a kupon értéke! Hiszen itt nekünk csak akkor kell fizetnünk, ha ténylegesen vásárolnak is - és ez egy hatalmas előny a legtöbb online marketing eszközhöz képest.
Ha kérdésed van, keress minket!
WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880
Nem könnyű eldönteni, hogy egy cég mivel kedveskedjen az egész évben hűséges törzsvásárlóinak, kiemelt ügyfeleinek, és a sikerért velük együtt küzdő partnereknek, kollégáknak.
Sok olyan hiba van, melyet szinte mindenki elkövet az email marketing kapcsán, lássunk néhányat, hogy Te el tud kerülni ezeket a buktatókat!
Sorozatunk harmadik részében a kereső optimalizálással foglalkozik. A keresőkben egy adott keresés eredményeit két csoportra oszthatjuk: organikus linkek és fizetett hirdetések. A fizetett hirdetések közt való szereplés pusztán költségvetéstől függ, és ezzel bővebben a fizetett...