Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Stratégiai együttműködés lehetőségei

  •  Tippek
  • 2015-10-21 12:00:00
  • www.webshopexperts.hu
Hogyan tud Ön másokkal úgy együttműködni rendkívül egyszerűen, hogy azzal mindketten jól járjanak? És milyen hatalmas lehetőségeket rejt egy stratégiai együttműködés? Sőt, hogyan lehet egy webáruházba látogatók ezreit vonzani nulla költséggel?

 

Ezen cikket egy különleges marketing anyag ihlette, konkrétan Schlingloff Sándor új anyaga, melyet az igen fantáziadús Nukleáris Marketing név mögé bújtatott. Amit ő konkrétan hirdet, az az együttműködésnek egy igen mély és komplex szintje, mely habár szerintünk is fantasztikusan hatékony tud lenni, egy kezdő cég, webáruház, illetve egy on-line marketingben kevésbé jártas hirdető számára nem biztos, hogy a legjobb megoldás.

 

A webáruházak nyelvére lefordítva Sándor "stratégiai együttműködését" affiliate marketingnek nevezzük, mely külföldön igen szépen és hatékonyan működik, Magyarországon viszont még elég gyerekcipőben jár, köszönhetően részben a hozzá szükséges igen magas szoftverigényeknek (egy komplett affiliate rendszer ugyanis se nem egyszerű, se nem olcsó).

 

Vannak azonban sokkal egyszerűbb módjai is az együttműködésnek, ami a "halandók" számára is elérhető... Sőt, ezek jó része a webáruházak számára is tökéletesen alkalmasak, ezekből szeretnénk a két legfontosabbat röviden bemutatni az ajánlatunkkal megspékelve.

 

1. Linkcsere:

Az első a legegyszerűbb, és egyben gyakran alábecsült módja az együttműködésnek a linkcsere. A linkcsere lényege, hogy én kiteszek egy linket az Ön oldalára, Ön kitesz egyet az enyémre. A linkeken keresztül akár közvetlen látogatók is érkezhetnek, az új link növeli az oldal linkerősségét, és az optimalizálandó kifejezésre erősíti a keresőkben a helyezést. Egy igazi win-win szituáció, mindenki jól jár.

 

Sokan mégis félnek tőle, főleg, ha nem egyforma erősségű oldalak között történik a partnerség. Ha egy gyengébb oldal kezdeményez linkcserét, akkor elő szokott fordulni, hogy az egyik oldal a főoldaláról, a másik oldal valamelyik aloldaláról linkel a másikra. Ez utóbbi eset persze egyébként is előfordulhat, a tudatos partnerségre törekvő cégek egyébként is kialakítanak egy vagy több, linkcsere célját szolgáló oldalt, mint amilyen nekünk a Partnereink oldal.

 

A lényeg, hogy habár ez a legegyszerűbb módja a partnerségnek, jelentősége egyáltalán nem lebecsülendő, és például keresőoptimalizációban az egyik legerősebb fegyverünk lehet.

 

Az ajánlatunk:

Ha Önnek van egy olyan weboldala, webáruháza, melyre szívesen szerezne egy ingyen linket egy 4-es PageRank-ű oldalról, akkor nyitottak vagyunk egy linkcserére, melyben kitesszük az Ön linkjét a partnereink oldalunkra, cserébe pedig csupán egy oldalunkra mutató linket kérünk. Ha érdekli az együttműködés, kérem írjon egy rövid emailt az info@webshopexperts.hu címünkre, mely emailnek legyen a tárgya "Linkcsere".

 

2. Keresztmarketing:

A keresztmarketing a weboldalak közötti együttműködésnek már egy jóval mélyebb szintje, és webáruházak esetében rendkívül sokféle, rendkívül hatékony módon kivitelezhető. A lényege, hogy keressünk olyan partnereket, melyek nem közvetlen konkurenciáink, de a célpiacuk ugyanaz, vagy rendkívül hasonló, és vegyük rá őket, hogy reklámozzanak minket.

 

Hogyan vegyünk rá valakit, hogy minket reklámozzon? Úgy, hogy ajánljunk olyasmit neki, ami az ő üzletének is jót tesz! A legegyszerűbb megoldás, ha vásárlási utalványokat/kuponokat ajánlunk neki (melyek a mi áruházunkban vásárolhatóak le), és melyeket minden vásárlás mellé adhat a vevőinek.

 

Így ő a vevőinek értéknövelt szolgáltatást nyújthat (hiszen minden vásárlás mellé még egy 1000Ft-os vásárlási utalványt is ad, ez motiváló eszköz lehet a vásárló számára is a nála történő vásárlásra), Ön pedig minőségi látogatókat szerezhet (az igazán minőségi látogatónak számít, mely a miénkhez igen hasonló webáruházban nemrég vásárolt).

 

És a legfőbb előnye, hogy így egy-egy vásárló megszerzésének költsége nem függ gyakorlatilag semmitől, hanem pontosan annyi, amennyi a kupon értéke! Hiszen itt nekünk csak akkor kell fizetnünk, ha ténylegesen vásárolnak is - és ez egy hatalmas előny a legtöbb online marketing eszközhöz képest.

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Céges karácsonyi ajándékok: tippek, ötletek: 2.rész
Nem könnyű eldönteni, hogy egy cég mivel kedveskedjen az egész évben hűséges törzsvásárlóinak, kiemelt ügyfeleinek, és a sikerért velük együtt küzdő partnereknek, kollégáknak.
   2015-12-08    Tippek
Email marketing tippek kezdőknek
Sok olyan hiba van, melyet szinte mindenki elkövet az email marketing kapcsán, lássunk néhányat, hogy Te el tud kerülni ezeket a buktatókat!
   2015-10-14    Tippek
Online Marketing Eszközök 3. rész: Keresőoptimalizáció
Sorozatunk harmadik részében a kereső optimalizálással foglalkozik. A keresőkben egy adott keresés eredményeit két csoportra oszthatjuk: organikus linkek és fizetett hirdetések. A fizetett hirdetések közt való szereplés pusztán költségvetéstől függ, és ezzel bővebben a fizetett...
   2015-09-16    Tippek