Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Online Marketing Eszközök 3. rész: Keresőoptimalizáció

  •  Tippek
  • 2015-09-16 16:35:00
  • www.webshopexperts.hu
Sorozatunk harmadik részében a kereső optimalizálással foglalkozik. A keresőkben egy adott keresés eredményeit két csoportra oszthatjuk: organikus linkek és fizetett hirdetések. A fizetett hirdetések közt való szereplés pusztán költségvetéstől függ, és ezzel bővebben a fizetett keresőhirdetések résznél foglalkozok.

 

Az organikus linkek között való szereplés ezzel szemben ingyenes, és ugyanakkor jóval hatékonyabb, mint a fizetett hirdetések között. A keresőket használó emberek 70 százaléka először az organikus találatokat nézi végig. A keresőoptimalizációt gyakorlatilag egyszer kell jól és hatékonyan végigcsinálni, utána folyamatosan és töretlenül vonzza az oldalra a látogatókat, akár egy jó ügynök.

A keresőoptimalizálás az a tevékenység, melynek során a piac felmérését követően az adatok alapján megtervezzük egy honlap tartalmi és technikai szerkezetét, majd az elkészített honlap tartalmát és technikai megoldásait tovább finomítjuk annak érdekében, hogy a keresők a honlapot értékesnek és relevánsnak tekintsék egy vagy több kulcsszó vonatkozásában.

Az organikus találatok közötti szereplése egy oldalnak a kereső algoritmusának értékelésétől függ. Minél magasabb pontszámot kap az értékelés során, annál előrébb jelenik meg a találatok között. Ezen pontszám számos tényező függvénye, mely tényezőket alapvetően két kategóriába csoportosíthatjuk.

Az első kategória az oldal szerkezetével és tartalmával kapcsolatos szempontokat tartalmazza (onpage factors). Az algoritmus gyakorlatilag azt vizsgálja, hogy mennyire releváns az oldal a keresett kifejezésekkel, azaz hányszor, hol és milyen minőségben fordul elő az oldalon a keresett szó. Az egyes keresők algoritmusai egymástól eltérnek, és folyamatosan változnak, így nem igazán vannak egyértelmű „törvények”, de bizonyos aranyszabályokat azért érdemes betartani:

- Nagyon hasznos, ha a keresett kulcsszó szerepel az adott oldal URL-jében, title-jében (a böngésző által megjelenített címben), header tag-ekben (kiemelt, hangsúlyozott szerkezetben), linkek szövegében, ebben a sorrendben.

- A metaszavakat és metaleírásokat érdemes az egyes aloldalakon különbözővé tenni, relevánssá az oldalon található tartalommal. Ugyanez igaz az oldal címére is.

- Érdemes beszédes URL-eket használni, pl. cikkek.php, és nem index.php?option=content&id=24, mert ez utóbbiról a keresők egyből észreveszik, hogy dinamikus oldal, és nem indexelik tovább az oldalt (a Google kivételével, mely képes a dinamikus oldalakat is beindexelni).

- A keresőoldalak a minőségi, tartalommal teli oldalakat értékelik. Ezért érdemes az oldalakat valóban tartalmasra készíteni, mely tartalom lehetőleg ne a keresőknek szóljon, hanem a látogatók számára legyen értelmes mondanivalója.

A másik kategória az oldal külső „népszerűsége”, amely gyakorlatilag az oldalra mutató linkek mennyiségétől és minőségétől függ (offpage factors). Manapság a legtöbb ismert kereső a Google alapítójáról, Larry Page-ről elnevezett PageRank algoritmust használja. A lényeg: minél több releváns és minőségi oldalról mutasson link az oldalra. Sőt a keresőkben való szereplésnek alapvető, minimális feltétele, hogy legalább 1 link mutasson az oldalra.

Hogyan lehet ilyen minőségi linkeket szerezni? A legértékesebb link elismerten a két legnagyobb katalógusból érkező link: a Yahoo! és a Dmoz katalógusaiban való szereplés nem egyszerűen egy-egy erős linket jelent, hanem a Yahoo! és a Google egyenesen erre a két nagy katalógusra építik a találataikat (kereséskor először ezeket nézik végig, hogy szerepel-e benne az adott oldal).

Egyszerű módja a minőségi linkek szerzésének a katalógus oldalakba való regisztráció. A minőségi, gondozott katalógus oldalak releváns aloldalából származó linkek mindenképp pozitív hatással vannak egy-egy oldal PageRank-jára. Azonban nem szabad összekeverni a katalógus oldalakat a linkfarmokkal, melyekben ömlesztve található nagyon sok link, és melyekben való szereplés egyenesen káros egy oldal számára.

Az oldalra mutató linkek növelésének másik módja a más oldalakkal való egyedi megállapodás. Ez lehet egyoldalú, ahol valamely oldal kiteszi ellenszolgáltatás nélkül egy másik oldal linkjét a felületére, vagy lehet kölcsönösen előnyös, pl. linkcsere vagy tartalomcsere. A linkek szerzésére számos megoldás létezik, de a zöme nem annyira informatikai felkészültséget, mint jó meggyőzőképességet és kitartást igényel. Összefoglalóan az adott oldalra mutató minőségi linkek mennyiségének a növelését szokás linkmarketingnek is nevezni.

2004-ben a keresőoptimalizációra fordított költségek a keresőmarketingre fordított kiadásoknak mindössze 7%-át tették ki, 2005-re azonban ez a százalék már 12%-ra növekedett, és a tendencia egyre gyorsabb ütemben növekszik.

Ha kérdésed van, keress minket!

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Stratégiai együttműködés lehetőségei
Hogyan tud Ön másokkal úgy együttműködni rendkívül egyszerűen, hogy azzal mindketten jól járjanak? És milyen hatalmas lehetőségeket rejt egy stratégiai együttműködés? Sőt, hogyan lehet egy webáruházba látogatók ezreit vonzani nulla költséggel?
   2015-10-21    Tippek
Online Marketing Eszközök 2. rész: az E-mail
Cikksorozatunkban a legelterjedtebb online marketing eszközöket mutatjuk be, azok minden előnyével és hátrányával egyetemben. Az első részben a "bannereket" vettük jobban szemügyre, most az internet egyik legalapvetőbb lehetőségével, az e-mailel foglalkozunk.
   2015-09-14    Tippek
Online Marketing Eszközök 1. rész: a Banner
Cikksorozatunkban a legelterjedtebb online marketing eszközöket mutatjuk be, azok minden előnyével és hátrányával egyetemben.
   2015-09-11    Tippek