Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Szájmarketing, avagy ezt csináld ha rossz híredet keltik

  •  Vállalkozz!
  • 2015-07-27 15:30:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A vállalkozások számára kész rémálom, ha vásárlóik, ügyfeleik valamilyen okból elkezdik a rossz hírüket kelteni. A problémás üzleti helyzetekből fakadó elégedetlenség valós idejű kezelése mellett érdemes tudni, hogy miképpen is állíthatjuk meg a negatív reklámok áradatát, melyek gyorsabban terjednek, mint az erdőtűz.

A rossz tapasztalatokról a fogyasztók, felhasználók villámgyorsan beszámolnak (főleg az interneten), és igen elszántak, ha egy vállalkozás, vagy brand jó hírének rombolásáról van szó.

Ezért nagy jelentőséggel bír, hogyan és milyen módon reagálsz a panaszokra és az indulatokra.

Íme 5 tanács, melyek segíthetnek abban, hogy a negatív „word of mouth” marketinget kezelni tudd.

1. Ismerd meg a kritizálót!

A kritizálók többnyire kettő kategóriába sorolhatóak:

  1. Az első kategóriába azok a zúgolódók tartoznak (korábbi csalódott ügyfelek, volt céges partnerek), akik azt várják, hogy hallgasd meg a panaszaikat, és találd ki a megoldást. Ha elfordulsz tőlük és nem foglalkozol velük, könnyen az elkötelezett ellenségeiddé válnak, és mindent meg fognak tenni a hírneved csorbításáért...
  2. A második csoportban azok a versenytársak találhatók, akik valamilyen üzleti eredményt remélnek attól, ha a vállalkozásod tekintélyét, pozícióját aláássák.

2. Hallgasd meg a panaszokat!

Akár e-mailben, akár a vevőszolgálaton, akár egy panaszirodán keresztül érkezik be a vállalkozásod tevékenységével kapcsolatos kifogás, mindig legyél nyitott a vásárlóid véleményére! Ha nem foglalkozol velük annak ellenére, hogy először téged kerestek meg kifogásaikkal, akkor tovább mennek, és ott fognak negatívan kampányolni, ahol már szinte semmit nem tudsz tenni: Facebook-on, blogokon, kommentekben, árösszehasonlító portálokon….

Soha ne sározd vissza a panaszkodót!

 

3. Legyél tisztában a kész tényekkel

A panasz hátteréül szolgáló valós, vagy vélt igazság megismeréséhez, illetve a jó problémakezelés érdekében önkritikát kell gyakorolni. Az objektív tények ismeretében jobban lehet érvelni az elégedetlen vásárlók visszajelzésére. Az internetes kritikákat és a a rájuk adott válaszodat sokan olvassák majd, így minél objektívebb adatokat és nézőpontot tudsz bemutatni, annál inkább a magad pártjára állítod az olvasókat.

4. Mérd fel a kialakult helyzetet

Nem mindegy, hogy mekkora és milyen hatalommal rendelkezik az az ügyfél, aki a kifogásokat terjeszti. Fel kell mérni, hogy csak egy egyszeri jelenségről van-e szó, csoportosan kialakult problémáról (például szériahiba), esetleg visszatérő problémáról.

Ha elszigetelt esetről van szó (és még nem kapott nagy nyilvánosságot az ügy), igyekezz mielőbb rendezni a panaszossal a konfliktust, és vigyázz: nehogy te fújd fel a problémát!

5. Használd ki befolyásodat

Ha a helyzet annyira rosszra fordul, hogy az interneten mindenki rajtad csámcsog, akkor indíts ellenkampányt: legyenek saját szóvivőid (bloggerek, népszerű fórumozók, celebek, online és offline rádiós műsorvezetők), akik kiállnak a márkád, a terméked, a céged mellett! A jó híredet hangoztató ügyfelek segítenek a kulturált párbeszéd ismételt kialakításában, ráadásul a jó véleményekkel ellensúlyozni tudod a negatív hírek által okozott károkat.

“Amit minden esetben kerülni kell, az az, hogy a panaszosunkat „visszasározzuk”.”

Az őszinteség bármennyire is „fájdalmas”, mégis ezzel érhetjük el a legtöbbet kialakult helyzet rendezésében, sőt akár az elpártolt ügyfeleket is visszaszerezhetjük.

 

Facebook

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Reklámok. Reklámok mindenhol...
A vásárlókért folyó brutális verseny szó szerint egyre nagyobb területeket vesz igénybe, újabb és újabb lehetőségeket keresve azért, hogy az értékesítési célú üzeneteket a leggyorsabb, leghatékonyabb módon juttassák el a kiszemelt célközönséghez.
   2015-07-24    Vállalkozz!
5 tipp, hogyan maradj pozitív akkor is, ha negatív emberek vesznek körül
Pozitív Vs. Negatív Emberek                                                                 
   2015-04-17    Lifestyle
Marketing és értékesítés.
Ezek a szavak néhol még mindig idegenül és félelmetesen csengenek… Sőt manapság még jobban is, mint korábban, hiszen mint ahogy a világon szinte minden, ez a terület is napról napra komplexebbé válik. A kérdés tehát az, hogy milyen kihívásokkal kell ezen a területen megbirkózni...
   2015-01-13    Vállalkozz!