Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

"Tanulj, mert bármit elveszíthetsz, de a tudásod megmarad" Klapka György gondolatai

  •  Lifestyle
  • 2015-07-28 18:00:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Klapka György neve fogalom a vállalkozói életben, ma is igen aktív üzletemberként sokat hallat magáról. A saját vállalkozói életútjának köszönhetőn általában odafigyelnek az emberek a szavára

Klapka György szerint, háromféle vállalkozó van:

  1. Aki már volt a Gyorskocsi utcában,
  2. aki még majd lesz,
  3. és aki most ott van.

A legendának számító üzletember pályafutása rengeteg mindent megmutat a vállalkozás életformájáról, a hihetetlen akaraterőről, kitartásról. Életét balett-táncosként kezdte, de vállalkozóként folytatta. Évtizedes pályafutása alatt rengeteg sikert és bukást is megélt már.A reklámokból mindenki által jól ismert zálogházán kívül nemrég diónemesítési projektbe vágott bele, mondván van termőföldje, nem hagyja parlagon. Nemrégiben indította el a német csődeljárásokból származó mosóporokat és tisztítószereket értékesítő boltját. De foglalkozik régiségekkel, ékszerekkel is.

Klapka a pályája elejére visszagondolva azt mondta, hogy ő nem a könyvekből tanult meg kereskedni, hanem az élet hozta a tanulnivalót. Tizenéves korában a szülei zöldséges üzletének intézte a beszerzéseit, később mégis a színészi pályát választotta.

Ennek köszönheti azt a lehetőséget – a ’70-es évektől kezdődően – hogy rengetegszer utazhatott külföldre, így nem sokkal később meg is hozta a várt eredményt: 2000 német autót importált, itthon pedig százmillió forintos bevétellel értékesítette. Az akkori vámszabályozás elég gyenge volt ezen a téren, így ezt kihasználva érte el az első igazi vállalkozói sikerét.

Erről az üzletről így beszélt a konferencián: „Ez az üzlet okozta nekem máig a legtöbb kellemetlenséget, de nem vagyok az a típusú ember, aki, ha újrakezdhetné, bármit is másképp csinálna”.

A történetnek van egy kellemetlen emléke is, hiszen Klapkát vámcsalás és orgazdaság miatt helyezték vád alá. Később felmentette őt a bíróság minden vádpont alól.

Klapka a sikerek mellett a kudarcokról is beszélt, hiszen az üzlethez a bukás is hozzátartozik. Erre hozott fel egy példát az elmúlt évekből, mikor is Romániában akart üzletet kötni. Másfélmillió dollárt bukott azért, mert nem beszélte a nyelvet és nem ismerte a helyi szokásokat.

Azt is bevallotta, hogy nem ez volt az egyetlen kudarca az üzleti pályafutása alatt, hiszen vesztett már pénzt valutaüzleten, ékszereken, de ipari konyhagépen is.

Hogyan dolgozza fel a kudarcélményeket?

Ma már „veszteségminimalizálás” elvének nevezik azt, amit Klapka már évtizedek óta gyakorol, azaz: „egyszerűen kisétálok az ajtón, és olyan más üzlet után nézek, ami mielőbb visszahozza az elbukott összeget”.

Az elmúlt évtizedek során legendássá váló reklámjaival kapcsolatban is megosztotta gondolatait: beszélt az ingyenreklám jelentőségéről, és azokról a lépésekről is, melyeknek célja pusztán a publicitás volt. Ilyen volt például a „Hagyományos mosópor”, mint márka létrehozása is – a nevetségesen egyszerű reklámról nem is beszélve.

A termékével kapcsolatos összes mosószergyártó céget beperelte, aki reklámjában a hagyományos mosóporhoz hasonlították termékeiket, melyekből mindig az derült ki, hogy a hagyományos mosópor nem jó. Természetesen a pereket elvesztette, de a sok sajtóhír mind újabb és újabb megjelenést adott mosóporai számára, melyekből üzletileg profitált: ismertté és keresetté vált a terméke.

A vállalkozó nemcsak reklámjaiban, de a cége irányításában is szívesen nyúl egyedi, kreatív módszerekhez. Munkatársainak többsége évek óta neki dolgozik, olyan személyek vannak a cége kulcspozícióiban, akikben rendíthetetlenül megbízik, és közel 20 éve együtt is dolgoznak.

Azt is elmesélte, hogy a kérdések zömében nem dönt egyedül, hanem kikéri munkatársai véleményét. Az ötleteken hosszan elmélkednek, mielőtt belevágnának az üzletbe.

A saját csapatának erősítését is saját elképzelései szerint valósítja meg. Az egyik ilyen módszere, hogy minden évben elviszi mind a 30 alkalmazottját nyaralni, saját pénzből.

Így jutottak el például:

  • Törökországba,
  • Tunéziába,
  • Thaiföldre,
  • Egyiptomba.

Szerinte a hosszú távú sikerek kulcsa az ütőképes csapat, ehhez pedig az kell, hogy folyamatosan ápolni kell a személyes kapcsolatokat.

Zárószóként arra a kérdésre, hogy mit tanácsolna a húszéves önmagának – a mai fiatal vállalkozóknak – az mondta, hogy „tanulj”, mert bármit el lehet veszíteni, de a tudást nem, ez pedig elegendő ahhoz, hogy újjáépíts mindent, amit elveszített.

Záró gondolatként még egy tanácsa vállalkozóknak: „Aki pénz nélkül nem tud pénzt keresni, annak pénzzel sem fog menni”

Te is legyél példakép!

 

Facebook

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

 

Megosztás
Cégvezetés: Mivel fázhatsz rá?
Vállalkozásod már a kezdet kezdetén sok nehézségbe ütközhet. Itt van néhány példa, és hogy mihez is kezdj velük.
   2015-06-10    Vállalkozz!
Mit tenne a partnered, ha jönne a zombiapokalipszis?
Könnyű zombi-apokalipszis idején üzleti partnert találni, ugyanis a lehetséges jelöltek nagy része nem az üzleti terven, a befektetéseken vagy egy új terméken gondolkozik, egyetlen célja, hogy megegye az agyad. De tegyük fel elindulnak az sántikáló, hörgő élőhalottak: mit tennél?...
   2015-06-10    Vállalkozz!
Olvass, Tanulj, Fejlődj!
Az egyre gyorsabban fejlődő világban vezetőnek lenni nem egyszerű kihívás.
   2014-12-05    Vállalkozz!