Üzleti terv készítés az üzleti sikerhez! 5. rész
Reméljük, hogy az alábbiak hasznos segítséget jelentenek az üzleti terv elkészítéséhez – legyen szó kezdő vállalkozásról, vagy fejlődésben lévő meglévő vállalkozásról.
Ma az üzleti terv egy újabb fontos fejezetével ismertetünk meg.
Ágazati elemzés
A vállalkozás tevékenységi körébe tartozó ágazat felmérése is szükséges az üzleti tervezés szempontjából, hiszen az ágazatra jellemző nemzeti -, nemzetközi trendek és piaci kilátások is hatással vannak a vállalkozás működésére. Tudni kell azt, hogy milyen növekedés várható; a már működő vállalkozás esetében milyen forgalmat bonyolított le az előző üzleti évben.
Kik a legnagyobb befolyással / gazdasági erővel bíró konkurens cégek? Hány új cég indult, illetve szűnt meg ezen a területen az elmúlt 2-3 évben? Ennek ismeretében kell elhelyezni a saját termékedet, konkretizálni elképzeléseidet. Az elemzést az elkövetkezendő 2-5 évre érdemes elkészíteni.
Fontos ismerned a piacszerzés vagy a piaci részesedés növelésének lehetséges módjait. Milyen versenyelőnyökkel rendelkezik a vállalkozás? Külföldre is vagy csak belföldre szeretnénk értékesíteni? Melyek az esetleges helyettesítő termékek?
A versenyelőnyök számbavételekor ismerni kell a lehetséges versenytársakat, mert a versenytársakról való informálódás nagy segítséget nyújt a vállalkozás számára elérhető piaci rések felderítéséhez is. Tisztában kell lenni a piaci szereplők erejével, ismerni kell azt, hogy az ő szerepük milyen hatással van a vállalkozásod fejlődésére, az ágazatban elfoglalt helyedre. A versenytársak működését feltérképezheted úgy is, ha potenciális vásárlóként árajánlatot kérsz tőlük, így az ő árajánlatuk alapján a saját elképzeléseidet is pontosíthatod, versenyképesebbé teheted a vállalkozásodat.
A versenytársakról az alábbi információkat érdemes begyűjteni és kielemezni: piaci részesedés, erősségek-gyengeségek, miben lehetsz jobb náluk; fejlődés vagy stagnálás jellemző inkább ezekre a cégekre, illetve, hogy a konkurens cég vezetői milyen tulajdonsággal bírnak a cég életével kapcsolatban. Ugyancsak érdemes kielemezni a lehetséges szövetségeseket, számításba venni a kamarai tagságot, illetve azokat, akik a tevékenységünket bármely módon támogatni tudják.
A legjobb üzleteket (legalábbis kezdetben biztos) a már meglévő kapcsolatok hozhatják, ezért érdemes őket is az üzleti környezet elemzésekor figyelembe venni.
Hétfőn folytatjuk!
ÉS NE FELEDD:
nincsenek problémák, csak megoldandó feladatok! Ha ezzel a szemlélettel kezded vállalkozói létedet, akkor már sikerre vagy ítélve!
Az üzleti terv készítéséhez sok türelmet, szorgalmat és kitartást kívánunk!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Sorozatunk negyedik részében a hangsúlyt a "Szervezeti felépítés és a vezetőség bemutatása", illetve a "Működési (termelési / kereskedelmi / szolgáltatási) terv" című fejezetekre fogjuk helyezni. Reméljük, hogy az alábbiak hasznos segítséget jelentenek az üzleti terv elkészítéséhez...
Legyen szó induló -,fejlődő -, vagy már meglévő vállalkozásról, a tervezésen nagyon sok múlhat. A tegnapi nap folytatásaként ma az üzleti terv alábbi fejezetének fontosságáról nyújtunk számodra tájékoztatást:Döntéshozói Összefoglaló és a Vállalkozás Részletes Bemutatása.
A tegnapi kis bevezető után vegyük sorra, hogy hogyan kell felépíteni és elkészíteni a vállalkozásod üzleti tervét!
Reméljük, hogy az alábbiak hasznos segítséget jelentenek az üzleti terv elkészítéséhez – legyen szó kezdő vállalkozásról, vagy fejlődésben lévő meglévő vállalkozásról.